• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag gillar den faktiskt. Under 5k och jag hade köpt. 15k+ not so much :)
Tycker det ser ut som riktigt dÄliga dekaler med för lÄg upplösning.
Sen att det skÀr sig mot det klassiska tegelstensmönstret sÄ det blir ett rent kaos i rörighet... ja, jag vet inte. :dead:
Ser billigt ut. Kanske bÀttre IRL men jag har svÄrt att tro det.
Men det ryktades om att det skulle komma tvÄ, Àr den andra likadan med camo tro?

Tycker det ser ut som riktigt dÄliga dekaler med för lÄg upplösning.
Sen att det skÀr sig mot det klassiska tegelstensmönstret sÄ det blir ett rent kaos i rörighet... ja, jag vet inte. :dead:
Ser billigt ut. Kanske bÀttre IRL men jag har svÄrt att tro det.
Men det ryktades om att det skulle komma tvÄ, Àr den andra likadan med camo tro?
Nej den ser ut som en dw5035a

Jag har svalt min stolthet och köpt en batteridriven ABC-klocka :D
Sorry @Fujoor men mina trÀningsbyxor Àr det ENDA plagget i garderoben som fÀrgmatchar klockan :p:p:p
A921F1C4-1DC7-413A-8258-D385D3379BF0.jpeg

Baksidan Àr sÄ vacker att man garanterat kÀnner solvÀrmen och apelsindoften under det kommande grÄa och trista halvÄret ;)
1E28EAC3-982A-4091-86FE-498502FE2879.jpeg

Jag har svalt min stolthet och köpt en batteridriven ABC-klocka :D
Sorry @Fujoor men mina trÀningsbyxor Àr det ENDA plagget i garderoben som fÀrgmatchar klockan :p:p:p
A921F1C4-1DC7-413A-8258-D385D3379BF0.jpeg

Baksidan Àr sÄ vacker att man garanterat kÀnner solvÀrmen och apelsindoften under det kommande grÄa och trista halvÄret ;)
1E28EAC3-982A-4091-86FE-498502FE2879.jpeg
Vad menar du? :p
Syftar du pÄ min förkÀrlek för orangea plagg? :D
IMG_20190123_125045.jpg

FrÄn the interwebs
Okeeej, den dÀr var mer i min smak. :)Behöver se den IRL först tror jag. Den ser nÀstan lackerad ut?
Men det lutar Ät att jag mÄste bli vÀn med prislappen ÀndÄ. Men det Àr fan ett galet överpris. Shit vilka I-landsproblem man har dÄ... :banghead:
Hade föredragit Multiband istÀllet för BlÄtand men det Àr ingen dealbreaker.

Okeeej, den dÀr var mer i min smak. :)Behöver se den IRL först tror jag. Den ser nÀstan lackerad ut?
Men det lutar Ät att jag mÄste bli vÀn med prislappen ÀndÄ. Men det Àr fan ett galet överpris. Shit vilka I-landsproblem man har dÄ... :banghead:
Tycker att den ser fin ut, men Casio har prisat ut den. Har de verkligen skippat radiosynken?

Även jag har köpt den hĂ€r för att öppna screwbacks:
https://www.kjell.com/se/produkter/...VC9OyCh0x4w3DEAQYAiABEgKeNvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Gjorde ett försök ikvÀll men shit vad det sitter hÄrt, orkade inte fÄ upp den trots att det Àr en helt ny klocka. Var dessutom livrÀdd att den skulle slinta. SÀtter ni fast klockan i nÄgot eller hÄller ni den med handen bara? Samt vilken av dom medföljande "bitsen" anvÀnder ni? Antar att den med lÄng rak sida Àr bÀst till en screwbach square eller ska man anvÀnda dom smÄ piggarna? MÄnga frÄgor blir det... :bag:

Jag kan nÀstan garantera dig att den har radiosynk. Det Àr ju samma modul som stÄlisarna.

https://www.kjell.com/se/produkter/...VC9OyCh0x4w3DEAQYAiABEgKeNvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Gjorde ett försök ikvÀll men shit vad det sitter hÄrt, orkade inte fÄ upp den trots att det Àr en helt ny klocka. Var dessutom livrÀdd att den skulle slinta. SÀtter ni fast klockan i nÄgot eller hÄller ni den med handen bara? Samt vilken av dom medföljande "bitsen" anvÀnder ni? Antar att den med lÄng rak sida Àr bÀst till en screwbach square eller ska man anvÀnda dom smÄ piggarna? MÄnga frÄgor blir det... :bag:
NÄn gÄng har jag satt klockan i skruvstÀd. Med nÄgot skyddande mellan givetvis.

Äntligen en bild utan reflexer... fĂ€rgen pĂ„ armbandet Ă€r matt orange och resinskyddet ovanpĂ„ kolfiberbezeln Ă€r inte svart som hos svarta och gröna modellen utan det Ă€r mörk grönt.
Perfekt fÀrgmatchning mot BG grejer :D
Man fÄr tycka vad man vill om Bear men hans Gerber grejer hÄller lÀnge ;)
1C8FB720-8C59-4240-887E-89589C581EEB.jpeg

Jag har aldrig öppnat just en G-Shock screwback, men vÀl andra. Jag anvÀnder alltid de med spÄ piggar (ser förstÄs till att de sitter i lÀge som de ska) och hÄller klockan med en nÄgot fuktig wettex-trasa.

NÄn gÄng har jag satt klockan i skruvstÀd. Med nÄgot skyddande mellan givetvis.

Jag har aldrig öppnat just en G-Shock screwback, men vÀl andra. Jag anvÀnder alltid de med spÄ piggar (ser förstÄs till att de sitter i lÀge som de ska) och hÄller klockan med en nÄgot fuktig wettex-trasa.

Tack, ska göra ett nytt försök vid senare tillfÀlle.

MÄste svara pÄ mig sjÀlv om detta. Efter att klockan legat ett par dagar i fönstret sÄ har problemet försvunnit. MÄste ha varit batteriet ÀndÄ? Konstigt med tanke pÄ att indikatorn alltid stÄtt pÄ high. o_O
Jag kan relatera till problemet, min 5625a (som visserligen Àr 10+ Är) ville bakgrundsbelysningen inte lira pÄ trots full laddning enligt indikatorn.
LÀt den stÄ i fönstret idag och nu nÀr jag kom hem sÄ funkar det finfint :)

Tillbaka
Topp