• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Börjar dagen med en kopp kaffe innan det Àr dags för skogsutflykt med familjen.

20191005_094929.jpg

Man kan göra som jag gjorde. Men det Àr inte rÀtt ;)
Det gamla glaset trycks ut bakifrÄn. FörutsÀtter att glaset inte Àr fastlimmat, hur man gör dÄ vet jag inte. Jag la boetten nedÄtvÀnd pÄ en tejprulle med nÄgot mjukt under för att fÄnga upp glaset. Klockan jag bytte pÄ har solpanel sÄ jag tog lite lego inlindat i eltejp för att kunna trycka pÄ den del av glaset som saknar solpanel. Med en tving (c-clamp) trycktes glaset sedan ut med en rejÀl smÀll.
IMG_20190423_183624.jpg
IMG_20190423_181114.jpg

Det sitter en packning mellan boetten och glaset som jag passade pÄ att byta ut.
AnvÀnde Àven tvingen för att trycka dit det nya glaset, men med tryck över hela glaset.
IMG_20190423_195450.jpg
IMG_20190423_190540.jpg
Ahh, grymt bra dokumenterat. Tack för detta. Ska absolut prova mig pÄ det hÀr i framtiden. Det blir alltsÄ lite enklare om man inte bryr sig om glaset som sitter i utan bara vill ha ett nytt glas isatt. :)

Ahh, grymt bra dokumenterat. Tack för detta. Ska absolut prova mig pÄ det hÀr i framtiden. Det blir alltsÄ lite enklare om man inte bryr sig om glaset som sitter i utan bara vill ha ett nytt glas isatt. :)
Glaset som sitter i fÄr man rÀkna med att det kan gÄ sönder. Jag provade mig fram med lite Àldre klockor först och dÀr sprack glasen ganska lÀtt.
Har dÀremot fÄtt ut glaset utan skador pÄ en dw5600 och en gmwb5000, sÄ det kanske har med Älder att göra eller att jag fick koll pÄ tekniken efter att ha övat lite.

SÄ hÀr slutade förresten min whacko-mod. Det bidde ett blankt svart band. VÀldigt mycket rock'n'roll över den.
Guld, Svart Röd. Blir bra cocktailklocka i baren efter midnatt det! :cigar:
goldandredandblack.jpg

Jag vet inte om jag drömt detta eller om det Àr hallisar, men Àr det ngn som rockar en stÄlis med röd skÀrm hÀr?

Jo, det Àr en modd som har dykt upp hÀr tidigare. Var det du @URsinne ?

Nej tyvÀrr, jag Àger ingen stÄlis. :(
Kanske var det den jag citerade lÀngst upp hÀr? Ingen stÄlis men dock en screwback. bandet kan vid icke nÀrmare inspektion tas för metall eftersom det reflekterar ljus rÀtt bra (frÄn en G-Lide).

EDIT: haha, det var ju inte jag som var citerad! NÄja, det gick tydligen bra att svara ÀndÄ. dax att börja memorisera mitt eget nick? :hilarious:

Senast Àndrad:
Det finns en gw-9400 rangeman till salu
Enligt sĂ€ljaren sĂ„ blinkade ”charge” sen dog den.
SĂ€ljes som rep objekt.
NĂ„gon som har erfarenhet?

Det finns en gw-9400 rangeman till salu
Enligt sĂ€ljaren sĂ„ blinkade ”charge” sen dog den.
SĂ€ljes som rep objekt.
NĂ„gon som har erfarenhet?
SÄg den ocksÄ. Med lite tur Àr det som @Flipper2 skriver. Men sÀljaren har vÀldigt mÄnga G-shocks till salu och man kan misstÀnka att han testat detta. Kanske defekt batteri?

SÄg den ocksÄ. Med lite tur Àr det som @Flipper2 skriver. Men sÀljaren har vÀldigt mÄnga G-shocks till salu och man kan misstÀnka att han testat detta. Kanske defekt batteri?
Skulle nog tro att det Àr defekt batteri. Annars gÄr den ju inte ner sÄ snabbt. Vore ju mÀrkligt om han bara hade solladdade klockor och inte visste att dom behövde sol :)

Tillbaka
Topp