Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Synd det var guldvarianten. Vanlig stÄlis hade passat mig bÀttre.NÄgon kanske Àr sugen pÄ en guldfÀrgad stÄlis? Oslagbart pris för en ny och oanvÀnd.
Det var ett bra pris.NÄgon kanske Àr sugen pÄ en guldfÀrgad stÄlis? Oslagbart pris för en ny och oanvÀnd.
Japp! Till gw-5000 band. Sparar lÀnken till min 5035a.Satinsnyggt.
Ăr det bytt till vanligt band?
Nu ser den ju att att vara pÄ 24h-visning. Stalltipset annars Àr att googla pÄ modulnumret (inramat nummer pÄ baksidan) för att hitta manualen.Nu har jag googlat
Hur fan byter jag till 24h visning?
Har vart nÀra och köpa denna med rött och canvas flera ggr,Àr inte dyr men Àr den vÀrd sitt pris?Enligt bilder ser den ok ut.
Ska jag ge en objektiv bild menar du? Hehe jag tycker den Àr nice. Jag har börjat gÄ mot allt simplare g-shocks och tycker det Àr nice med lite mindre röriga moduler.Har vart nÀra och köpa denna med rött och canvas flera ggr,Àr inte dyr men Àr den vÀrd sitt pris?Enligt bilder ser den ok ut.
Ok tack ,jag drar mig med mot simplare G,jag anvÀnder aldrig funktionerna förutom termometer ibland nÀr jag badar pÄ sommaren kul grej bara.Ska jag ge en objektiv bild menar du? Hehe jag tycker den Àr nice. Jag har börjat gÄ mot allt simplare g-shocks och tycker det Àr nice med lite mindre röriga moduler.
Tydliga analoga visare. Plasten sitter nice mot handen jÀmfört med gamla stÄl caseback. Kul att kunna variera band. För drygt 1000 kr tycker jag den överraskar bra. Dessutom alltid kul att kunna prova nya material. Carbon core gör ju att den vÀger ganska lite (men inte mkt mindre Àn standard gshockarna dock).
Tror watchshop hade den för en tusing om man rÀknar pÄ rabatten.Ok tack ,jag drar mig med mot simplare G,jag anvÀnder aldrig funktionerna förutom termometer ibland nÀr jag badar pÄ sommaren kul grej bara.
StÀmmerTror watchshop hade den för en tusing om man rÀknar pÄ rabatten.
Vad har du annars tÀnkt som sommarbeater?Yes
StÀmmer
Har en Oris Relief som kommer imorgon,samt en Turtle,men G-shock vet jag inte riktigt Ànnu. Har spanat runt lite ett tag.Vad har du annars tÀnkt som sommarbeater?
Gillar den mer och mer för varje gÄng jag ser en bild av den. Var ska det sluta...
Precis. Rött/orange, svart och canvas. Simpel men skön klocka.Gillar den mer och mer för varje gÄng jag ser en bild av den. Var ska det sluta...
Det Àr den rödbandade som levereras med tvÄ andra strapar om jag förstÄtt rÀtt?
Vad heter denna modellen?
Ja, man utgÄr sÄ klart frÄn sig sjÀlv men det Àr vÀl rÀtt vedertaget att guldfÀrgad endast syftar pÄ sjÀlva fÀrgen? Det Àr nog fÄ som skulle tÀnka sig att ett guldfÀrgat bestickset för 99kr pÄ Ikea har ett lager av bladguld och det faller pÄ sin egen orimlighet dÄ 3000 spÀnn motsvarar typ tio gram guld om jag inte minns helt galet.Det var ett bra pris.
Jag tycker Ă€ndĂ„ det finns skĂ€l att kritisera den typen av formuleringar som i den annonsen. Det finns faktiskt en hel del mĂ€nniskor som inte ser eller vet skillnaden pĂ„ guld och guldplĂ€terig och belĂ€ggningar av olika slag. En guldfĂ€rgad klocka Ă€r i guld för dem och tĂ€mligen vĂ€rdefull. SĂ„na skrivningar spelar pĂ„ det. FĂ„ngar upp personer som tror att en klocka Ă€r vĂ€rdefull pga den Ă€r guld(fĂ€rgad). Ăn lite mer sĂ„ blir det nĂ€r tyngden kommer in i sammanhanget. Guld Ă€r ju tungt, en stĂ„lklocka likasĂ„ men brukar vĂ€l inte sĂ€rskilt omnĂ€mnas i de fallen.
En hÀndelse att man beskriver klockan sÄ för det Àr sjÀlvklarheter för en sjÀlv? SÀkert ibland, men nog inte alltid.
Tack, det var undertecknad som "knep" den. Hamnar i samma lÄda som en Mudmaster och en Gulfmaster. Ska bli spÀnnande att fÄ prova en Frogman ocksÄ.UrsÀkta spammandet men grattis till den som knep @URsinne NV groda pÄ k&s nyligen, dessa Àr riktigt lyckade IMO.
Det Àr mycket enkelt: det stÄr i rubriken att klockan Àr i guld. Nog borde sÀljaren veta att det inte stÀmmer.Ja, man utgÄr sÄ klart frÄn sig sjÀlv men det Àr vÀl rÀtt vedertaget att guldfÀrgad endast syftar pÄ sjÀlva fÀrgen? Det Àr nog fÄ som skulle tÀnka sig att ett guldfÀrgat bestickset för 99kr pÄ Ikea har ett lager av bladguld och det faller pÄ sin egen orimlighet dÄ 3000 spÀnn motsvarar typ tio gram guld om jag inte minns helt galet.
Det Àr givetvis trÄkigt om nÄgon kÀnner sig lurad men jag tror Àrligt talat inte syftet var att vilseleda dÄ det borde vara tÀmligen uppenbart att det endast Àr fÀrgen som avses. För mig sÄ innebÀr "klocka i guld" eller "guldklocka" att den faktiskt Àr tillverkad i guld Àven om dessa uttryckt ocksÄ missbrukas ibland men Äterigen, det Àr bara min egen Äsikt.
Nu tycker jag som sagt att det Àr fullkomligt uppenbart att den inte Àr gjord i guld men hur anser du att sÀljaren skulle ha uttryckt sig för att förtydliga detta? Genom en sektion dÀr detta förklaras mer ingÄende eller anser du att det finns nÄgot begrepp för att beskriva en vara som Àr guldfÀrgad men inte innehÄller guld? I det hÀr fallet rör det sig inte ens om en guldplÀtering men det Àr vÀl egentligen saksamma om det nu inte var just det du syftade pÄ.
Jag framstÄr ofta som vresig enligt mÄnga sÄ jag vill i förebyggande syfte förtydliga att inlÀgget inte innehÄller nÄgon anklagande eller dryg ton, bara nyfikenhet.
Kommer snart, den Àr packad och glad.Tack, det var undertecknad som "knep" den. Hamnar i samma lÄda som en Mudmaster och en Gulfmaster. Ska bli spÀnnande att fÄ prova en Frogman ocksÄ.
Egentligen finns det bara ett problem i livet: SÄ mÄnga sköna sommarklockor, men bara en sommar (i varje fall hÀr i sverige...).
VÀntar med spÀnning pÄ min nya bekantskap!
Lasse
Den var ju riktigt cool. Perfekt sommardinka!
Eller vinterDen var ju riktigt cool. Perfekt sommardinka!
Clean! Riktigt lyckad vit modell.