• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gillar den blÄa randen mer och mer. :)
IMG_20191004_183953_523.jpg

Ps. Stod givetvis stilla vid ett rödljus...

Jo det tar lite tid att vÀnja sig vid den eller hur. Men den livar upp mycket!

Riktigt snygga moddar! Min favorit Àr helt klart neospeeden, mest för att det Àr sÄ ultranördigt och att den slinker under radarn! HÄller med om att @Tampa_blord fÄr lÀgga ut lite instruktionsbilder (; Snyggt jobbat!
Man kan göra som jag gjorde. Men det Àr inte rÀtt ;)
Det gamla glaset trycks ut bakifrÄn. FörutsÀtter att glaset inte Àr fastlimmat, hur man gör dÄ vet jag inte. Jag la boetten nedÄtvÀnd pÄ en tejprulle med nÄgot mjukt under för att fÄnga upp glaset. Klockan jag bytte pÄ har solpanel sÄ jag tog lite lego inlindat i eltejp för att kunna trycka pÄ den del av glaset som saknar solpanel. Med en tving (c-clamp) trycktes glaset sedan ut med en rejÀl smÀll.
IMG_20190423_183624.jpg
IMG_20190423_181114.jpg

Det sitter en packning mellan boetten och glaset som jag passade pÄ att byta ut.
AnvÀnde Àven tvingen för att trycka dit det nya glaset, men med tryck över hela glaset.
IMG_20190423_195450.jpg
IMG_20190423_190540.jpg

Det gamla glaset trycks ut bakifrÄn. FörutsÀtter att glaset inte Àr fastlimmat, hur man gör dÄ vet jag inte. Jag la boetten nedÄtvÀnd pÄ en tejprulle med nÄgot mjukt under för att fÄnga upp glaset. Klockan jag bytte pÄ har solpanel sÄ jag tog lite lego inlindat i eltejp för att kunna trycka pÄ den del av glaset som saknar solpanel. Med en tving (c-clamp) trycktes glaset sedan ut med en rejÀl smÀll.
IMG_20190423_183624.jpg
IMG_20190423_181114.jpg

Det sitter en packning mellan boetten och glaset som jag passade pÄ att byta ut.
AnvÀnde Àven tvingen för att trycka dit det nya glaset, men med tryck över hela glaset.
IMG_20190423_195450.jpg
IMG_20190423_190540.jpg

Snygga diy lösningar. Vad hÀndiga alla Àr!

Är det svĂ„rt att byta glas? Jag vĂ€ntar pĂ„ din guide! ;):D

Grymt justa mods! Visste inte att glasen gick att byta mellan 5600 och 50xx.
Byggdes neospeeden frÄn lösa delar eller en komplett klocka?

Jag provade att sÀtta in ett glas frÄn en DW5600EG9 i en 5735 boett. Visade sig funka! Har lagt upp bild pÄ den tidigare hÀr

IMG_20190423_183624.jpg
IMG_20190423_181114.jpg

IMG_20190423_195450.jpg
IMG_20190423_190540.jpg

Helt rÀtt! AnvÀnder sjÀlv en kristallpress och legoklossar för att fÄ ut glaset, samma prinip. DÄ det sitter ett tunt lager med vinyl pÄ baksidan av kristallen dÀr allt text sitter sÄ gÀller det att bara lÀgga trycket pÄ glaset. Annars fuckar man upp trycket och glaset Àr förstört...

Att byte glas pĂ„ resinboetterna Ă€r tĂ€mligen simpelt dĂ„ boetten ”flexar” lite. NĂ€r man ska byta glas i stĂ„lboetterna sĂ„ gĂ€ller det att hĂ„lla tungan rĂ€tt i mun :)

Vad Ă€r de som skiljer boett pĂ„ dessa? Fick hem den vĂ€nstra igĂ„r och testade med metal bezelen frĂ„n den vita men den passade inte. Är de inte typ samma klocka eller Ă€r jag ute och cyklar? :)
69F4B2F3-8124-4BA7-AD5E-468AF9360787.jpeg

Tillbaka
Topp