Gillar den blÄa randen mer och mer.
![]()
Ps. Stod givetvis stilla vid ett rödljus...
Jo det tar lite tid att vÀnja sig vid den eller hur. Men den livar upp mycket!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gillar den blÄa randen mer och mer.
![]()
Ps. Stod givetvis stilla vid ett rödljus...
Shit vad du grejar =)Satte faktiskt bÀgge pÄ gw-5000 gummi och bytte metall keeper mot gummi.
![]()
Vad Ă€r detta dĂ„? Ăr det en vanlig 5600e? Nej det Ă€r en screwback 5600e. En modern Speed.
![]()
![]()
Det Ă€r faktiskt en 5600e modul intryckt i ett 5030 boett med 5600e glasVĂ€ldigt lyckade! Ăr det modulen frĂ„n 5030?
Eller hur blev det bra. Stealth coolness. Bara dom allra nördigaste nördarna förstĂ„rEn ovĂ€ntad men cool modd. Ăverraskande bra. Subtilt förstĂ„s.
Kan intyga att dom blev sjukt bra!Det Àr faktiskt en 5600e modul intryckt i ett 5030 boett med 5600e glas
Eller hur blev det bra. Stealth coolness. Bara dom allra nördigaste nördarna förstÄr![]()
JÀklar vad ni jobbatDet Àr faktiskt en 5600e modul intryckt i ett 5030 boett med 5600e glas![]()
Ja, jag tycker det. Man fÄr matcha med nÄt blÄtt i klÀderna.Jo det tar lite tid att vÀnja sig vid den eller hur. Men den livar upp mycket!
Det var du (dina bilder) som fick mig att skaffa min första square, och du fortsĂ€tter skapa köpsug haha!Vad Ă€r detta dĂ„? Ăr det en vanlig 5600e? Nej det Ă€r en screwback 5600e. En modern Speed.
![]()
![]()
Finns tre olika 5030JÀklar vad ni jobbatFick inte ihop det riktigt dÄ 5030, vÀl, Àr brunare i tonen.
JÀklar vad ni jobbatFick inte ihop det riktigt dÄ 5030, vÀl, Àr brunare i tonen.
Hade jag ingen aning om! Har bara sett den mysigt bruntonade varianten.Finns tre olika 5030![]()
NÄgot ska man ju bidra tillDet var du (dina bilder) som fick mig att skaffa min första square, och du fortsÀtter skapa köpsug haha!![]()
Grymt bra!!!Kommer lite ocharmigt tagna bilder nu dÀr jag under morgondagen fÄr ta bÀttre bilder. Har fÄtt hjÀlp av @Tampa_blord som gjort ett fantastiskt jobb och bytt glas och modul hit och dit.
5035 screwback i ny tappning. Guld tema.
![]()
![]()
Ăr det svĂ„rt att byta glas? Jag vĂ€ntar pĂ„ din guide!Kan intyga att dom blev sjukt bra!
Alla squares borde vara screwbacks![]()
Herregud vilka grymma moddar!!Satte faktiskt bÀgge pÄ gw-5000 gummi och bytte metall keeper mot gummi.
![]()
Riktigt snygga moddar! Min favorit Ă€r helt klart neospeeden, mest för att det Ă€r sĂ„ ultranördigt och att den slinker under radarn! HĂ„ller med om att @Tampa_blord fĂ„r lĂ€gga ut lite instruktionsbilder (; Snyggt jobbat!Vad Ă€r detta dĂ„? Ăr det en vanlig 5600e? Nej det Ă€r en screwback 5600e. En modern Speed.
![]()
![]()
Grymt justa mods! Visste inte att glasen gick att byta mellan 5600 och 50xx.Kan intyga att dom blev sjukt bra!
Alla squares borde vara screwbacks![]()
Man kan göra som jag gjorde. Men det Àr inte rÀttRiktigt snygga moddar! Min favorit Àr helt klart neospeeden, mest för att det Àr sÄ ultranördigt och att den slinker under radarn! HÄller med om att @Tampa_blord fÄr lÀgga ut lite instruktionsbilder (; Snyggt jobbat!
Man kan göra som jag gjorde. Men det Àr inte rÀtt
Det gamla glaset trycks ut bakifrÄn. FörutsÀtter att glaset inte Àr fastlimmat, hur man gör dÄ vet jag inte. Jag la boetten nedÄtvÀnd pÄ en tejprulle med nÄgot mjukt under för att fÄnga upp glaset. Klockan jag bytte pÄ har solpanel sÄ jag tog lite lego inlindat i eltejp för att kunna trycka pÄ den del av glaset som saknar solpanel. Med en tving (c-clamp) trycktes glaset sedan ut med en rejÀl smÀll.
![]()
![]()
Det sitter en packning mellan boetten och glaset som jag passade pÄ att byta ut.
AnvÀnde Àven tvingen för att trycka dit det nya glaset, men med tryck över hela glaset.
![]()
![]()
Ăr det svĂ„rt att byta glas? Jag vĂ€ntar pĂ„ din guide!![]()
Grymt justa mods! Visste inte att glasen gick att byta mellan 5600 och 50xx.
Byggdes neospeeden frÄn lösa delar eller en komplett klocka?
Man kan göra som jag gjorde. Men det Àr inte rÀtt
Det gamla glaset trycks ut bakifrÄn. FörutsÀtter att glaset inte Àr fastlimmat, hur man gör dÄ vet jag inte. Jag la boetten nedÄtvÀnd pÄ en tejprulle med nÄgot mjukt under för att fÄnga upp glaset. Klockan jag bytte pÄ har solpanel sÄ jag tog lite lego inlindat i eltejp för att kunna trycka pÄ den del av glaset som saknar solpanel. Med en tving (c-clamp) trycktes glaset sedan ut med en rejÀl smÀll.
![]()
![]()
Det sitter en packning mellan boetten och glaset som jag passade pÄ att byta ut.
AnvÀnde Àven tvingen för att trycka dit det nya glaset, men med tryck över hela glaset.
![]()
![]()
I detta fall en hel dw-5600e samt tom 5030 boett.Grymt justa mods! Visste inte att glasen gick att byta mellan 5600 och 50xx.
Byggdes neospeeden frÄn lösa delar eller en komplett klocka?
Jo, det Àr en modd som har dykt upp hÀr tidigare. Var det du @URsinne ?Jag vet inte om jag drömt detta eller om det Àr hallisar, men Àr det ngn som rockar en stÄlis med röd skÀrm hÀr?
Grymt snyggt!HÀr kommer lite bÀttre bilder.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()