• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Japp. GBD och
Spammar vidare.
CBD2ADE8-7142-4152-A5BA-D95BF501D1C4.jpeg
Hur fick du tag pÄ tidningen?

B525A7A1-E467-4EB9-9284-09170798C6E8.jpeg
Snubblade in hĂ€r i g-shock trĂ„den ganska nyligen nĂ€r jag efterfrĂ„gade tips pĂ„ beater. Har bara Ă€gt en g-shock tidigare för ca 20 Ă„r sen som jag inte har en aning om vart fan den tog vĂ€gen?!? Inte ett minne av vad som hĂ€nde med den. Men efter att ha lĂ€st lite hĂ€r och sett allas fina G’s, nya som gamla, blev jag lite nostalgisk. Skulle dĂ€rför vilja veta vad det var för nĂ„gon jag hade?! Har inte sett nĂ„gon bild hĂ€r pĂ„ nĂ„n som liknar den. Även försökt googla men utan resultat. Men Ă€r det nĂ„n som vet vad jag kan tĂ€nkas ha haft för modell?! Har ingen bild som jag vet men minns den ganska vĂ€l ”mentalt”
Det var en, mestadels, vit ”rund modell. Kanske inslag av grĂ„tt men tar inte gift pĂ„ det. Det som jag tycker utmĂ€rkte den mest var bandet och dess spĂ€nne. Det var ocksĂ„ ett överlag vitt nylonband men som satt pĂ„ ett svart ”kardborrband” typ och som sedan knĂ€pptes med ett stort plastspĂ€nne! Udda lösning jag, som novis, inte sett efter det pĂ„ min klocka. Köpte denna i slutet av 90-talet eller möjligtvis i början av 2000-talet. NĂ„gon som kan tĂ€nka pĂ„ en modell som passar in pĂ„ denna beskrivning? Bifogar bild pĂ„ typen av spĂ€nne sĂ„ ni förstĂ„r vad jag menar.

B525A7A1-E467-4EB9-9284-09170798C6E8.jpeg
Snubblade in hĂ€r i g-shock trĂ„den ganska nyligen nĂ€r jag efterfrĂ„gade tips pĂ„ beater. Har bara Ă€gt en g-shock tidigare för ca 20 Ă„r sen som jag inte har en aning om vart fan den tog vĂ€gen?!? Inte ett minne av vad som hĂ€nde med den. Men efter att ha lĂ€st lite hĂ€r och sett allas fina G’s, nya som gamla, blev jag lite nostalgisk. Skulle dĂ€rför vilja veta vad det var för nĂ„gon jag hade?! Har inte sett nĂ„gon bild hĂ€r pĂ„ nĂ„n som liknar den. Även försökt googla men utan resultat. Men Ă€r det nĂ„n som vet vad jag kan tĂ€nkas ha haft för modell?! Har ingen bild som jag vet men minns den ganska vĂ€l ”mentalt”
Det var en, mestadels, vit ”rund modell. Kanske inslag av grĂ„tt men tar inte gift pĂ„ det. Det som jag tycker utmĂ€rkte den mest var bandet och dess spĂ€nne. Det var ocksĂ„ ett överlag vitt nylonband men som satt pĂ„ ett svart ”kardborrband” typ och som sedan knĂ€pptes med ett stort plastspĂ€nne! Udda lösning jag, som novis, inte sett efter det pĂ„ min klocka. Köpte denna i slutet av 90-talet eller möjligtvis i början av 2000-talet. NĂ„gon som kan tĂ€nka pĂ„ en modell som passar in pĂ„ denna beskrivning? Bifogar bild pĂ„ typen av spĂ€nne sĂ„ ni förstĂ„r vad jag menar.
Kan det vara nÄt sÄnt hÀr?
DW-004
White brown whole.jpg

Kan det vara nÄt sÄnt hÀr?
DW-004
White brown whole.jpg
Ja fan! Sjukt nÀra. Kan vara en sÄn modell men vill minnas att min var nÄgot mörkare överlag?! I fÀrgen alltsÄ. Men just det bandet och spÀnnet. Tack för hjÀlpen:) Nu har jag nÄt att googla pÄ. Som sagt sjukt novis pÄ g-shock, heter serien, eller klockan, DW-004?

Ja fan! Sjukt nÀra. Kan vara en sÄn modell men vill minnas att min var nÄgot mörkare överlag?! I fÀrgen alltsÄ. Men just det bandet och spÀnnet. Tack för hjÀlpen:) Nu har jag nÄt att googla pÄ. Som sagt sjukt novis pÄ g-shock, heter serien, eller klockan, DW-004?

Du fÄr googla pÄ dw-002, dw-003 och dw-004 ... nÄn av de Àr det garanterat!

Hur Ă€r lĂ€sbarheten pĂ„ klockorna med negativ display. Jag Ă€r sugen pĂ„ en square, men vet inte riktigt vilken. Är det samma display i alla, eller Ă€r det nĂ„gon som ska sikta in sig pĂ„ eller undvika?
Jag skulle sÀga att alla negativa displayer generellt sett har sÀmre lÀsbarhet Àn de positiva. De nyare displayerna Àr bÀttre Àn de gamla men fortfarande Àr en positiv lÀttare att lÀsa av. Detta gÀller iaf i dagsljus. PÄ natten upplever jag att det Àr tvÀrtom lustigt nog!

Frugan har en DW-640 som Àr en slags Baby-G enligt bandet men mÀrkt med G-shock pÄ bezeln. Bandet har kardborrband och snÀppspÀnne i plast. Kom med bullbar som Àr bortplockat just nu.
IMG_20190928_071506.jpg
IMG_20190928_071515.jpg IMG_20190928_071511.jpg IMG_20190928_071525.jpg

Jag har en grön, som dessutom ligger pÄ K&S ;)...
dw003_03.jpg
Haha. Har dessvÀrre redan bestÀllt en annan g-shock nu i veckan! Behöver en beater ganska omgÄende sÄ klickade hem en som skickades samma dag. Borde komma mÄndag. Blev mest nostalgisk och nyfiken pÄ va det var jag hade som ung! Och vem vet, den kanske ligger och trycker i nÄgon lÄda nÄnstans?!? Har inte sett den pÄ minst 15 Är men skulle bli ruskigt nöjd om den dök upp igen...

Tillbaka
Topp