• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fick Àven möjligheten att testa den nya patinerade metal squaren!
Helt jÀvla rÀtt för mig men aldrig att jag lÀgger 10k för den...
Första bÀsta beggade?
Inte omöjligt alls!
casio3.jpg
Det finns kit pÄ eBay för en tusenlapp, passar 5610
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
5610 Àr inte screwback i metall utan resin. sÄ det blir en hybrid av nÄgot slag isf.
förmodar att du ville ha en stabil screwback case? :happyhappy:
Nja mjo, sÄ Àr det ju men om man kan fÄ till en sÄn hybrib av en gammal 5610 med lÀnk och bezel i patinerat stÄl sÄ hade jag lÀtt övervÀgt det.
Kanske inte Àr jÀtteförtjust i fake patina men jag klarar inte av den vanliga svarta stÄl dÄ den Àr blank och den patinerade versionen var faktiskt lÄngt över förvÀntan IRL!
Har dock svÄrt att se hur man kan göra de delarna i stÄl för 1000kr utan högst troligt Àr det plast vilket gÄr tvÀrbort i sammanhanget.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den ser riktigt sjyst ut rent storleksmÀssigt.

Snygg! Hur kÀnns den? LÀtt?

Den blev vÀldigt lyckad. Snyggt som fasiken med gummi och ss. Upplever du den som trevlig?

Tycker den Àr en fullkomlig fulltrÀff. Grym storlek. Sitter vÀldigt bekvÀmt. VÀldigt lÀtt. KÀnns lyxig pÄ nÄgot sÀtt. Tycker finishen ser riktigt bra ut. Att den Àr tough solar gör ju inte saken sÀmre. Kanske dessutom första g shocks med en brÀnslemÀtare för att indikera hur mkt laddning den har?
IMG_20190620_180622.jpg
 

Flipper2

Rolex
Tycker den Àr en fullkomlig fulltrÀff. Grym storlek. Sitter vÀldigt bekvÀmt. VÀldigt lÀtt. KÀnns lyxig pÄ nÄgot sÀtt. Tycker finishen ser riktigt bra ut. Att den Àr tough solar gör ju inte saken sÀmre. Kanske dessutom första g shocks med en brÀnslemÀtare för att indikera hur mkt laddning den har?
IMG_20190620_180622.jpg

... lyx Edifice... :D
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tycker den Àr en fullkomlig fulltrÀff. Grym storlek. Sitter vÀldigt bekvÀmt. VÀldigt lÀtt. KÀnns lyxig pÄ nÄgot sÀtt. Tycker finishen ser riktigt bra ut. Att den Àr tough solar gör ju inte saken sÀmre. Kanske dessutom första g shocks med en brÀnslemÀtare för att indikera hur mkt laddning den har?
IMG_20190620_180622.jpg

Va, hur coolt Àr inte en analog brÀnslemÀtare?
 
  • Like
Reactions: HSK

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nja mjo, sÄ Àr det ju men om man kan fÄ till en sÄn hybrib av en gammal 5610 med lÀnk och bezel i patinerat stÄl sÄ hade jag lÀtt övervÀgt det.
Kanske inte Àr jÀtteförtjust i fake patina men jag klarar inte av den vanliga svarta stÄl dÄ den Àr blank och den patinerade versionen var faktiskt lÄngt över förvÀntan IRL!
Har dock svÄrt att se hur man kan göra de delarna i stÄl för 1000kr utan högst troligt Àr det plast vilket gÄr tvÀrbort i sammanhanget.
SÀljaren heter gshockcustom. Just nu verkade det bara finnas bezel, men jag sÄg hela kit förut.
566CDFF3-C2AC-46E3-92D7-48D4461C748F.png

48C2C6AB-5804-424D-85D1-D3C1BE9D347F.jpeg

Jag skulle absolut kunna tÀnka mig en sÄn om det skulle pimpas. Jag skulle visserligen inte skygga för att först lacka stÄlisen och sedan tumla den i grus heller (om man redan har en stÄlis men tröttnat pÄ det blanka).
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tycker den Àr en fullkomlig fulltrÀff. Grym storlek. Sitter vÀldigt bekvÀmt. VÀldigt lÀtt. KÀnns lyxig pÄ nÄgot sÀtt. Tycker finishen ser riktigt bra ut. Att den Àr tough solar gör ju inte saken sÀmre. Kanske dessutom första g shocks med en brÀnslemÀtare för att indikera hur mkt laddning den har?
IMG_20190620_180622.jpg

Kan den ha STN-display tro?

Kanske dessutom första g shocks med en brÀnslemÀtare för att indikera hur mkt laddning den har?
IMG_20190620_180622.jpg

Nja, GR-B100 har en ungefÀr likadan. Jag saknar den. Fast GST B200 Àr sÀkert ett strÄ vassare, mindre och lÀttare, kan inte vara fel. Hyfsat pris.. hm...

GRB100-41x.jpg
 
Topp