• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

För att CASIO bara sprayar ett ytlager.
Ah, sÄ de anvÀnder lumibrite (eller motsvarande) men att de bara Àr jÀvligt snÄla med det? Har de nÄgonsin förklarat varför?

Jag kan förstÄ tanken nÀr det gÀller G-shock med belysning men modeller för 5-10k utan belysning som fÄr samma spraybehandling kÀnns helt orimligt.
 
Senast Àndrad:
Ah, sÄ de anvÀnder lumibrite (eller motsvarande) men att de bara Àr jÀvligt snÄla med det? Har de nÄgonsin förklarat varför?

Jag kan förstÄ tanken nÀr det gÀller G-shock med belysning men modeller för 5-10k utan belysning som fÄr samma spraybehandling kÀnns helt orimligt.
Det Ă€r nog inget de prioriterar. Finns sĂ€kert nĂ„gon koppling till hĂ„llbarhet nĂ€r det gĂ€ller analoga GShocks och andra modeller med tough movement. Men ja, ”samma lyspasta” som Seiko kör med, bara annat namn.
 
Ingen aning.. Men prickig camo kÀnns lite extremt och framförallt plottrigt. Kanske snyggare irl pÄ armen.
I den tidigare Japanska artikeln jag postade om den nya Ti camon berÀttar dom att mönstret laseretsas i DLC belÀggningen. TyvÀrr var min översÀttning inte helt hundra dÄ det beskrevs som olika stora cirklar? Tydligen mÄste varje lÀnk och boett justeras manuellt mellan varje etsning, en hel del manuellt arbete bakom de nya modellerna motiverar tydligen priset. Men jag kan inte pÄstÄ att jag Àr helt sÄld pÄ digital-camo ÀndÄ ;)
 
NÄgon hÀr som va med och budade?:)
B87E4B0F-DF91-49E7-9AE8-B49F3599C9B5.png
 
I den tidigare Japanska artikeln jag postade om den nya Ti camon berÀttar dom att mönstret laseretsas i DLC belÀggningen. TyvÀrr var min översÀttning inte helt hundra dÄ det beskrevs som olika stora cirklar? Tydligen mÄste varje lÀnk och boett justeras manuellt mellan varje etsning, en hel del manuellt arbete bakom de nya modellerna motiverar tydligen priset. Men jag kan inte pÄstÄ att jag Àr helt sÄld pÄ digital-camo ÀndÄ ;)

Det lÄter ju rÀtt vettigt att manuell bearbetning drar upp priset, men den vanliga Ti kostar ungefÀr lika mycket som Camon eller?
 
NÄt mÀrkligt med mina G. Bara tvÄ av 10 gjorde justeringen automatiskt. Alla har auto i instÀllningen.

Jag sov med min klocka pÄ för dÄ brukar det funka bÀttre. Om du tar tre pÄ var arm, frugan och Lillespammersrakeahike kör dubbelpipigt en natt sÄ kommer nog alla vara synkade i ett nafs :)
Ganska slumpmÀssigt det dÀr men brukar bli bÀttre att bÀra klockan. Min StÄlis Àr bÀst av mina 4 st Multiband 6 pÄ att synka - mer stÄl blir en bÀttre antenn.
FÄr kolla mina ikvÀll nÀr jag Àr hemma.
 
Ganska slumpmÀssigt det dÀr men brukar bli bÀttre att bÀra klockan. Min StÄlis Àr bÀst av mina 4 st Multiband 6 pÄ att synka - mer stÄl blir en bÀttre antenn.
FÄr kolla mina ikvÀll nÀr jag Àr hemma.

Ja just StÄlisen Àndrade tiden under natten men det mÀrkliga Àr att auto multiband Àr av pÄ den? Eller sÄ snurrar jag till det.
 
IMG_20191027_083647.jpg
StÄl pÄ resin idag ocksÄ :) det mörkgrÄa stÄlet skiftar fÀrg hela tiden. Ibland nÀstan ljusgrÄtt till mörkgrÄtt, gun metal black.
SpÀnnet pÄ den Àr riktigt snygg tycker jag. Föredrar denna framför de vanliga rundade.
Bandet Àr mjukt men inte lika mjukt som GW-5000, den gyllene standarden.

IMG_20191027_084251.jpg
 
IMG_20191027_083647.jpg
StÄl pÄ resin idag ocksÄ :) det mörkgrÄa stÄlet skiftar fÀrg hela tiden. Ibland nÀstan ljusgrÄtt till mörkgrÄtt, gun metal black.
SpÀnnet pÄ den Àr riktigt snygg tycker jag. Föredrar denna framför de vanliga rundade.
Bandet Àr mjukt men inte lika mjukt som GW-5000, den gyllene standarden.

IMG_20191027_084251.jpg
Snyggt! Blir sugen pÄ att testa de pÄ min guld stÄlis, svart och guld brukar gÄ bra ihop men kanske blir förmycket?
Vart köpte du bandet?
 
Snyggt! Blir sugen pÄ att testa de pÄ min guld stÄlis, svart och guld brukar gÄ bra ihop men kanske blir förmycket?
Vart köpte du bandet?

Jag köpte hela paketet/modden av @Fujoor det Àr hans egna modd.
Jag tror din kombo kan bli en vinnare. Svart och guld funkar ju alltid. TĂ€nk Oysterflex :)
Tror det kan bli jÀkligt snyggt med en svart bezeln och ett svart band pÄ guldisen. Tror jag sÄg nÄn pÄ wus som hade gjort en sÄn kombo!
 
  • Like
Reactions: DRW
Tror det kan bli jÀkligt snyggt med en svart bezeln och ett svart band pÄ guldisen. Tror jag sÄg nÄn pÄ wus som hade gjort en sÄn kombo!

Jag trodde det var den vanliga guldisen med positiv display. Med helsvart display kanske den blir lite smÄtrÄkig eller?

Det Àr pÄ vanliga guldstÄlisen jag tÀnkte, blir till att testa, gÄr ju alltid Àndra tillbaka.
 
Tillbaka
Topp