Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hur Ă€r lĂ€sbarheten pĂ„ klockorna med negativ display. Jag Ă€r sugen pĂ„ en square, men vet inte riktigt vilken. Ăr det samma display i alla, eller Ă€r det nĂ„gon som ska sikta in sig pĂ„ eller undvika?
Ja min gamla var helt ok.DW-5600BB har en riktigt bra display. MÄnga andra med negativ display kan inte mÀta sig mot den.
Ja den Àr mkt trevlig.Har denna via en Passaround hÀr pÄ KS
En G-shock GG-B100
Trevlig bekantskap
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
LÀtt att gillaJa den Àr mkt trevlig.![]()
Eeeexcellent choice!Det blev en ikon tillslut!
![]()
Mudman pÄ jobbet...
![]()
I min klocksamling har jag lite olika klockor, exempelvis vintage-Rolex, TAG Heuer Carrera, Squale dykare, Certina quartz. För ungefÀr 1,5 Är sedan köpte jag min första G-shock (DW-5600BB-1ER) för att ha nÀr jag kör enduro ute i skogen. FrÄn att jag varit helt insnöad pÄ automatiska verk, gick det ganska snabbt till att ytterligare tre casios inhandlades.. TvÄ av dem snoddes dock rÀtt snabbt av mina barn..![]()
Kvar blev den gamla dw:n och en GW-M5610-1ER. Sedan dess har mina gamla automatiska dinkor mest dammat i klocklÄdan och tittat pÄ mig med sina sorgsna klock-ögon: "Husse, varför anvÀnder du aldrig oss?".
Det enkla svaret Àr för att 5610:an Àr sÄ j****a bra. LÀtt och bekvÀm att bÀra. Den tÄl allt sÄ jag behöver inte ha dÄligt samvete nÀr den följer med ut i garaget för att meka med mina motorcyklar, bangar inte för en hockeymatch, sviker en inte efter en dag pÄ stranden, funkar pÄ jobbet (sÄ lÀnge det inte Àr ksotym och slips..) och mata ettÄringen med gröt. Dessutom gÄr den alltid rÀtt och har en massa fiffiga funktioner.
Jag Àr bÄde glad och ledsen över att ha lÀrt kÀnna G-shocksen. Det bra Àr att det Àr mycket trevliga och prisvÀrda klockor. Det dÄliga Àr att jag numera har vÀldigt svÄrt att motivera ett inköp av en Rolex som kosta 50-150 ggr mer Àn en G-shock. Jag vet ju att det ÀndÄ Àr G-shocken som kommer att fÄ mest handledstid.
Min söner norpar mina G-shocks sÄ fort de fÄr chansen sÄ de lÀr redan ha fyllt sina byrÄlÄdor nÀr jag ligger pÄ dödsbÀdden..JÀklar vad bra skrivet. Du tar orden ur munnen pÄ mig.
NÀr jag ligger pÄ min dödsbÀdd ska jag med stolthet lÄta min son Àrva en byrÄlÄda full med G-shocks.
Steptracker?Blev denna i morse. Drygt 8k steg till jobbet.
![]()
![]()
Yes! Hade nog inte orkat rÀkna mina steg manuelltSteptracker?
HÀrlig höstvÀg! Och sÄ G-Shocken som en fÀrgklick i det mörknande höstlandskapet. Du bor en bit ut pÄ landet? Funkar radiosynken bra? Borde funka bÀttre utan störning frÄn hus och sus och dus i stadsmiljö?Blev denna i morse. Drygt 8k steg till jobbet.
![]()
![]()
Vet inte om man ska kalla det för landet, bor ju i Göteborg, men just den vÀgen Àr lite "lantlig"HÀrlig höstvÀg! Och sÄ G-Shocken som en fÀrgklick i det mörknande höstlandskapet. Du bor en bit ut pÄ landet? Funkar radiosynken bra? Borde funka bÀttre utan störning frÄn hus och sus och dus i stadsmiljö?
Jag kÀnner lite samma sak. Jag undrar hur lÄng tid det kommer ta innan jag sÀljer mina sista automatiska klockor. För nÄgra dagar sedan nÀr jag skulle sÀtta pÄ mig en klocka för att vara borta i 2 veckor tÀnkte jag ta min MM300 innan jag Ängrade mig och slÀngde pÄ mig min GW-5000 istÀllet. Trevligt men lite sorgligt pÄ samma gÄng.I min klocksamling har jag lite olika klockor, exempelvis vintage-Rolex, TAG Heuer Carrera, Squale dykare, Certina quartz. För ungefÀr 1,5 Är sedan köpte jag min första G-shock (DW-5600BB-1ER) för att ha nÀr jag kör enduro ute i skogen. FrÄn att jag varit helt insnöad pÄ automatiska verk, gick det ganska snabbt till att ytterligare tre casios inhandlades.. TvÄ av dem snoddes dock rÀtt snabbt av mina barn..![]()
Kvar blev den gamla dw:n och en GW-M5610-1ER. Sedan dess har mina gamla automatiska dinkor mest dammat i klocklÄdan och tittat pÄ mig med sina sorgsna klock-ögon: "Husse, varför anvÀnder du aldrig oss?".
Det enkla svaret Àr för att 5610:an Àr sÄ j****a bra. LÀtt och bekvÀm att bÀra. Den tÄl allt sÄ jag behöver inte ha dÄligt samvete nÀr den följer med ut i garaget för att meka med mina motorcyklar, bangar inte för en hockeymatch, sviker en inte efter en dag pÄ stranden, funkar pÄ jobbet (sÄ lÀnge det inte Àr ksotym och slips..) och mata ettÄringen med gröt. Dessutom gÄr den alltid rÀtt och har en massa fiffiga funktioner.
Jag Àr bÄde glad och ledsen över att ha lÀrt kÀnna G-shocksen. Det bra Àr att det Àr mycket trevliga och prisvÀrda klockor. Det dÄliga Àr att jag numera har vÀldigt svÄrt att motivera ett inköp av en Rolex som kosta 50-150 ggr mer Àn en G-shock. Jag vet ju att det ÀndÄ Àr G-shocken som kommer att fÄ mest handledstid.
Spammar vidare.
![]()