• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

47ABD5E5-2D8B-48A5-A556-0A2AAA015FAA.jpeg

Kul, grattis!

Kör likadan idag ;)
Samma modd? Coolt! :-D

Fast riktigt samma Àr det vÀl inte? Eller mina ögon bedrar mig. Ser ut som att knapparna har olika fÀrg. Vilket fÄr mig att tro att @Tampa_blord utgÄtt frÄn en GMW-B5000G-1 och att @spammerstakeahike/@Fujoor utgÄtt frÄn en GMW-B5000D-1. RÀtt eller fel?

BÀgge Àr sÄklart lÀckra! Skulle ni bÄda dessutom vilja lÀgga upp bilder pÄ hur de ser ut i profil sÄ blir jag mycket tacksam (har bestÀllt TFC bezel + lÀnk - men inte Ànnu bestÀmt vad jag ska klÀ)
 
Fast riktigt samma Àr det vÀl inte? Eller mina ögon bedrar mig. Ser ut som att knapparna har olika fÀrg. Vilket fÄr mig att tro att @Tampa_blord utgÄtt frÄn en GMW-B5000G-1 och att @spammerstakeahike/@Fujoor utgÄtt frÄn en GMW-B5000D-1. RÀtt eller fel?

BÀgge Àr sÄklart lÀckra! Skulle ni bÄda dessutom vilja lÀgga upp bilder pÄ hur de ser ut i profil sÄ blir jag mycket tacksam (har bestÀllt TFC bezel + lÀnk - men inte Ànnu bestÀmt vad jag ska klÀ)

StÀmmer. Jag har svarta knappar helt enkelt
 
Fast riktigt samma Àr det vÀl inte? Eller mina ögon bedrar mig. Ser ut som att knapparna har olika fÀrg. Vilket fÄr mig att tro att @Tampa_blord utgÄtt frÄn en GMW-B5000G-1 och att @spammerstakeahike/@Fujoor utgÄtt frÄn en GMW-B5000D-1. RÀtt eller fel?

BÀgge Àr sÄklart lÀckra! Skulle ni bÄda dessutom vilja lÀgga upp bilder pÄ hur de ser ut i profil sÄ blir jag mycket tacksam (har bestÀllt TFC bezel + lÀnk - men inte Ànnu bestÀmt vad jag ska klÀ)
Jag röstar pÄ G-1 ;)
Gillar dom svarta knapparna plus att man har ett riktigt skönt resinband av vÀxla mellan (och att detaljerna pÄ bandet Àr svarta Àr ju ett stort plus)

7AD7A560-66F6-4674-A598-079DB3467882.jpeg

B70E9DE0-F8AA-4791-A662-D154ED06C49C.jpeg
 
Fast riktigt samma Àr det vÀl inte? Eller mina ögon bedrar mig. Ser ut som att knapparna har olika fÀrg. Vilket fÄr mig att tro att @Tampa_blord utgÄtt frÄn en GMW-B5000G-1 och att @spammerstakeahike/@Fujoor utgÄtt frÄn en GMW-B5000D-1. RÀtt eller fel?

BÀgge Àr sÄklart lÀckra! Skulle ni bÄda dessutom vilja lÀgga upp bilder pÄ hur de ser ut i profil sÄ blir jag mycket tacksam (har bestÀllt TFC bezel + lÀnk - men inte Ànnu bestÀmt vad jag ska klÀ)

Mina Àr silvriga. Tycker det blir rÀtt fina kontraster.

IMG_20191025_134121.jpg
 
Fast riktigt samma Àr det vÀl inte? Eller mina ögon bedrar mig. Ser ut som att knapparna har olika fÀrg. Vilket fÄr mig att tro att @Tampa_blord utgÄtt frÄn en GMW-B5000G-1 och att @spammerstakeahike/@Fujoor utgÄtt frÄn en GMW-B5000D-1. RÀtt eller fel?

BÀgge Àr sÄklart lÀckra! Skulle ni bÄda dessutom vilja lÀgga upp bilder pÄ hur de ser ut i profil sÄ blir jag mycket tacksam (har bestÀllt TFC bezel + lÀnk - men inte Ànnu bestÀmt vad jag ska klÀ)
StÀmmer! Halv profil!

DSC05753-3.jpg
 
Haha, ja men dom kan ju göra bÄde och! SÄ jag blir nöjd ocksÄ. :D
Men hoppas den sÀljer bra sÄ kommer det ju sÀkert fler variationer.
Hype och den "helsvarta" har sÄlt ut pÄ mÄnga stÀllen sÄ :)

LÀtt snyggaste G-shock. Velat ha G-shock bara för att men det hÀr Àr den första som jag tyckt Àr snygg. Blir köp nÀr hypen lagt sig lite och de blir lÀttare att fÄ tag pÄ och hÄller utkik om det kommer nya varianter.

Snackar om GA 2100 alltsÄ.
 
Jag röstar pÄ G-1 ;)
Gillar dom svarta knapparna plus att man har ett riktigt skönt resinband av vÀxla mellan (och att detaljerna pÄ bandet Àr svarta Àr ju ett stort plus)

7AD7A560-66F6-4674-A598-079DB3467882.jpeg

B70E9DE0-F8AA-4791-A662-D154ED06C49C.jpeg

Mina Àr silvriga. Tycker det blir rÀtt fina kontraster.

IMG_20191025_134121.jpg

StÀmmer! Halv profil!

DSC05753-3.jpg

Tack alla! Lutar Ät att jag fÄr köpa en GMW-B5000G-1 som jag sedan fÄr klÀ om.
 
Hype och den "helsvarta" har sÄlt ut pÄ mÄnga stÀllen sÄ :)
LÀtt snyggaste G-shock. Velat ha G-shock bara för att men det hÀr Àr den första som jag tyckt Àr snygg. Blir köp nÀr hypen lagt sig lite och de blir lÀttare att fÄ tag pÄ och hÄller utkik om det kommer nya varianter.
Snackar om GA 2100 alltsÄ.
Ja, det Àr en riktigt lyckad design pÄ GA-2100! :)
 
Hype och den "helsvarta" har sÄlt ut pÄ mÄnga stÀllen sÄ :)

LÀtt snyggaste G-shock. Velat ha G-shock bara för att men det hÀr Àr den första som jag tyckt Àr snygg. Blir köp nÀr hypen lagt sig lite och de blir lÀttare att fÄ tag pÄ och hÄller utkik om det kommer nya varianter.

Snackar om GA 2100 alltsÄ.
Ja, det Àr en riktigt lyckad design pÄ GA-2100! :)


Är lite sugen pĂ„ den röda. NĂ„n som har den hĂ€r och kan sĂ€ga hur den tar sig ut i verkligheten? NĂ„gra bilder kanske?
 
HÄller med, de ser riktigt lÀckra ut, sÀrskilt den helsvarta:)
Jag hade nog köpt den svarta med vita index om den inte hade haft sĂ„ kass lume...Visst, man kan tĂ€nda bakgrundsbelysningen men det motverkar ju hela poĂ€ngen med lumeförsedda index. Är det nĂ„gon som vet varför Casio har sĂ„ kass lume pĂ„ sina klockor?
 
Jag fick inte ens loss den... :bag: Jag ville inte vÄlda för mycket sÄ jag skruvade ihop den igen. Har svÄrt att tro att den ska passa nÄgon annan modell dÄ knapparna Àr stora och skruvarna likasÄ. (Jag har ingen stÄlis, kanske samma konstruktion dÀr?) Skruvarna har en plastbit som gÄr att ta ur frÄn bezel. Bandet skulle möjligen gÄ dÄ det verkar nÀstan identiskt förutom att den hÀr har snabbinfÀstning och dom bytt till 1.2mm istÀllet för 0.8mm (snabbmÀtning) av "piggarna" pÄ bandstiftet. Vet ej heller hur man fÄr ur stiften frÄn bandet. SÄ njaaa, kÀnns lite osÀkert.

Edit: Bandet var inte heller nÄgon direkt swap. Sista bilden visar hur ett Àldre band glappar mot bezeln nÀr den hÀnger löst. Kanske gÄr att komma undan med pÄ armen men min OCD skulle fÄ tuppjuck.

Edit2: SpÀnnet Àr ju samma i.a.f. och nu Àr det bytt till korrekt fÀrg. Svart. :p

Bilder pÄ gamla och nya skruvar/bandstift.
IMG_20191022_125846.jpg
IMG_20191022_125930.jpg

IMG_20191022_132928.jpg

IMG_20191022_134427.jpg
Det slog mig idag att den har samma typ av band/infÀstning/bandstift som nya GA-2100 ! :bookworm:
 
Hype och den "helsvarta" har sÄlt ut pÄ mÄnga stÀllen sÄ :)

LÀtt snyggaste G-shock. Velat ha G-shock bara för att men det hÀr Àr den första som jag tyckt Àr snygg. Blir köp nÀr hypen lagt sig lite och de blir lÀttare att fÄ tag pÄ och hÄller utkik om det kommer nya varianter.

Snackar om GA 2100 alltsÄ.
Hittade min pÄ Milrab.se, de hade gott om ex kvar
 
Jag hade nog köpt den svarta med vita index om den inte hade haft sĂ„ kass lume...Visst, man kan tĂ€nda bakgrundsbelysningen men det motverkar ju hela poĂ€ngen med lumeförsedda index. Är det nĂ„gon som vet varför Casio har sĂ„ kass lume pĂ„ sina klockor?

Jag kan vĂ€l tycka det Ă€r rĂ€tt charmigt med en ”stealthad” klocka som inte lyser hela tiden. Det skulle ju motverka syftet tĂ€nker jag. Personligen Ă€lskar jag en klocka som inte har superstark lume just pĂ„ grund av att det vore direkt obra att ha en klocka som lyser upp. Men Ă„ andra sidan anvĂ€nder jag mer G-shocks för funktion snarare Ă€n för design.
 
  • Like
Reactions: HSK
Jag kan vĂ€l tycka det Ă€r rĂ€tt charmigt med en ”stealthad” klocka som inte lyser hela tiden. Det skulle ju motverka syftet tĂ€nker jag. Personligen Ă€lskar jag en klocka som inte har superstark lume just pĂ„ grund av att det vore direkt obra att ha en klocka som lyser upp. Men Ă„ andra sidan anvĂ€nder jag mer G-shocks för funktion snarare Ă€n för design.
Jo, jag kan absolut förstÄ den som köper en helsvart klocka för designens skull Àven om jag sjÀlv aldrig skulle köpa det men nÀr det finns stora vita index sÄ Àr syftet troligtvis att öka lÀsbarheten och att dÄ ha lume som knappt syns efter 10min Àr rÀtt mÀrkligt.

Det verkar Àven gÀlla övriga sortimentet och jag vet inte om det beror pÄ att de applicerar ett jÀttesnÄlt lager med lyspasta eller om de bara anvÀnder nÄgon kass och billig blandning.
 
Jo, jag kan absolut förstÄ den som köper en helsvart klocka för designens skull Àven om jag sjÀlv aldrig skulle köpa det men nÀr det finns stora vita index sÄ Àr syftet troligtvis att öka lÀsbarheten och att dÄ ha lume som knappt syns efter 10min Àr rÀtt mÀrkligt.

Det verkar Àven gÀlla övriga sortimentet och jag vet inte om det beror pÄ att de applicerar ett jÀttesnÄlt lager med lyspasta eller om de bara anvÀnder nÄgon kass och billig blandning.

De kör en egen race tror jag. De tycker vÀl att man ska interagera med klockan genom att trycka pÄ lampknappen. Den enda med nÄgorlunda bra lume Àr Mudmaster. De kanske anser att bra lume ska vara pÄ premiumklockor?
Vilket leder till frÄgan :
@S.L hur Àr Lumen pÄ MRG? Piskar den Mudmaster?
 
Tillbaka
Topp