• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

My beloved 6900 har mirror-display som jag inte riktigt gillar... Ă€r det nĂ„n film bakom / framför som ger mirror-effekten och kan man fixa det sĂ„ det blir ”normalt matt”?
NÄgon kunnig hÀr som Àr insatt i sÄnt?
FEB2DE99-266D-4BB9-95D9-A16AE0472E62.jpeg

Är man för dĂ„ligt pĂ„lĂ€st om man stĂ€ller frĂ„gan hĂ€r om det finns en Gshock med pulsmĂ€tare? Behöver en bra kompanjon i löpspĂ„ret.

My beloved 6900 har mirror-display som jag inte riktigt gillar... Ă€r det nĂ„n film bakom / framför som ger mirror-effekten och kan man fixa det sĂ„ det blir ”normalt matt”?
NÄgon kunnig hÀr som Àr insatt i sÄnt?
FEB2DE99-266D-4BB9-95D9-A16AE0472E62.jpeg
Jag bara gissar hej vilt att det blir ett vÀldigt pill. Försök att hitta ett slitet ex och byt modul skulle jag ha kört pÄ.

Hur vet man vilka modeller som har STN? AnvÀnds det pÄ alla nytillverkade modeller och Àr det verkligen sÄ pass stor skillnad mot traditionella negativa displayer?

Jag Àr lite sugen pÄ en multiband square men nÀsta alla har negativa displayer och jag har svÄrt för det dÄ jag vill ha en lÀttavlÀst klocka och varit besviken pÄ tidigare köp.

Hur vet man vilka modeller som har STN? AnvÀnds det pÄ alla nytillverkade modeller och Àr det verkligen sÄ pass stor skillnad mot traditionella negativa displayer?

Jag Àr lite sugen pÄ en multiband square men nÀsta alla har negativa displayer och jag har svÄrt för det dÄ jag vill ha en lÀttavlÀst klocka och varit besviken pÄ tidigare köp.
Tycker det Ă€r fortfarande ganska fĂ„ som har STN nĂ€r det gĂ€ller square Ă„tminstone. Mest stĂ„lmodellerna vad jag vet, eller kanske enbart? Är mycket nöjd med min negativa square med STN. Har Ă€ven en Gravitymaster anadigi som ocksĂ„ har stn och den Ă€r vĂ€ldigt tydlig men det Ă€r inte negativ iofs.

Men nog finns vÀl en del multiband som har positiva displayer.

Men nog finns vÀl en del multiband som har positiva displayer.
Ja, men de brukar vara sÄ j-la fula... :D
Tack för infon, vi fÄr hoppas att de börjar med STN pÄ fler modeller i framtiden. Om det Àr en kostnadsfrÄga (kom igen, hur mÄnga kronor kan en LCD-panel kosta?) borde det bli vanligare Àven i billigare modeller sÄ smÄningom.

Denna finns ju i en uppsjö olika positiva displayer, jag har GW M5610(med turkos band) och GW M5630(gultonad display). Sen finns GW M5610BA med blÄtonad display och GW M5610R orangetonad display, eller den vita GW5610 MW som ser riktigt krispig ut pÄ bild.
Till detta finns band o bezel för oÀndliga variatoner.
20190419_174404.jpg

A330C9DB-5E08-4C4A-8D20-2D37E983213C.jpeg

NÄgon som har fÄtt hem nÄgon av de nyare G-shocksen?
Sugen pÄ en slit och slÀng sommarklocka och min DW-5600BB kÀnns lite trÄkig just nu...
Japp, och jag gillar min skarpt!
Du kan kolla mitt inlÀgg pÄ sid 431 om du vill.
Har bestÀllt nÄgra Natoband till den men inte fÄtt dom Àn. Tror det kommer bli kanon att kunna ha den pÄ Nato utan adapters och sÄnt bök!

svar ja. men tÀnk pÄ att dom kan ha lÀmnat mÀrken efter sig om du bestÀmmer dig för att plocka bort dom efter en tid. (gÄr under benÀmningen "bull bars" )

Är nĂ„gon sĂ€rskild tillverkare att föredra vad gĂ€ller bull bars till gw-5000.
Vilka Àr bÀst? JaysandKays?

Denna finns ju i en uppsjö olika positiva displayer, jag har GW M5610(med turkos band) och GW M5630(gultonad display). Sen finns GW M5610BA med blÄtonad display och GW M5610R orangetonad display, eller den vita GW5610 MW som ser riktigt krispig ut pÄ bild.
Till detta finns band o bezel för oÀndliga variatoner.
20190419_174404.jpg
Är det inte meckigt att byta bezel pĂ„ dem dĂ„? Om inte sĂ„ Ă€r det sĂ„ klart ett bra alternativ dĂ„ man kan anpassa den helt efter eget tycke.
ja du menar fula som i bemÀrkelsen SNYGGA! jaaa, nu Àr jag med! :D:p
Jag har svÄrt för texten runt displayen och fula solcellspaneler vilket tyvÀrr Àr vanligt förekommande pÄ positiva displayer. Jag tycker egentligen att cleana och negativa modeller som DW-5600BB Àr supersnygga men sÄ var det det hÀr med lÀsbarheten (och avsaknaden av multiband)...

Finns det förresten nÄgon sÀrskild anledning till att displayerna pÄ dessa Àr sÄ smÄ eller Àr det bara ett designval? Displayen Àr vÀl egentligen exakt samma storlek som pÄ andra squares men i och med att det ska vara en "blackout" hade det varit vettigare att skrota texten helt för att maximera displayytan men det Àr antagligen för kostsamt att ha en sÀrskild typ av displayer enbart för dessa modeller.

Tillbaka
Topp