• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Okej. DÄ har alltsÄ den inte syncat tiden med masten sedan 27 februari? trodde jag lyckades igÄr.

Tydligen inte. Eller sÄ Àr din synk kanske inte instÀlld pÄ auto? Har du köpt den ny?
Efter en framgÄngsrik synk kommer det att stÄ "rcvd" i liten text lÀngst upp till vÀnster i ca ett dygn.
(inte min bild)

Du kan se om autosynkningen Àr instÀlld pÄ on eller off. Tryck D och sen hÄller du in A.

18uwsm51s6rz.jpg

Hej.
Har vÀntat pÄ den hÀr, men Àr lite nervös. BestÀllde den efter att ha sett den i typ 10 sekunder, dessutom den dyraste klocka jag köpt. Smart kombination...
Efter att det jÀ..a tullverket suttit pÄ den i 10 dagar kom den idag!
Orkar inte slÀpa fram kamera o dator, sÄ det blir bara halvsunkiga mobilbilder.
IMG_20190305_112900.jpg

SpÀnnande! TÀnk om jag tycker den Àr skitful?
IMG_20190305_111612.jpg

IMG_20190305_112947.jpg

IMG_20190305_111846.jpg

IMG_20190305_112055.jpg

IMG_20190305_113530.jpg

Och sÄ nÄgra ws:
IMG_20190305_113102.jpg
IMG_20190305_112246.jpg

Puh, nöjd Àn sÄ lÀnge. Var lite rÀdd att den skulle vara vÀldigt skrikig i fÀrgerna, men den Àr lite mer dÀmpad Àn pÄ dom bilder jag sett. Nu behövs bara lite sommar sÄ jag fÄr nÄgon anvÀndning för den!

Mvh

Tydligen inte. Eller sÄ Àr din synk kanske inte instÀlld pÄ auto? Har du köpt den ny?
Efter en framgÄngsrik synk kommer det att stÄ "rcvd" i liten text lÀngst upp till vÀnster i ca ett dygn.
(inte min bild)

Du kan se om autosynkningen Àr instÀlld pÄ on eller off. Tryck D och sen hÄller du in A.

18uwsm51s6rz.jpg

Tack för lektionerna. Den stod pÄ ON.
StÄr L1 nÀr den syncar, vilket jag fattat som urusel mottagning.

Hej.
Har vÀntat pÄ den hÀr, men Àr lite nervös. BestÀllde den efter att ha sett den i typ 10 sekunder, dessutom den dyraste klocka jag köpt. Smart kombination...
IMG_20190305_112900.jpg

IMG_20190305_111612.jpg

IMG_20190305_112947.jpg

IMG_20190305_111846.jpg

IMG_20190305_112055.jpg

IMG_20190305_113530.jpg

Och sÄ nÄgra ws:
IMG_20190305_113102.jpg
IMG_20190305_112246.jpg

Puh, nöjd Àn sÄ lÀnge. Var lite rÀdd att den skulle vara vÀldigt skrikig i fÀrgerna, men den Àr lite mer dÀmpad Àn pÄ dom bilder jag sett. Nu behövs bara lite sommar sÄ jag fÄr nÄgon anvÀndning för den!

Mvh
StenhÄrd, tyckte den var hemsk först men den har vÀxt för varje bild jag har sett nu! De gÄr för runt 5' va?

DW5600BB till superpris pÄ milrab nu, 600pistoler bara.:greedy:
Gött. Det avgjorde saken, tack! Köpte en att ha i mitt bÀlte pÄ jobbet som ersÀttning för min usla Smith & Wesson Paramedic Watch. Den Àr den klart sÀmsta klocka jag Àgt! SÄ dÄlig att det Àr vÀrt att lÀgga in en varnande bild... :)
814IMSYLAkL._AC_UL1500_.jpg

Återkommer nĂ€r nytillskottet installerat sig i mitt jobb-kit...

Den Àr sÄ hÀrligt fulsnygg. GrÀmer mig nÄgot enormt att jag inte hade fÄtt upp ögonen för denna i somras nÀr de tydligen slumpades bort för nÀstan inget
Jag ”tvingades” ta denna i en affĂ€r ifjol dĂ€r det var en annan klocka som jag ville köpa men dĂ€r den bara sĂ„ldes i paket med denna Gulfmaster. Hade innan dess alltid haft svĂ„rt för modellen och absolut tyckt den var mer ful Ă€n snygg, ffa tyckte jag att over/under glasringen var ett mindre lyckat design beslut. Men jag Ă€r inte sĂ€mre Ă€n att jag kan Ă€ndra mig, nu tycker jag den Ă€r mer snygg Ă€n ful och Ă€ven om jag inte Ă€lskar over/under glasringen sĂ„ kan jag leva med den. Gillar ocksĂ„ hur man lĂ„tit glasringens (i detta fall anodiserande/metallicblĂ„) kant sticka upp ovanför ’plasten’.

Tavla och index Àr mycket bra med vass finish och lyster, bÀsta jag sett pÄ en ana-digi G. Storleken Àr som en GWG-1000 Mudmaster i diameter men tunnare och lÀttare. Summasummarum ger den mersmak och jag Àr sÀker pÄ att det kan bli flera Gulfmasters i samlingen framöver, den svarta med orangea detaljer och kompositlÀnken Àr den som lockar mest just nu.

Hej.
IMG_20190305_112900.jpg

IMG_20190305_111612.jpg

IMG_20190305_112947.jpg

IMG_20190305_111846.jpg

IMG_20190305_112055.jpg

IMG_20190305_113530.jpg

Och sÄ nÄgra ws:
IMG_20190305_113102.jpg
IMG_20190305_112246.jpg

Mvh
Gratulerar! Grymt snygg! Hur dyrt blev det?

Gött. Det avgjorde saken, tack! Köpte en att ha i mitt bÀlte pÄ jobbet som ersÀttning för min usla Smith & Wesson Paramedic Watch. Den Àr den klart sÀmsta klocka jag Àgt! SÄ dÄlig att det Àr vÀrt att lÀgga in en varnande bild... :)
814IMSYLAkL._AC_UL1500_.jpg

Återkommer nĂ€r nytillskottet installerat sig i mitt jobb-kit...

NÀr man zoomar pÄ bilden dÄ ser man verkligen vilken finish och kvalitet Àr det pÄ grejerna :D:D:D
Vill du bli av med den sÄ tar jag emot den gledjeligen, sÄ du slipper se den resten av ditt liv...

Tack! $557 + 1300ish i tullens avgifter.
Köpte den pÄ Shopping in Japan.
GÄr kanske att fÄ tag pÄ lite billigare pÄ bukten, men det Àr skönt med en bra handlare som stÄr bakom grejerna...
Absolut. Lite dyrt, men de begrÀnsade utgÄvorna brukar dra ivÀg en del. Dock vÀrt det för de man verkligen vill ha och anvÀnder, tycker jag.

Jag ”tvingades” ta denna i en affĂ€r ifjol dĂ€r det var en annan klocka som jag ville köpa men dĂ€r den bara sĂ„ldes i paket med denna Gulfmaster. Hade innan dess alltid haft svĂ„rt för modellen och absolut tyckt den var mer ful Ă€n snygg, ffa tyckte jag att over/under glasringen var ett mindre lyckat design beslut. Men jag Ă€r inte sĂ€mre Ă€n att jag kan Ă€ndra mig, nu tycker jag den Ă€r mer snygg Ă€n ful och Ă€ven om jag inte Ă€lskar over/under glasringen sĂ„ kan jag leva med den. Gillar ocksĂ„ hur man lĂ„tit glasringens (i detta fall anodiserande/metallicblĂ„) kant sticka upp ovanför ’plasten’.

Tavla och index Àr mycket bra med vass finish och lyster, bÀsta jag sett pÄ en ana-digi G. Storleken Àr som en GWG-1000 Mudmaster i diameter men tunnare och lÀttare. Summasummarum ger den mersmak och jag Àr sÀker pÄ att det kan bli flera Gulfmasters i samlingen framöver, den svarta med orangea detaljer och kompositlÀnken Àr den som lockar mest just nu.

Jag gillar vanligtvis inte Ana-Digi, men det Àr nÄgot med denna. Jag fÄr lite "rymdfarkost-vibbar" av fÀrger och design.bJag tror det Àr det som lockar mig. De andra Gulfmasters som jag sett har inte alls attraherat mig.

Trevligt att höra finish Àr god. Gör den bara Àn trevligare. Jag fÄr börja trÄla bukten.

Jag gillar vanligtvis inte Ana-Digi, men det Àr nÄgot med denna. Jag fÄr lite "rymdfarkost-vibbar" av fÀrger och design.bJag tror det Àr det som lockar mig. De andra Gulfmasters som jag sett har inte alls attraherat mig.

Trevligt att höra finish Àr god. Gör den bara Àn trevligare. Jag fÄr börja trÄla bukten.

Just denna version Àr sÄklart/dessvÀrre en limited edition GWN-Q1000K-7AJR (ICERC, Love The Sea And The Earth). Finns en snarlik fast med blÄ bezel, den Àr ocksÄ den version man brukar hitta billigast, kan nog vara den du tÀnkte pÄ dÄ de var rent av snorbilliga för nÄt Är sedan.

Skulle justera lÀnken pÄ GMW-B5000. den Àr rÀtt bra som den Àr men tÀnkte ta bort en lÀnk och istÀllet justera ett eller tvÄ steg utÄt i finjusteringen för att komma ned ett par-tre millimeter i lÀngd och lÀnken blir aningen mer symmtrisk pÄ bÄda sidor.
Tre stycken stift till lĂ€nkborttagaren bara vek sig och pinnen i lĂ€nken rubbar sig inte . Antagligen usel kvalitet pĂ„ lĂ€nkverktyget vilket Ă€r troligast, eller sitter pinnarna i den hĂ€r lĂ€nken sĂ„ in i helsefyr? Är de svetsade eller vad? Vill inte lĂ€mna in, de Ă€r om möjligt Ă€nnu mer klĂ„pare Ă€n jag.

NÄn hÀr med erfarenheter av dessa lÀnkar?

Skulle justera lÀnken pÄ GMW-B5000. den Àr rÀtt bra som den Àr men tÀnkte ta bort en lÀnk och istÀllet justera ett eller tvÄ steg utÄt i finjusteringen för att komma ned ett par-tre millimeter i lÀngd och lÀnken blir aningen mer symmtrisk pÄ bÄda sidor.
Tre stycken stift till lĂ€nkborttagaren bara vek sig och pinnen i lĂ€nken rubbar sig inte . Antagligen usel kvalitet pĂ„ lĂ€nkverktyget vilket Ă€r troligast, eller sitter pinnarna i den hĂ€r lĂ€nken sĂ„ in i helsefyr? Är de svetsade eller vad? Vill inte lĂ€mna in, de Ă€r om möjligt Ă€nnu mer klĂ„pare Ă€n jag.

Petade med bergeron verktyg. Alla gick ut skitenkelt.

MÀrkligt, har varit superenkelt för mig iaf.
Med risk för att pÄpeka det uppenbara, du vet att lÀnkstiften Àr precis som bandstift med fjÀdrande Àndar va?

Just denna version Àr sÄklart/dessvÀrre en limited edition GWN-Q1000K-7AJR (ICERC, Love The Sea And The Earth). Finns en snarlik fast med blÄ bezel, den Àr ocksÄ den version man brukar hitta billigast, kan nog vara den du tÀnkte pÄ dÄ de var rent av snorbilliga för nÄt Är sedan.
Ah, ja sÄ Àr det garanterat. Tack för korrigering av kurs.

Hej.
IMG_20190305_112900.jpg

IMG_20190305_111612.jpg

IMG_20190305_112947.jpg

IMG_20190305_111846.jpg

IMG_20190305_112055.jpg

IMG_20190305_113530.jpg

Och sÄ nÄgra ws:
IMG_20190305_113102.jpg
IMG_20190305_112246.jpg

Mvh

Den var ju rÀtt spacig. Var inte förtjust i den nÀr jag sÄg lanseringen men fÀrgerna ser lite dÀmpade ut jÀmfört med andra bilder jag har sett. Grattis!

Tillbaka
Topp