Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ahh, grymt bra dokumenterat. Tack för detta. Ska absolut prova mig pÄ det hÀr i framtiden. Det blir alltsÄ lite enklare om man inte bryr sig om glaset som sitter i utan bara vill ha ett nytt glas isatt.Man kan göra som jag gjorde. Men det Àr inte rÀtt
Det gamla glaset trycks ut bakifrÄn. FörutsÀtter att glaset inte Àr fastlimmat, hur man gör dÄ vet jag inte. Jag la boetten nedÄtvÀnd pÄ en tejprulle med nÄgot mjukt under för att fÄnga upp glaset. Klockan jag bytte pÄ har solpanel sÄ jag tog lite lego inlindat i eltejp för att kunna trycka pÄ den del av glaset som saknar solpanel. Med en tving (c-clamp) trycktes glaset sedan ut med en rejÀl smÀll.
Det sitter en packning mellan boetten och glaset som jag passade pÄ att byta ut.
AnvÀnde Àven tvingen för att trycka dit det nya glaset, men med tryck över hela glaset.
Inte allra minst tack vare dig! Blir grymt det hÀr. Ska försöka fota lite mer nÀr det Àr bÀttre ljus. Nu ligger solen rakt pÄ.Grymt snyggt!
Glaset som sitter i fÄr man rÀkna med att det kan gÄ sönder. Jag provade mig fram med lite Àldre klockor först och dÀr sprack glasen ganska lÀtt.Ahh, grymt bra dokumenterat. Tack för detta. Ska absolut prova mig pÄ det hÀr i framtiden. Det blir alltsÄ lite enklare om man inte bryr sig om glaset som sitter i utan bara vill ha ett nytt glas isatt.
SÄ hÀr slutade förresten min whacko-mod. Det bidde ett blankt svart band. VÀldigt mycket rock'n'roll över den.
Guld, Svart Röd. Blir bra cocktailklocka i baren efter midnatt det!
Jag vet inte om jag drömt detta eller om det Àr hallisar, men Àr det ngn som rockar en stÄlis med röd skÀrm hÀr?
Jo, det Àr en modd som har dykt upp hÀr tidigare. Var det du @URsinne ?
Nej, tyvÀrr inte.Jo, det Àr en modd som har dykt upp hÀr tidigare. Var det du @URsinne ?
Minns att det var nÄgon som hade en eftermarknads stÄlis som var "försliten" med en orange modul i, kanske Àr den man har menat?Jo, det Àr en modd som har dykt upp hÀr tidigare. Var det du @URsinne ?
Grymt med matchande linaGod morgon frÄn PÄarps GÄrd
Det finns en gw-9400 rangeman till salu
Enligt sĂ€ljaren sĂ„ blinkade âchargeâ sen dog den.
SĂ€ljes som rep objekt.
NĂ„gon som har erfarenhet?
SÄg den ocksÄ. Med lite tur Àr det som @Flipper2 skriver. Men sÀljaren har vÀldigt mÄnga G-shocks till salu och man kan misstÀnka att han testat detta. Kanske defekt batteri?Det finns en gw-9400 rangeman till salu
Enligt sĂ€ljaren sĂ„ blinkade âchargeâ sen dog den.
SĂ€ljes som rep objekt.
NĂ„gon som har erfarenhet?
Skulle nog tro att det Àr defekt batteri. Annars gÄr den ju inte ner sÄ snabbt. Vore ju mÀrkligt om han bara hade solladdade klockor och inte visste att dom behövde solSÄg den ocksÄ. Med lite tur Àr det som @Flipper2 skriver. Men sÀljaren har vÀldigt mÄnga G-shocks till salu och man kan misstÀnka att han testat detta. Kanske defekt batteri?
precis sÄ jag tÀnkte
men skulle inte solcellen kunna vara defekt?
Vad vill ha ha för den dÄ? Tycker det kÀnns ovÀrt att chansa och fÄ hem en icke-fungerande klocka.
Finns ju Rangeman som Àr frÀsch för 2k.
https://klocksnack.se/threads/g-shock-rangeman-gw-9400-1er.115609/
415kr ligger det senaste budet pÄ
Som en lottsedel kan den vara kul, om den inte gÄr mycket högre. Man brukar kunna hitta dem nya strax över, eller runt 2k415kr ligger det senaste budet pÄ
Korspost.
Perfekt val till aktiviteten.
KÀnner igen dom dÀrGamla trotjÀnare, synkade och redo för Ànnu en dag.
kollar pÄ sin G-shockFan. Biran Àr slut...