• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fick trÀffa regnbÄgeshocken idag :)
20190804_163356.jpg

HallÄ! SmakrÄd efterfrÄgas.

Eftersom JaysAndKays har slÀppt NATO-adaptrar till GMW-B5000 nu kan Àven jag med smÄ handleder köpa en sÄn. Och det tÀnker jag göra. ^^

Har provat nĂ„gra olika och kommit fram till att jag vill ha en med positiv display, antingen originalet i ”silver” eller med black ip. Den sistnĂ€mnda Ă€r dyrare trots att man fĂ„r resinband (med metal keeper) istĂ€llet för stĂ„llĂ€nk. Resinbandet Ă€r faktiskt riktigt bekvĂ€mt, men tyvĂ€rr blir det flĂ€rp över och istĂ€llet för att klippa i bandet kör jag hellre pĂ„ NATO Ă€ven i det fallet. Men!

FrĂ„gan Ă€r alltsĂ„, originalet i silver eller med black ip? Fördelar/nackdelar? Är den svarta behandlingen bĂ€ttre eller sĂ€mre? Mer eller mindre reptĂ„lig?

En skillnad jag noterat Àr att den svarta flyger mer under radarn och ser nÀstan ut som plast om man inte ser den borstade bezeln eller undersöker nÀrmare. Den silverfÀrgade lÀr ge fler kommentarer.

Lite bilder! :)

Silver
B1BEDEAE-9137-4688-B346-7C7FB3FC01EB.jpeg
C97BB1CB-CFDB-4AFB-B670-00E7FCAB86A1.jpeg
F3DF74AF-8C6C-47E3-BB41-03A9B645E5F9.jpeg
55CA4B20-523C-4762-842A-C1522B6F3954.jpeg

Svart
FE01F34A-2A7D-40F4-B340-AF18907B783E.jpeg
1CB5D0D3-BD64-4899-A2DB-A964306BB518.jpeg
75571BBC-2FE2-46E2-B5B3-6B77D3EB90DA.jpeg
100F4665-4759-41E5-85F8-5F0E92222496.jpeg

Vet att datumet Àr fel. Fixar det sÄklart PÄ den jag köper. ;)

HallÄ! SmakrÄd efterfrÄgas.

Eftersom JaysAndKays har slÀppt NATO-adaptrar till GMW-B5000 nu kan Àven jag med smÄ handleder köpa en sÄn. Och det tÀnker jag göra. ^^

Har provat nĂ„gra olika och kommit fram till att jag vill ha en med positiv display, antingen originalet i ”silver” eller med black ip. Den sistnĂ€mnda Ă€r dyrare trots att man fĂ„r resinband (med metal keeper) istĂ€llet för stĂ„llĂ€nk. Resinbandet Ă€r faktiskt riktigt bekvĂ€mt, men tyvĂ€rr blir det flĂ€rp över och istĂ€llet för att klippa i bandet kör jag hellre pĂ„ NATO Ă€ven i det fallet. Men!

FrĂ„gan Ă€r alltsĂ„, originalet i silver eller med black ip? Fördelar/nackdelar? Är den svarta behandlingen bĂ€ttre eller sĂ€mre? Mer eller mindre reptĂ„lig?

En skillnad jag noterat Àr att den svarta flyger mer under radarn och ser nÀstan ut som plast om man inte ser den borstade bezeln eller undersöker nÀrmare. Den silverfÀrgade lÀr ge fler kommentarer.

Lite bilder! :)

Silver
B1BEDEAE-9137-4688-B346-7C7FB3FC01EB.jpeg
C97BB1CB-CFDB-4AFB-B670-00E7FCAB86A1.jpeg
F3DF74AF-8C6C-47E3-BB41-03A9B645E5F9.jpeg
55CA4B20-523C-4762-842A-C1522B6F3954.jpeg

Svart
FE01F34A-2A7D-40F4-B340-AF18907B783E.jpeg
1CB5D0D3-BD64-4899-A2DB-A964306BB518.jpeg
75571BBC-2FE2-46E2-B5B3-6B77D3EB90DA.jpeg
100F4665-4759-41E5-85F8-5F0E92222496.jpeg

Vet att datumet Àr fel. Fixar det sÄklart PÄ den jag köper. ;)
Den svarta pÄ ett MN-strap hade nog blivit grymt bra. Men jag gillar att kunna köra lÀnk. LÀnken Àr i mitt tycke riktigt skön. SÄ silvervarianten hade jag valt. Den blir nog lite med nedtonad pÄ Nato. Har bara haft guldversionen och den var en riktig rep-magnet. Men den var Ä andra sidan blankpolerad.

Detr en klocka jag skulle vilja ha, tycker den Àr grymt snygg. Hur Àr batteri tiden pÄ den, samt fÄr man notiser ang mail/sms/samtal osv?

Edit: typo
Det Ă€r ingen ”smartwatch” sĂ„ inga samtals/meddelande notiser etc.
Som en standard Rangeman men plus GPS och en Navigeringsfunktion samt blÄtand och telefon app för konfigureringsval samt nav funktionen. Jag Àr ingen expert pÄ segmentet men vill man ha motsvarande funktion tror jag Garmin mfl har konkurrenskraftiga alternativ, jag valde denna mest för utseendet samt de konstruktionsmÀssiga kvaliteér som en G-Shock har.
ED75AA3A-9A74-48DE-82F6-B8CD4CA86568.jpeg

Som en standard Rangeman men plus GPS och en Navigeringsfunktion samt blÄtand och telefon app för konfigureringsval samt nav funktionen. Jag Àr ingen expert pÄ segmentet men vill man ha motsvarande funktion tror jag Garmin mfl har konkurrenskraftiga alternativ, jag valde denna mest för utseendet samt de konstruktionsmÀssiga kvaliteér som en G-Shock har.
Lite skillnad pÄ batteritiden jÀmfört med Garmin mfl ocksÄ ;)
Jag anvÀnder klockan varje dag och laddade den en gÄng nÀr den var ny. AnvÀnder inte GPS sÄ ofta men ofta övriga funktioner.

Jag anvÀnder klockan varje dag och laddade den en gÄng nÀr den var ny. AnvÀnder inte GPS sÄ ofta men ofta övriga funktioner.
Kan inte Garmin men anvÀnder aldrig navigeringsunktionen pÄ min Rangeman och den har nog aldrig rört sig frÄn 3/4 laddning sedan jag köpte den.
288C3090-9D38-46F9-A64E-C0BB1CA9C3C8.jpeg

Hade för mig att jag lÀste nÄgonstans att den skulle ha notiser nÀr nÄgon ringde eller skickade sms men dÄ har jag lÀst fel :) inge mÄste ha för mig men klart det Àr ett plus i kanten. Men denna G-Shock tycker jag Àr snyggast oavsett, lite dyr dock men hoppas jag kan skaffa en nÄgon gÄng framöver :)
Det Ă€r ju isf riktigt najs, en klocka med stor display, klarar tuffa tag och behövs (nĂ€stan) aldrig laddas Ă€r ju det ultimata! Är du ute mycket rent generellt eller laddar du den i solen vissa tillfĂ€llen?

Det Ă€r ju isf riktigt najs, en klocka med stor display, klarar tuffa tag och behövs (nĂ€stan) aldrig laddas Ă€r ju det ultimata! Är du ute mycket rent generellt eller laddar du den i solen vissa tillfĂ€llen?
Är nog inte ute mer Ă€n andra och har aldrig lagt den i solen för att ladda heller.
Klarade sig vÀldigt bra i vintras ocksÄ.
Men, anvÀnder man GPS dagligen pÄ hösten kanske det behövs lite extra laddning. DÄ Àr det bara att ta fram laddaren :D
Garmin mfl har jÀttehÀftiga och bra klockor men att hÄlla pÄ att ladda sÄ ofta blir tjatigt.
En Garmin i samma prisklass klarar 8h med GPS pÄslaget...

Tillbaka
Topp