lofgreno
Guld
Haha, kan inte lÄta bli att tycka det Àr lite kul reklam ÀndÄ. Men i dagslÀget skulle den ju givetvis inte funka...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha, kan inte lÄta bli att tycka det Àr lite kul reklam ÀndÄ. Men i dagslÀget skulle den ju givetvis inte funka...
Jag vet inte riktigt Ànnu? Som jag skrev tidigare sÄ har jag en del klockor som bara ligger och det passar inte mig. Jag har Àven en Rangeman till salu och jag har börjat leka med tanken att sÀlja min Seiko MM300Det Àr som att svÀra i kyrkan! Det Àr sÄklart fint med lite manöverutrymme!
Riktigt grym. Men 1500 USD blir lite för saftigt för min plÄnbok...G-Shock GMW-B5000TB
NÀstan det första jag tÀnkte nÀr den nya StÄlisen Àntligen kom var, "va fan hÀnde med safirglaset det viskades om?" VÀl pÄ handleden var den omedelbara kÀnslan, -den hÀr i titan, dÄ har man den ultimata fyrkanten! Och nu ska den komma, blir det lagom till jul att vi utanför Japan kan köpa den i butik?
![]()
DesignmĂ€ssigt, matt DLC och guldknappar med gul ram runt solpanelen, fullkomlig fulltrĂ€ff i min bok. StĂ„lisen Ă€r bĂ„de snygg, cool och jĂ€kligt vass med sin display, men den Ă€r ocksĂ„ lite gapig och tung, den syns ordentligt i sin polering, guldvarianten Ă€r lika cool men krĂ€ver Ă€n mer av sin Ă€gare. Den i titan Ă€r WIS DLX! Ăr det vĂ€rt 2,5x stĂ„lisen i pris? Hade jag inte redan haft StĂ„lisen hade jag tveklöst sagt JA, dĂ„ hade den varit svaret pĂ„ den ultimata fyrkanten jag efterfrĂ„gat, nu frĂ„gar jag mig istĂ€llet om den ultimata fyrkanten Ă€r vĂ€rd mer Ă€n dubbelt sĂ„ mycket som StĂ„lisen, eller som 5st GW5000? NĂ„gonstans i definitionen om den ultimata fyrkanten spelar ocksĂ„ priset in. TyvĂ€rr finns villhöver som misstĂ€nks lĂ€gga in sitt veto...
Haha, kan inte lÄta bli att tycka det Àr lite kul reklam ÀndÄ. Men i dagslÀget skulle den ju givetvis inte funka...![]()
Det borde det ju vara Àven för min, men sÀtter man det i proportion till nuvarande uppstÀllning (-1stGW5000 som Àr pÄ vift)Riktigt grym. Men 1500 USD blir lite för saftigt för min plÄnbok...![]()
G-Shock GMW-B5000TB
NÀstan det första jag tÀnkte nÀr den nya StÄlisen Àntligen kom var, "va fan hÀnde med safirglaset det viskades om?" VÀl pÄ handleden var den omedelbara kÀnslan, -den hÀr i titan, dÄ har man den ultimata fyrkanten! Och nu ska den komma, blir det lagom till jul att vi utanför Japan kan köpa den i butik?
![]()
DesignmĂ€ssigt, matt DLC och guldknappar med gul ram runt solpanelen, fullkomlig fulltrĂ€ff i min bok. StĂ„lisen Ă€r bĂ„de snygg, cool och jĂ€kligt vass med sin display, men den Ă€r ocksĂ„ lite gapig och tung, den syns ordentligt i sin polering, guldvarianten Ă€r lika cool men krĂ€ver Ă€n mer av sin Ă€gare. Den i titan Ă€r WIS DLX! Ăr det vĂ€rt 2,5x stĂ„lisen i pris? Hade jag inte redan haft StĂ„lisen hade jag tveklöst sagt JA, dĂ„ hade den varit svaret pĂ„ den ultimata fyrkanten jag efterfrĂ„gat, nu frĂ„gar jag mig istĂ€llet om den ultimata fyrkanten Ă€r vĂ€rd mer Ă€n dubbelt sĂ„ mycket som StĂ„lisen, eller som 5st GW5000? NĂ„gonstans i definitionen om den ultimata fyrkanten spelar ocksĂ„ priset in. TyvĂ€rr finns villhöver som misstĂ€nks lĂ€gga in sitt veto...
Hehe, ja det dÀr Àr ju den evigt stora frÄgan. Ska man ha flera lite billigare klockor, eller fÀrre dyrare...Det borde det ju vara Àven för min, men sÀtter man det i proportion till nuvarande uppstÀllning (-1stGW5000 som Àr pÄ vift)
![]()
SÄ hade den lÀtt kunna fÄ vara ensam pÄ fönsterbrÀdan...
Vad jag förstÄtt kommer det vara en limiterad JDM med nÄgon mÀrkning, sen kommer den ingÄ i ordinarie sortiment och slÀppas utanför JapanFörst tyckte jag inte om att dom gjort den svart. Men nu har jag förlikat mig med detta och ha-begÀret har nÄtt oanade höjder.
Den Àr riktigt lÀcker.
NĂ„gon som vet om detta blir en numrerad limited edition?
Sist det begav sig med en fyrkant i titan (30-Ärs jubileums modellen gw-t5030c ) var det endast 200 exemplar. D.v.s. helt omöjligt att fÄ tag pÄ för en vanlig dödlig.
NÄ, kanske inte spelar nÄgon roll för prislappen Àr ju nÀstan Ànnu svÄrare att komma över!![]()
Ok, dÄ kanske man kan hoppas pÄ en prissÀnkning efter ett tag hos vissa ÄterförsÀljare pÄ den ordinarie modellen nÀr dom inser att den Àr för dyr.Vad jag förstÄtt kommer det vara en limiterad JDM med nÄgon mÀrkning, sen kommer den ingÄ i ordinarie sortiment och slÀppas utanför Japan
SÄ hÀr slutade förresten min whacko-mod. Det bidde ett blankt svart band. VÀldigt mycket rock'n'roll över den.
Guld, Svart Röd. Blir bra cocktailklocka i baren efter midnatt det!
![]()
Se dÀr ja.@URsinne https://www.casio-intl.com/asia/en/news/2019/0919_gmw-b5000tb/
https://products.g-shock.jp/_detail/GMW-B5000TB-1/
https://watchesbysjx.com/2019/09/g-shock-full-titanium-5000-series.html
enligt sista stycket i SJX lĂ€nken ska den slĂ€ppas 8/11-2019 i Japan och nĂ„got senare utanför Japan. G-central skriver "In Japan, the GMW-B5000TB-1JR will have a list price of 150,000 JPY. Though the Japan model number ends in âJRâ like other limited edition models, the press releases from Casio do not confirm that it is a limited edition." Om man utgĂ„r ifrĂ„n 150,000jpy+8% blir priset 162,000jpy. Nu ska dom vĂ€l höja momsen till 10% tror jag mig hört, vet dock inte nĂ€r. Men det lĂ„ter som den alltsĂ„ bör hamna straxt under 15k. Det Ă€r ju inte samma klocka som en MR-G, men som jĂ€mförelse kostar vĂ€l en sĂ„n ytterligare 10k i enklaste utförande?
Jag skaffade en i början av mĂ„naden. Till övriga i trĂ„den sĂ€ger jag bara KĂP!!Funderar fö pĂ„ att avyttra min GW-6900...
![]()
à hnej! Jag som redan gÄtt utanför min "icke köpa klock" filosofi denna mÄnad...Grym kombo pÄ K&S. Hugg den innan den blir för oemotstÄndlig för mig
https://klocksnack.se/threads/casio-gw-5000-inklusive-combi-bracelet.120716/
Ja det kÀndes lite som omöjliga fÀrgkombinationer men jag Àr riktigt förvÄnad över hur det blev. Den kommer Àntligen fÄ lite handledstid kÀnner jag. Kanske t.o.m. att jag bestÀller ett stÄlcase i svart.Resultatet blev ju skitbra!
Men nog verkar det konstigt om dom ska slÀppa den som limited edition i japan men inte i övriga vÀrlden? DÄ Àr det vÀl ingen limited edition? Eller vad missar jag?@URsinne https://www.casio-intl.com/asia/en/news/2019/0919_gmw-b5000tb/
https://products.g-shock.jp/_detail/GMW-B5000TB-1/
https://watchesbysjx.com/2019/09/g-shock-full-titanium-5000-series.html
enligt sista stycket i SJX lĂ€nken ska den slĂ€ppas 8/11-2019 i Japan och nĂ„got senare utanför Japan. G-central skriver "In Japan, the GMW-B5000TB-1JR will have a list price of 150,000 JPY. Though the Japan model number ends in âJRâ like other limited edition models, the press releases from Casio do not confirm that it is a limited edition." Om man utgĂ„r ifrĂ„n 150,000jpy+8% blir priset 162,000jpy. Nu ska dom vĂ€l höja momsen till 10% tror jag mig hört, vet dock inte nĂ€r. Men det lĂ„ter som den alltsĂ„ bör hamna straxt under 15k. Det Ă€r ju inte samma klocka som en MR-G, men som jĂ€mförelse kostar vĂ€l en sĂ„n ytterligare 10k i enklaste utförande?
Jag kanske tolkar "Though the Japan model number ends in âJRâ like other limited edition models" fel. Det kanske bara Ă€r att den slĂ€pps dĂ€r först?Men nog verkar det konstigt om dom ska slĂ€ppa den som limited edition i japan men inte i övriga vĂ€rlden? DĂ„ Ă€r det vĂ€l ingen limited edition? Eller vad missar jag?
Det hĂ€r Ă€r rörigt.Jag kanske tolkar "Though the Japan model number ends in âJRâ like other limited edition models" fel. Det kanske bara Ă€r att den slĂ€pps dĂ€r först?
Ja det skulle kunna vara sÄ.Eller kanske de slÀpper en numrerad version med extra lull? De gjorde ju nÄt liknande med Frogman 35 anniv.
KÀnner ocksÄ att jag starkt villhöver en TB. Men det vore vÀl trÄkigt om det skulle vara den ultimata fyrkanten, dÄ Àr ju den roliga jakten över...G-Shock GMW-B5000TB
![]()
BegrÀnsad tid behöver nog inte betyda sÄ mycket med tanke pÄ att Casio producerade ca: 9 miljoner av enbart G-Shock modeller förra Äret.I en artikel (SJX? Monochrome? Gear Patrol?) om Ti Square sÄ pÄstods att den inte skulle vara limiterad i numrerad betydelse men dock endast produceras under begrÀnsad tid vilket gör den relativt limiterad beroende pÄ produktionstiden.
Jag har definitivt gÄtt i samma tankar att skaffa en MR-G. Citizen Chronomaster har det ocksÄ drömts om men jag anvÀnder inte finklockor i dagslÀget sÄ den drömmen fÄr nog arkiveras tills vidare.SvÄra beslut. Sitter ocksÄ i liknande sits, har en GS som jag i princip aldrig anvÀnder lÀngre men den har en viss affektionsvÀrde för mig.
à andra sidan Àr det ju lite synd att lÄta en klocka bara ligga dÀr. Men det hade varit trevligt att sÀlja av och samla ihop till en MR-G exempelvis!Och pÄ samma gÄng gÄ emot mina principer att flippa.
![]()