• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

A726A201-F05A-4D1E-A483-C1CF18BB8E53.jpeg
950AA517-53F4-46BB-BBF1-32437A93C1A5.jpeg

Svar 1: Nej, ingen aning
Svar 2: har du testat att öppna upp och böja till den lilla metallflÀrpen? Jag vet att nÀr jag utforskade modul/display etc sÄ rÄkade jag se till att flÀrpen inte nuddade baklocket (inget ljud). SÄ jag tÀnker att det kanske kan ha att göra med kontakten mellan dessa delar.

Jag har uppfattningen att metalldelen pÄ piezo högtalaren (heter den sÄ?) ligger lite konstigt mot metalllocket. Jag har i ett fall skruvat upp locket och rÀttat till metalldelen.

Tog bort baklocket och ser inget tokigt med den dÀr piezon... kanske var den lite kort sÄ jag töjde ut den lite och bytte Àven batteriet i samma veva. Nu Àr den ok igen. Inget knaster.

Vilket meck det Àr att ta av och sÀtta tillbaka banden förresten!

Högkvalitativa batterier, made in Japan med extra mkt juice, 100 mAh (standard Àr 90 mah tror jag) och kan dessutom förvaras i 8 Är utan prestandaförlust :)
Och en megatub med silikonfett frÄn Biltema (tack för tipset @Fujoor ).

DW-5600BB.jpg
PIEZO.jpg
TOOLS.jpg

Senast Àndrad:
Tog bort baklocket och ser inget tokigt med den dÀr piezon... kanske var den lite kort sÄ jag töjde ut den lite och bytte Àven batteriet i samma veva. Nu Àr den ok igen. Inget knaster.

Vilket meck det Àr att ta av och sÀtta tillbaka banden förresten!

Högkvalitativa batterier, made in Japan med extra mkt juice, 100 mah och kan dessutom förvaras i 8 Är utan prestandaförlust :)
Och en megatub med silikonfett frÄn Biltema (tack för tipset @Fujoor ).

DW-5600BB.jpg
PIEZO.jpg
TOOLS.jpg
Biltema Àr bÀst. Dom har allt!
Visst Àr det tillfredsstÀllande att byta batterier ÀndÄ?

Biltema Àr bÀst. Dom har allt!
Visst Àr det tillfredsstÀllande att byta batterier ÀndÄ?

En skön kÀnsla att pilla sjÀlv! :)
Jag var lite orolig över ev statisk elektricitet och jag har inga plastpincetter för att hantera sjÀlva batteriet men pÄ youtube har jag sett folk som kör med vanliga pincetter.
Kom ocksÄ pÄ att man inte behöver ta bort banden, det rÀcker ju med att dra banden bakÄt sÄ att sÀga, sÄ att de skyddande gummiflÀrparna som ligger an mot boetten lyfts ett par mm.

har gwm5610 och DW5600 likadana band? tycker att min DW56 sitter lite bÀttre Àn GWm5610 vet inte om bra för att 5610 Àr ny, kanske blir bÀttre med tiden. tÀnkte annars byta band och se ifall det blir bÀttre. 5610 sitter lite mer Ät pÄ samma hÄl

har gwm5610 och DW5600 likadana band? tycker att min DW56 sitter lite bÀttre Àn GWm5610 vet inte om bra för att 5610 Àr ny, kanske blir bÀttre med tiden. tÀnkte annars byta band och se ifall det blir bÀttre. 5610 sitter lite mer Ät pÄ samma hÄl
Samma band pÄ alla nya plast squares. Bezeln skiljer sig dock.

...nackdelen med negativa displayer = Alla dammpartiklar syns och det Àr ett himla jobb att fÄ bort dessa nÀr klockan ska stÀngas.
Man öppnar ju liksom inte klockan i Intel-lab miljö.
SÄ, ska jag öppna och ta bort dammkornet eller lÄta den vara som minne? :-D Riskerar fler dammkorn och slitage pÄ skruvar.
Nu Àr bilden kraftigt förstorad sÄ den Àr inte uppenbar om inte man letar efter den.

dust.jpg

Tillbaka
Topp