• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_1692.jpeg


Denna Àr ju grym, men börjar tycka att den Àr lite för stor till vardags. Men vad behöver jag istÀllet? Vill ha analog, kompositlÀnk och gÀrna en monocoque-liknande boett. AlltsÄ precis som grodan, men lite mindre.
KompositlĂ€nk fast med mycket metall 😅

 
Kanske denna kan vara intressant?😉
Om den hade haft kompositarmband istÀllet för stÄl hade den definitivt varit av intresse.

Kom pÄ att jag faktiskt har haft en MTG-B3000FR. VÀldigt trevlig. Men jag kom inte överens med bandet.
 
Japp! Det Àr ju sÄ den ska se ut. Kan det vara sÄ att Casio har lyssnat pÄ mÄngas synpunkt om att urtavlan Àr för mörk och kontrastlös? HÀr visar Casio sjÀlva skillnaden:

1000002153.jpg


Kanske det borde vara positiv skÀrm ocksÄ.
Men spela roll, man(Ätminstone inte jag) skaffar inte en Casioak för funktionernas skull. Kan ju vara bra att det finns dock.

SÄg den hÀr för ett tag sedan. Verkar ocksÄ ha relativt bra kontrast, positiv display! Och riktigt hÀrligt blÄ tavla:
blueoak.jpg



Ref verkar vara: GM-2110D-2B
 
Var Àr det bÀsta stÀllet att köpa en combilÀnk (v2) till en 5000U? Helst inom EU.
Minott uhrcenter i Tyskland har, men den Àr dyr dÀr.. 149eur..
En helt ny GW-B5600BC med lÀnken kostar 1800 idag. GÄr ju att plocka lÀnken och sÀlja klockan pÄ resin and.
Sen finns det riktigt bra AM-lÀnkar pÄ tex AliExpress för strax under 400pengar.
 
Minott uhrcenter i Tyskland har, men den Àr dyr dÀr.. 149eur..
En helt ny GW-B5600BC med lÀnken kostar 1800 idag. GÄr ju att plocka lÀnken och sÀlja klockan pÄ resin and.
Sen finns det riktigt bra AM-lÀnkar pÄ tex AliExpress för strax under 400pengar.
TĂ€nk om Casio hade sĂ„lt gw5000 pĂ„ lĂ€nk frĂ„n början istĂ€llet😬
 
@Nygren @Jockinho kanske med kan ge input varför ni sÄlde

Jadu, sÄhÀr i efterhand undrar jag det med ibland. Den var galet bra pÄ sÄ mÄnga sÀtt. Hamna vÀll lite mellan hÄlen och kanske ocksÄ att jag drog mig för att anvÀnda en sÄ fin G som jag vill anvÀnda dem. Kontra 1k vars delar Àr sÄ pass billiga.

Summa summarum jag borde kanske behĂ„llit men hade nog inte köpt gpw dĂ„ och den Ă€r, trots sin storlek, nĂ„got som jag inte velat missa sĂ„ nöjd Ă€ndĂ„ 😅

Sen flippar ju jag mkt sĂ„ fel person att frĂ„ga, det mesta ryker om det inte kĂ€nns 💯 Och gillar ocksĂ„ klockor i spektrat 0-2k bĂ€st med.
 
NÄgon som haft, eller ens hör talas om, problem med batteritid pÄ en GG-B100-1A3ER (se bild)? Köpte en till sonen och den fullkommligt Àter batterier... i bÀsta fall hÄller ett batteri en dryg mÄnad - nu senast höll det ca 1,5 veckor (helt nytt Duracell 2025-batteri...)
1727814881015.png
Kan du lÀmna tillbaka den för sÄ ska det inte vara. Har jag aldrig hört talas om heller.
 
Jadu, sÄhÀr i efterhand undrar jag det med ibland. Den var galet bra pÄ sÄ mÄnga sÀtt. Hamna vÀll lite mellan hÄlen och kanske ocksÄ att jag drog mig för att anvÀnda en sÄ fin G som jag vill anvÀnda dem. Kontra 1k vars delar Àr sÄ pass billiga.

Summa summarum jag borde kanske behĂ„llit men hade nog inte köpt gpw dĂ„ och den Ă€r, trots sin storlek, nĂ„got som jag inte velat missa sĂ„ nöjd Ă€ndĂ„ 😅

Sen flippar ju jag mkt sĂ„ fel person att frĂ„ga, det mesta ryker om det inte kĂ€nns 💯 Och gillar ocksĂ„ klockor i spektrat 0-2k bĂ€st med.
Tack för input👍 fasen borde nog testas
 
Hörrni Àr det lönt o testa en gwg b1000 nÀr man gillar gwg1000. HÄller dom sams i klocklÄdan eller blir de en fight mÄntro?
Jag gillade verkligen B1000. Även om mĂ„tten var ungefĂ€r desamma som för vanliga 1000 satt den bĂ€ttre och jag upplevde den som smidigare pĂ„ armen. VĂ€l vĂ€rd att testa.
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp