• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Promenad i 🌞
1000014567.jpg

Söndag 16 februari. Detta blir den sista semlan för denna sÀsong, för imorgon pÄbörjar jag min avfettningsperiod.
Under flera mÄnader blir det inga onödiga kolhydrater. Men dÀremot rikligt med protein och fett. Ja det lÄter motsÀgelsefullt att man skulle minska fettet trots att man intar rikligt med fett. Men sÄ Àr det. SÄ lÀnge man intar kolhydrater vÀljer kroppen att i första hand anvÀnda det som brÀnsle. Men nÀr man tar bort kolhydraterna kommer kroppen att istÀllet anvÀnda fettet som brÀnsle.
Som resultat stabiliseras blodsockernivÄn och man slipper blodsockerdippar.
Kolhydrater triggar igÄng insulinnivÄn och det Àr det som gör att man lÀgger pÄ sig fett.
Protein + fett - kolhydrater resulterar i att man hÄller sig mÀtt lÀnge och slipper sug efter mellanmÄl. Kan bli att jag bara Àter 2 mÄl per dag. Det Àr nÀr man inte Àter som fett förbrÀnns.
Det finns en vanlig förestÀllning att man ska Àta lite och ofta, men den stÀmmer inte i en diet dÀr man tar bort(eller minskar starkt, helt noll blir det inte) pÄ kolhydratintaget.

1000007136.jpg

Senast Àndrad:
Söndag 16 februari. Detta blir den sista semlan för denna sÀsong, för imorgon pÄbörjar jag min avfettningsperiod.
Under flera mÄnader blir det inga onödiga kolhydrater. Men dÀremot rikligt med protein och fett. Ja det lÄter motsÀgelsefullt att man skulle minska fettet trots att man intar rikligt med fett. Men sÄ Àr det. SÄ lÀnge man intar kolhydrater vÀljer kroppen att i första hand anvÀnda det som brÀnsle. Men nÀr man tar bort kolhydraterna kommer kroppen att istÀllet anvÀnda fettet som brÀnsle.
Kolhydrater triggar igÄng insulinnivÄn och det Àr det som gör att man lÀgger pÄ sig fett.
Protein + fett - fett resulterar i att man hÄller sig mÀtt lÀnge och slipper sug efter mellanmÄl. Kan bli att jag bara Àter 2 mÄl per dag. Det Àr nÀr man inte Àter som fett förbrÀnns.
Det finns en vanlig förestÀllning att man ska Àta lite och ofta, men den stÀmmer inte i en diet dÀr man tar bort(eller minskar starkt, helt noll blir det inte) pÄ kolhydratintaget.

1000007136.jpg

Kör hÄrt !
Min diet under babybubblan i januari bestod 80 % av plĂ€ttar och Nutella 😬. Dags rycka upp sig igen đŸ’Ș
IMG_7726.jpeg

Protein + fett - kolhydrater resulterar i att man hÄller sig mÀtt lÀnge och slipper sug efter mellanmÄl. Kan bli att jag bara Àter 2 mÄl per dag. Det Àr nÀr man inte Àter som fett förbrÀnns.

1000007136.jpg
Kör hÄrt och lycka till :)
Dock vill jag hĂ€vda att du enbart har delvis rĂ€tt i din text och tyvĂ€rr nĂ„gra faktafel. Oavsett sĂ„ Ă„ter igen lycka till med dieten och kör hĂ„rt. Kan ju inte misslyckas nĂ€r man dessutom anvĂ€nder en G đŸ’ȘđŸŒ

HĂ€rligt! Den dĂ€r har jag ocksĂ„ Ă€gt. Mycket trevlig Ă€ven den 😍

Hur hÄller sig fÀrgen? Kunde inte sluta nojja över att det vita skulle bli missfÀrgat och det var tyvÀrr anledningen till att den fick gÄ vidare.
Ser fin ut Ànnu. Har dock inte anvÀnt den pÄ daglig basis. Tar mest fram den pÄ lediga dagar nÀr det ska spelas gitarr, jag inspireras av Mayer som gitarrist. Lite deskdiving ibland ocksÄ.

Jag har gjort 3 bestÀllningar frÄn Blue Tomato. De 2 första levererades till mig av Postnord till min lokala Coopbutik men den senaste i december levererades av Fedex till OKQ8.

Ah ok.

De tvÄ första gÄngerna var alltsÄ postnord hela vÀgen?

FÄr se hur de löser detta. Hade önskat hÀmta ut frÄn utlÀmningsstÀlle men FedEx har inga sÄna förutom nÄn depÄ pÄ flygplatsen.

Senast Àndrad:
Kul! HÀr kommer en gammal bild pÄ min dÄvarande trio. Idag har jag bara GW-6900 kvar av dem.

IMG_0483.jpeg
HĂ€rlig bild! đŸ€©
HÄller med om det du skriver - jag Àr tyvÀrr mer försiktig pga. vita fÀrgen. Den kÀnns Ä andra sidan mer speciell nÀr man vÀl anvÀnder den.
... speciell och speciell, det hade ju varit schysst om det var en GW förstĂ„s 😉

Ah ok.

De tvÄ första gÄngerna var alltsÄ postnord hela vÀgen?

FÄr se hur de löser detta. Hade önskat hÀmta ut frÄn utlÀmningsstÀlle men FedEx har inga sÄna förutom nÄn depÄ pÄ flygplatsen.
Jag vÀntade pÄ ett paket med vÀrde som var express leverans dagen efter som gick med Fedex frÄn södra Frankrike. Paketet kunde jag spÄra och det gick snabbt till Sturups flygplats som deras depÄ lÄg i mitt fall. DÀr tog det tvÀrstopp och kunde inte ringa deras kundtjÀnst eller nÄgon aning vad som hÀnde. PÄ fredagen 3 dagar senare Äkte jag 12 mil enkel vÀg för att försöka fÄ tag i mitt paket och dem var supersvÄra att nÄ via deras reception. Efter ett tag kom det nÄgon lastbilschaffis som dem öppnade för och fick dÄ kontakt med dem. Mitt paket hade dÄ gÄtt ivÀg med Best som kör för Fedex utlÀmning Ät dem och jag Äkte hem utan paket för Best fick jag ingen kontakt med. PÄ mÄndagen var jag pÄ jobb och mitt paket lÄg ute vid dörren och det skulle kvitteras ut med Id och pÄskrift personligen som tur tog ingen paketet. Aldrig mer Fedex i Sverige för min del mer.

Jag vÀntade pÄ ett paket med vÀrde som var express leverans dagen efter som gick med Fedex frÄn södra Frankrike. Paketet kunde jag spÄra och det gick snabbt till Sturups flygplats som deras depÄ lÄg i mitt fall. DÀr tog det tvÀrstopp och kunde inte ringa deras kundtjÀnst eller nÄgon aning vad som hÀnde. PÄ fredagen 3 dagar senare Äkte jag 12 mil enkel vÀg för att försöka fÄ tag i mitt paket och dem var supersvÄra att nÄ via deras reception. Efter ett tag kom det nÄgon lastbilschaffis som dem öppnade för och fick dÄ kontakt med dem. Mitt paket hade dÄ gÄtt ivÀg med Best som kör för Fedex utlÀmning Ät dem och jag Äkte hem utan paket för Best fick jag ingen kontakt med. PÄ mÄndagen var jag pÄ jobb och mitt paket lÄg ute vid dörren och det skulle kvitteras ut med Id och pÄskrift personligen som tur tog ingen paketet. Aldrig mer Fedex i Sverige för min del mer.

Usch. Vilken mardröm. Men skönt att du fick paketet till slut!
Det har hÀnt att jag varit sugen pÄ att bestÀlla nÄgot, men sÄ nÀr jag kommit till fraktdelen upptÀcker jag att butiken anvÀnder Schenker, och dÄ har jag tvÀrvÀnt. Avskyr nÀr speditörer inte kan specificera att de t ex kommer mellan 09:00-12:00. Hur roligt Àr det nÀr de skriver "leveransen berÀknas ske innan 22:00". :-O

Usch. Vilken mardröm. Men skönt att du fick paketet till slut!
Det har hÀnt att jag varit sugen pÄ att bestÀlla nÄgot, men sÄ nÀr jag kommit till fraktdelen upptÀcker jag att butiken anvÀnder Schenker, och dÄ har jag tvÀrvÀnt. Avskyr nÀr speditörer inte kan specificera att de t ex kommer mellan 09:00-12:00. Hur roligt Àr det nÀr de skriver "leveransen berÀknas ske innan 22:00". :-O
Ja tack och lov att det gick bra i detta fallet. Ta hellre leveransen med Dhl till leverans utlÀmningstÀlle.

Senast Àndrad:
Kör hÄrt och lycka till :)
Dock vill jag hĂ€vda att du enbart har delvis rĂ€tt i din text och tyvĂ€rr nĂ„gra faktafel. Oavsett sĂ„ Ă„ter igen lycka till med dieten och kör hĂ„rt. Kan ju inte misslyckas nĂ€r man dessutom anvĂ€nder en G đŸ’ȘđŸŒ

Tack! G-shock kommer givetvis att fortsÀtta vara en följeslagare.
Rönen angÄende diet Àr ju nÄnting som har förÀndrats genom Ären. Jag har lyssnat en hel del till tvÄ dietister som heter Eric Berg och Sten Ekberg. Rekommenderas.
Den senare Àr en tidigare svensk olympisk friidrottare. Namnet har dock gÄtt mig förbi nÀr det begav sig.
Tidigare handlade allt om att ta bort fettet. TyvÀrr lever det kvar Àn idag. Det finns fortfarande en mÀngd produkter, t ex. Fil och Yoghurt, som saluförs med lÄgfett som argument. Samtidigt tillsÀtts det socker för att kompensera för det smakbortfall som uppstÄr iom att fettet tas bort. FullstÀndigt vansinnigt, helt fel!
Fett ger smak och mÀttnadskÀnsla och hjÀlper till att stabilisera blodsockret.
Jag har sjÀlv erfarenhet av att LCHF funkar.
Kommer att rapportera en gÄng i mÄnaden hur det gÄr.

Godmorgon förresten!

1000007184.jpg

Tillbaka
Topp