• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ny fyrkant in da house. Gillar verkligen fÀrgerna :)

IMG_20190910_164803.jpg

Bara Casio kan mÄla en klocka i pastellfÀrger och ÀndÄ fÄ den att se grym ut!

Sverige och KS Àr köparens marknad nÀr det gÀller G-Shocks i allmÀnhet men Frogmans i synnerhet.
Trist att det Àr sÄ, grymma klockor ju. :confused:

JÀttebra pris ju. Jag satt faktiskt och tittade lÀnge pÄ annonsen igÄr (plus lite youtubeklipp) och kÀnde köpnerven rycka till lite men... Jag som bÀr klockan pÄ höger lÀr fÄ problem med Frogmans asymmetri. TyvÀrr. Riktigt bra klipp annars.
Jag hade den pÄ passaround och mitt enda problem var att jag hade svÄrt att fÄ den att sitta skönt för att jag hamnade mellan tvÄ hÄl pÄ bandet. Finns liksom ingen bra lösning pÄ det vad jag vet. :sorry:

Vet du varför just Frogman tappar mer i pris Àn andra modeller?
TillgĂ„ng och efterfrĂ„gan skulle jag tro. Modellen funkar inte sĂ„ bra hĂ€r jmf med andra marknader (nĂ€r man kan köpa Frogmans billigare hĂ€r Ă€n tex pĂ„ den amerikanska marknaden, bĂ„de i första och andrahandsleden, dĂ„ vet man att nĂ„t Ă€r lite speciellt). Den borde egentligen kanske funka bĂ€ttre hĂ€r Ă€n pĂ„ mĂ„ mĂ„nga andra marknader dĂ„ svenska handleder storleksmĂ€ssigt borde vara relativt vĂ€l lĂ€mpade att bĂ€ra upp designen jmf med andra marknader. Även GWG-1000 Mudmasters Ă€r ganska bra prissatta hĂ€r jmf med ebay/andra forum.

Är och varit frestad pĂ„ den. Mycket bra pris och saknar min men hamnar precis mellan tvĂ„ hĂ„l bandet pĂ„ mig ocksĂ„. FrĂ„gan Ă€r hur pass stor roll det spelar... Förhoppningsvis tar nĂ„n annan den snart sĂ„ jag kan slĂ€ppa den.

Edit: ungefÀr 16,5...

Samma hÀr, hamnar mellan tvÄ hÄl annars grymt pris för den finaste vanliga versionen!

TillgĂ„ng och efterfrĂ„gan skulle jag tro. Modellen funkar inte sĂ„ bra hĂ€r jmf med andra marknader (nĂ€r man kan köpa Frogmans billigare hĂ€r Ă€n tex pĂ„ den amerikanska marknaden, bĂ„de i första och andrahandsleden, dĂ„ vet man att nĂ„t Ă€r lite speciellt). Den borde egentligen kanske funka bĂ€ttre hĂ€r Ă€n pĂ„ mĂ„ mĂ„nga andra marknader dĂ„ svenska handleder storleksmĂ€ssigt borde vara relativt vĂ€l lĂ€mpade att bĂ€ra upp designen jmf med andra marknader. Även GWG-1000 Mudmasters Ă€r ganska bra prissatta hĂ€r jmf med ebay/andra forum.

Jag trodde att Frogman var dyrare i Sverige. DÀr ser man. Man mÄste kanske vara entusiast för att gÄ och köpa en dyrare G-shock.

Jag trodde att Frogman var dyrare i Sverige. DÀr ser man. Man mÄste kanske vara entusiast för att gÄ och köpa en dyrare G-shock.
Listpriserna Ă€r kanske dyrast hĂ€r men samtidigt sĂ„ kommer det grymma erbjudanden ibland, förra sommaren sĂ„ldes ju den svarta samt NV D1000 modellen NIB för mellan 4.5-5k av nĂ„gra svenska websidor, har aldrig sett sĂ„na priser nĂ„n annanstans i vĂ€rlden. Och nĂ€r dessa efterhand sĂ€ljs vidare i andra&tredje hand med ett Ă€nnu lĂ€gre pris sĂ„ drar det nog i viss mĂ„n med sig den lokala marknadens syn pĂ„ vad de ska kosta. Detta drabbar dĂ„ delvis alla refernser i en modellserie, jag har tex kontaktats mer Ă€n en gĂ„ng av forummedlemmar som velat köpa olika limiterade Rangeman modeller och uttryckt stor förvĂ„ning över de pris jag dĂ„ begĂ€rt ”nĂ€r man kan köpa en ny pĂ„ cyberphoto för under 2.5k”. Totalt sett har kanske Frogman populariteten eller iaf nyfikenheten ökat de senaste dryga Ă„ret, kĂ€nns som att lite fler exemplar roterar pĂ„ K&S numer.

Senast Àndrad:
Listpriserna Ă€r kanske dyrast hĂ€r men samtidigt sĂ„ kommer det grymma erbjudanden ibland, förra sommaren sĂ„ldes ju den svarta samt NV D1000 modellen NIB för mellan 4.5-5k av nĂ„gra svenska websidor, har aldrig sett sĂ„na priser nĂ„n annanstans i vĂ€rlden. Och nĂ€r dessa efterhand sĂ€ljs vidare i andra&tredje hand med ett Ă€nnu lĂ€gre pris sĂ„ drar det nog i viss mĂ„n med sig den lokala marknadens syn pĂ„ vad de ska kosta. Detta drabbar dĂ„ delvis alla refernser i en modellserie, jag har tex kontaktats mer Ă€n en gĂ„ng av forummedlemmar som velat köpa olika limiterade Rangeman modeller och uttryckt stor förvĂ„ning över de pris jag dĂ„ begĂ€rt ”nĂ€r man kan köpa en ny pĂ„ cyberphoto för under 2.5k”. Totalt sett har kanske Frogman populariteten eller iaf nyfikenheten ökat de senaste dryga Ă„ret, kĂ€nns som att lite fler exemplar roterar pĂ„ K&S numer.
Helt sant. Udda rangemans gÄr ju i runda slÀngar ibland runt 10k pÄ utlÀndska forum.

BT har den... otherwise You get what you pay for! :D

Det Àr sÄ lite skillnad i storlek jÀmfört med GWG-1000:
GWG-1000: 59,5mm x 56,1mm x 18,0mm ca. 119,0 gr
GG-B100: 55,4mm x 52,90mm x 19,3mm ca. 92 gr
Som du skriver, man fÄr vad man betalar för. GWG-1000 listade vÀl runt 9000kr nÀr den kom och GG-B100 listat 3800kr sÄ man kan kanske inte förvÀnta sig riktigt samma nivÄ. :)

Intressant.
Man kan ju spekulera i hur mycket ks-folk pÄverkar marknadspriserna? :). Men sÄ insatta i pris kan de ju inte vara om de förvÀntar sig att LE ska kosta mindre eller samma som cyberphotos priser pÄ vanliga Rangeman.

Intressant.
Man kan ju spekulera i hur mycket ks-folk pÄverkar marknadspriserna? :). Men sÄ insatta i pris kan de ju inte vara om de förvÀntar sig att LE ska kosta mindre eller samma som cyberphotos priser pÄ vanliga Rangeman.
Onekligen Àr det generellt en köparens marknad hÀr pÄ KS.
Jag har tex en GMW-B5000TFG-9 (jubileumsguldstÄlis, positiv display) i nÀra nyskick som jag tÀnker sÀlja. Den senaste som sÄldes NIB pÄ ebay 30/8 gick pÄ strax över 16k:
50613E9E-11CC-47B3-98A5-43495E6C5513.jpeg

Den senaste sÄlda pÄ KS 30/6, nÀra nyskick, hade begÀrt pris 5.5k: https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-gmw-b5000tfg-9er-prisbump.114903/
Skulle jag lÀgga ut min för ca 10k sÄ gissar jag att jag skulle fÄ nÄgra pm som tycker att jag ligger helt fel i pris och jag kan ju förstÄ det perspektivet.

Onekligen Àr det generellt en köparens marknad hÀr pÄ KS.
Jag har tex en GMW-B5000TFG-9 (jubileumsguldstÄlis, positiv display) i nÀra nyskick som jag tÀnker sÀlja. Den senaste som sÄldes NIB pÄ ebay 30/8 gick pÄ strax över 16k:
50613E9E-11CC-47B3-98A5-43495E6C5513.jpeg

Den senaste sÄlda pÄ KS 30/6, nÀra nyskick, hade begÀrt pris 5.5k: https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-gmw-b5000tfg-9er-prisbump.114903/
Skulle jag lÀgga ut min för ca 10k sÄ gissar jag att jag skulle fÄ nÄgra pm som tycker att jag ligger helt fel i pris och jag kan ju förstÄ det perspektivet.
Skillnad pÄ Japan och KS. ;) Har trots det svÄrt att se varför den skulle gÄ för 16k.
LÀgg ut den pÄ WUS eller TZUK sÄ fÄr du nog mer Àn hÀr.

Skillnad pÄ Japan och KS. ;) Har trots det svÄrt att se varför den skulle gÄ för 16k.
LÀgg ut den pÄ WUS eller TZUK sÄ fÄr du nog mer Àn hÀr.
Jo, det var min poÀng och ett exempel pÄ att KS generellt Àr köparens marknad nÀr det gÀller G-Shocks. Jag tycker inte heller att 16k Àr ett rimligt pris men det Àr iaf ett fÀrskt och tydligt exempel pÄ ett överenskommet pris.

Tillbaka
Topp