• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den hÀr sÄg lite cool ut.. Casio GA-2100-1A1..:D
Screenshot_20190925_220521.jpg
Screenshot_20190925_220509.jpg

Den fÀrgkombon, klassisk G-shock, Àr ocksÄ mycket fin. Lite svÄrare att fÄ tag pÄ Àn den blÄa tror jag?
NÄt jag skulle vilja ha Àr hajfenan.

Det stÄr "LT" lÀngst ner pÄ höger pÄ displayen , vad stÄr det för?

Inte alls svÄr att fÄ tag pÄ (tidigare iaf, ryktades om att den skulle slutats tillverkas för nÄt Är sedan men tror inte att det stÀmde).

LT Àr indikationen pÄ att auto backlight Àr aktiverat. Vet inte vad akronymen stÄr för dock.

Inte alls svÄr att fÄ tag pÄ (tidigare iaf, ryktades om att den skulle slutats tillverkas för nÄt Är sedan men tror inte att det stÀmde).

LT Àr indikationen pÄ att auto backlight Àr aktiverat. Vet inte vad akronymen stÄr för dock.

ÅhĂ„ det var nĂ„got nytt. Svenska onlinebutiker tycks knappt ha kvar nĂ„gon av dem men fysiska butiker kanske har kvar dem.
Taskigt för de butiker som sÄlde ut med dump-priser.

ÅhĂ„ det var nĂ„got nytt. Svenska onlinebutiker tycks knappt ha kvar nĂ„gon av dem men fysiska butiker kanske har kvar dem.
Taskigt för de butiker som sÄlde ut med dump-priser.
Har inte kollat pĂ„ ett tag sĂ„ kanske Ă€r de knepiga att hitta online nu men denna var ju den första D1000 modellen och dĂ€rmed ”vanilj” varianten. NĂ€r ryktet om att den slutat tillverkas florerade förra sommaren sĂ„ sĂ„ldes de för 4.5-5 kakor av flera svenska web butiker, jag köpte en sjĂ€lv frĂ„n klockor.com för 4.9.

Har inte kollat pĂ„ ett tag sĂ„ kanske Ă€r de knepiga att hitta online nu men denna var ju den första D1000 modellen och dĂ€rmed ”vanilj” varianten. NĂ€r ryktet om att den slutat tillverkas florerade förra sommaren sĂ„ sĂ„ldes de för 4.5-5 kakor av flera svenska web butiker, jag köpte en sjĂ€lv frĂ„n klockor.com för 4.9.

Farligt det dÀr med rykten!
Ja det vore ju ett mĂ€rkligt beslut av Casio om de fick för sig att stoppa produktionen av vanilj Frogman men Ă€ndĂ„ slĂ€ppa andra fĂ€rgglada varianter, t ex den du lĂ€nkade till hĂ€romdan. Ännu mĂ€rkligare om de verkligen stoppade eller fasade ut produktionen för nĂ„got Ă„r sedan. Kanske lĂ„ngsökt men en del kanske misstĂ€nkte att Gulfmastern skulle ersĂ€tta Frogman?

Kul att du kunde hitta en för det facila priset :)

Ja det vore ju ett mĂ€rkligt beslut av Casio om de fick för sig att stoppa produktionen av vanilj Frogman men Ă€ndĂ„ slĂ€ppa andra fĂ€rgglada varianter, t ex den du lĂ€nkade till hĂ€romdan. Ännu mĂ€rkligare om de verkligen stoppade eller fasade ut produktionen för nĂ„got Ă„r sedan. Kanske lĂ„ngsökt men en del kanske misstĂ€nkte att Gulfmastern skulle ersĂ€tta Frogman?

Vet egentligen inte om ryktena hade med saken att göra, dessa teorier spreds pÄ internationella forum (WUS) men sÄg bara att priserna dippade hÀr i Sverige. I USA kunde/kan du knappt köpa en begagnad D1000 Frog för de pengarna som de sÄldes nya för i Sverige.

P.S
Ryktet var att det var just denna modell (GWF-D1000-1) som slutat tillverkas, inte hela D1000 serien.

Jajjamen!
@Vincentb hÀr Àr den.
I överlag cool men stör mig lite pÄ att glaset reflekterar mycket.
Bandet Àr stelt och obekvÀmt.
ga 2100.jpg

ga2100_.jpg
KÀnns lite som man fÄr lite vad man betalar för. Hade gÀrna sett denna i lite "lyxigare" utförande. SÄ det blir en riktig G-shock Royal Oak. Hade lÀtt betalat lite mer för en sÄn. :D

KÀnns lite som man fÄr lite vad man betalar för. Hade gÀrna sett denna i lite "lyxigare" utförande. SÄ det blir en riktig G-shock Royal Oak. Hade lÀtt betalat lite mer för en sÄn. :D

HÄller med! Hade varit kul att se en snygg, borstad metallram Ätminstone och bÀttre band. Hade lÀtt betalat ett par tusen för en sÄn.
I nuvarande utförande Àr den bara rolig och snygg rakt uppifrÄn. Annars ser den tyvÀrr ut som en dussinplastklocka frÄn UroPenn.

Det var coolt. Kör pÄ röda bandet frÄn dw-5635.
Bra förslag som jag inte ens tÀnkt pÄ. Jag Àr rÀdd för att den röda nyansen inte kommer stÀmma överens med den befintliga röda bara.
Har provat med alla band jag har men ingen kombination föll mig i smaken. Det som faktiskt var bÀst var en "glansig" svart.
Vilket dÄ fÄr mig att tro att ett stÄlband i svart skulle funka bra. Eller sÄ gÄr jag All-In med ett i guld. ;) FÄr fundera ett tag till.

Hej, ny pÄ forumet.
Undrar om det Ă€r idĂ© att titta pĂ„ en bĂ€ttre beg Arnie snj025 eller köpa en nĂ€stan ny för runt 4k eller ny för 5k pĂ„ en gĂ„ng? Är hĂ„llbarheten bra eller ser den hĂ„rdare ut Ă€n vad den Ă€r?

Hej, ny pÄ forumet.
Undrar om det Ă€r idĂ© att titta pĂ„ en bĂ€ttre beg Arnie snj025 eller köpa en nĂ€stan ny för runt 4k eller ny för 5k pĂ„ en gĂ„ng? Är hĂ„llbarheten bra eller ser den hĂ„rdare ut Ă€n vad den Ă€r?
Kolla pÄ köp och sÀlj och ta en titt i SeikotrÄden istÀllet. BÀttre chans att fÄ svar dÀr :)

HÄller med! Hade varit kul att se en snygg, borstad metallram Ätminstone och bÀttre band. Hade lÀtt betalat ett par tusen för en sÄn.
I nuvarande utförande Àr den bara rolig och snygg rakt uppifrÄn. Annars ser den tyvÀrr ut som en dussinplastklocka frÄn UroPenn.
Ja, och lite MB6 och Tough Solar pÄ det. Och lume pÄ tavlan ocksÄ och inte bara visarna. :)

Tillbaka
Topp