• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den Àr kolsvart. Som lillebror, fast lillebror har bÀttre negativ display.:)
Har inga stockar till armar, ca18.5 runt handleden.
20190305_174548.jpg

Är den lite grĂ„aktig? Snygg hursom. Du har rĂ€tt kraftiga handleder?

Petade med bergeron verktyg. Alla gick ut skitenkelt.
MÀrkligt, har varit superenkelt för mig iaf.
Med risk för att pÄpeka det uppenbara, du vet att lÀnkstiften Àr precis som bandstift med fjÀdrande Àndar va?
Tackar för input. Efter tvÄ förstörda spagettinÄlar till gjorde jag en egen; Mission accomplished.
Men jag tror det Àr bra man inte fick för sig att bli urmakare eller liknande:rolleyes:..

Senast Àndrad:
Hej.
Har vÀntat pÄ den hÀr, men Àr lite nervös. BestÀllde den efter att ha sett den i typ 10 sekunder, dessutom den dyraste klocka jag köpt. Smart kombination...
Efter att det jÀ..a tullverket suttit pÄ den i 10 dagar kom den idag!
Orkar inte slÀpa fram kamera o dator, sÄ det blir bara halvsunkiga mobilbilder.
IMG_20190305_112900.jpg

SpÀnnande! TÀnk om jag tycker den Àr skitful?
IMG_20190305_111612.jpg

IMG_20190305_112947.jpg

IMG_20190305_111846.jpg

IMG_20190305_112055.jpg

IMG_20190305_113530.jpg

Och sÄ nÄgra ws:
IMG_20190305_113102.jpg
IMG_20190305_112246.jpg

Puh, nöjd Àn sÄ lÀnge. Var lite rÀdd att den skulle vara vÀldigt skrikig i fÀrgerna, men den Àr lite mer dÀmpad Àn pÄ dom bilder jag sett. Nu behövs bara lite sommar sÄ jag fÄr nÄgon anvÀndning för den!

Mvh
Å farao... den dĂ€r Ă€r ju bra.

Hej.
Har vÀntat pÄ den hÀr, men Àr lite nervös. BestÀllde den efter att ha sett den i typ 10 sekunder, dessutom den dyraste klocka jag köpt. Smart kombination...
Efter att det jÀ..a tullverket suttit pÄ den i 10 dagar kom den idag!
Orkar inte slÀpa fram kamera o dator, sÄ det blir bara halvsunkiga mobilbilder.
IMG_20190305_112900.jpg

SpÀnnande! TÀnk om jag tycker den Àr skitful?
IMG_20190305_111612.jpg

IMG_20190305_112947.jpg

IMG_20190305_111846.jpg

IMG_20190305_112055.jpg

IMG_20190305_113530.jpg

Och sÄ nÄgra ws:
IMG_20190305_113102.jpg
IMG_20190305_112246.jpg

Puh, nöjd Àn sÄ lÀnge. Var lite rÀdd att den skulle vara vÀldigt skrikig i fÀrgerna, men den Àr lite mer dÀmpad Àn pÄ dom bilder jag sett. Nu behövs bara lite sommar sÄ jag fÄr nÄgon anvÀndning för den!

Mvh
Woa! Bara sett produktbilder pÄ den hÀr innan. Ser grym ut:D

Har provat alla fönster. funkar fan inte. Bor utanför trollhÀttan. omgiven av Äkrar.

Blir lycklig nÀr den syncat. mer tips mottages gÀrna.
Jag bor i VÀnersborg och har problem med att synca nÀr klockan inte Àr pÄ armen. NÀr den sitter pÄ sÄ brukar det dock nÀstan alltid funka. Det Àr lÀttare att synca pÄ natten ocksÄ.

Har provat alla fönster. funkar fan inte. Bor utanför trollhÀttan. omgiven av Äkrar.

Blir lycklig nÀr den syncat. mer tips mottages gÀrna.
Knepigt. Borde vara bra lÀge. Mina syncar över natten Àven i norrfönster 9 ggr av 10.

Har du tÀnkt pÄ att ha "kl 12- sidan" vÀnd mot fönstret?

Jag bor i VÀnersborg och har problem med att synca nÀr klockan inte Àr pÄ armen. NÀr den sitter pÄ sÄ brukar det dock nÀstan alltid funka. Det Àr lÀttare att synca pÄ natten ocksÄ.

Hehe nu funkade syncen. Tog pÄ mig klockan och satte mig i favoritsoffan framför tven och fick L3.

Detta ska firas.

Edit: Har större kraftledningar rÀtt nÀra huset. StÄr i manualen att de kan störa.

Om det sitter nÄgon med en Frogman som Àr intresserad av byte mot andra G-shocks sÄ fÄr man gÀrna dra ivÀg ett PM! Min kÀnner sig ensam :)

Skrivbordskrigar
DSC_9255.JPG

Har nu ocksÄ bestÀllt den gummidelen som skulle vara mellan boett och bezelring pÄ min G-steel mod jag hÄller pÄ med sÄ den snart Àr komplett.
MÄste sÀga att Watchtech Àr riktigt trevliga att ha att göra med i deras kundservice och att hitta de delar som man söker. Speciellt delar som saknar bild.

Jag har en DW-5600 pÄ ingÄng hÀr i dagarna!
Vore ju rÀtt trevligt med den dÀr omtalade kompositlÀnken, var hittar jag en sÄn pÄ smidigast vis? :)

Tillbaka
Topp