• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SĂ„ det var du som knep den pĂ„ Tratten ;) var med en bra bit upp. Är sugen pĂ„ att testa denna kolfibermodell om nĂ„gon Ă€r sugen pĂ„ skiljas frĂ„n sin.
Är det kolfiberdelarna du Ă€r ute efter sĂ„ kan du fĂ„ köp dem sen, de kommer ju liksom bli över pĂ„ min ;) :)
 
Är jag helt ute och cyklar med Gw-6900 om jag tĂ€nker att STO Ă€r Stockholm? Min synka inatt och stĂ„r nu en timma före igen :confused:
 
IMG_20191028_062256.jpg
 
NĂ„gon som sett dessa IRL eller köpt? Är sugen pĂ„ den i mitten.

Det Àr nog ett par som Àger den pÄ forumet. Jag har den till vÀnster. HÀrligt stealth och rolig bezel men kass lume (inga lume alls pÄ index pÄ nÄn av klockorna) och bandet Àr nog bland de hÄrdaste jag burit. I övrigt kÀnns kvalitén sisÄdÀr. Snygg i vissa vinklar. Annars för mkt reflektioner.

ga2100.jpg
 
Det Àr nog ett par som Àger den pÄ forumet. Jag har den till vÀnster. HÀrligt stealth och rolig bezel men kass lume (inga lume alls pÄ index pÄ nÄn av klockorna) och bandet Àr nog bland de hÄrdaste jag burit. I övrigt kÀnns kvalitén sisÄdÀr. Snygg i vissa vinklar. Annars för mkt reflektioner.
ga2100.jpg
Cool! Vet du om det Àr samma infÀstning som pÄ de andra modellerna sÄ man kan byta till ett mjukare band? HÄrda band Àr man ju lÀtt allergisk mot.
 
Det Àr nog ett par som Àger den pÄ forumet. Jag har den till vÀnster. HÀrligt stealth och rolig bezel men kass lume (inga lume alls pÄ index pÄ nÄn av klockorna) och bandet Àr nog bland de hÄrdaste jag burit. I övrigt kÀnns kvalitén sisÄdÀr. Snygg i vissa vinklar. Annars för mkt reflektioner.

ga2100.jpg

Har den i helsvart. Tycker att den Àr roliga Àn den med vit index och text pÄ bezel. Lumen Àr ingen vidare, men man ser tiden ÀndÄ tycker jag. Det finns klockor i 100k klassen som har lika kass lume. :D
IMG_20191028_110009.jpg
Tack för utlÄtande! BestÀllde en med vita detaljer nu, sÄ den kommer vÀl om nÄgon dag eller tvÄ.
 
Dags för lite DW-6900 erotik. NÀrmare bestÀmt en DW-6900KR.
Detta Àr ett samarbete med KRINK som Àr tillverkare av konstnÀrsmaterial och har streetart som specialinriktning.
VĂ€l vĂ€rt att notera Ă€r den helt spegelblanka displayen som jag endast sett tidigare pĂ„ en Baby-G. Är det nĂ„n som kĂ€nner till fler modeller som har spegeldisplay? Vore kul att hitta flera för det var sĂ„ rackarns snyggt.
Först en liten bild pÄ boxen. Nice.
DSCN0009.JPG

Sen tar vi fram plÄtburken. Oooh yeah.
DSCN0010.JPG

Lyfter pÄ locket och dÀr har vi den. Mmmmm
DSCN0011.JPG

Sen visar vi baksidan. Yeah baby.
DSCN0013.JPG

Slutligen smÄdetaljer
DSCN0014.JPG
DSCN0015.JPG
 
Cool! Vet du om det Àr samma infÀstning som pÄ de andra modellerna sÄ man kan byta till ett mjukare band? HÄrda band Àr man ju lÀtt allergisk mot.

Jag fick inte ens loss den... :bag: Jag ville inte vÄlda för mycket sÄ jag skruvade ihop den igen. Har svÄrt att tro att den ska passa nÄgon annan modell dÄ knapparna Àr stora och skruvarna likasÄ. (Jag har ingen stÄlis, kanske samma konstruktion dÀr?) Skruvarna har en plastbit som gÄr att ta ur frÄn bezel. Bandet skulle möjligen gÄ dÄ det verkar nÀstan identiskt förutom att den hÀr har snabbinfÀstning och dom bytt till 1.2mm istÀllet för 0.8mm (snabbmÀtning) av "piggarna" pÄ bandstiftet. Vet ej heller hur man fÄr ur stiften frÄn bandet. SÄ njaaa, kÀnns lite osÀkert.

Edit: Bandet var inte heller nÄgon direkt swap. Sista bilden visar hur ett Àldre band glappar mot bezeln nÀr den hÀnger löst. Kanske gÄr att komma undan med pÄ armen men min OCD skulle fÄ tuppjuck.

Edit2: SpÀnnet Àr ju samma i.a.f. och nu Àr det bytt till korrekt fÀrg. Svart. :p

Bilder pÄ gamla och nya skruvar/bandstift.
IMG_20191022_125846.jpg
IMG_20191022_125930.jpg

IMG_20191022_132928.jpg

IMG_20191022_134427.jpg

Jag Àger ingen, men Àr sÀker pÄ att det Àr samma band som nya "halvstÄlfyrkanterna" sÄ bandbyte gÄr men blir inte bra. se mitt inlÀgg ovan.
 
Dags för lite DW-6900 erotik. NÀrmare bestÀmt en DW-6900KR.
Detta Àr ett samarbete med KRINK som Àr tillverkare av konstnÀrsmaterial och har streetart som specialinriktning.
VĂ€l vĂ€rt att notera Ă€r den helt spegelblanka displayen som jag endast sett tidigare pĂ„ en Baby-G. Är det nĂ„n som kĂ€nner till fler modeller som har spegeldisplay? Vore kul att hitta flera för det var sĂ„ rackarns snyggt.
Först en liten bild pÄ boxen. Nice.
DSCN0009.JPG

Sen tar vi fram plÄtburken. Oooh yeah.
DSCN0010.JPG

Lyfter pÄ locket och dÀr har vi den. Mmmmm
DSCN0011.JPG

Sen visar vi baksidan. Yeah baby.
DSCN0013.JPG

Slutligen smÄdetaljer
DSCN0014.JPG
DSCN0015.JPG

Min kritvita DW-6900ww-7 har spegeldisplay... efter lite mod blev det MYCKET bÀttre:

https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktrÄden.24037/page-452#post-2816587
 
Jag fick inte ens loss den... :bag: Jag ville inte vÄlda för mycket sÄ jag skruvade ihop den igen. Har svÄrt att tro att den ska passa nÄgon annan modell dÄ knapparna Àr stora och skruvarna likasÄ. (Jag har ingen stÄlis, kanske samma konstruktion dÀr?) Skruvarna har en plastbit som gÄr att ta ur frÄn bezel. Bandet skulle möjligen gÄ dÄ det verkar nÀstan identiskt förutom att den hÀr har snabbinfÀstning och dom bytt till 1.2mm istÀllet för 0.8mm (snabbmÀtning) av "piggarna" pÄ bandstiftet. Vet ej heller hur man fÄr ur stiften frÄn bandet. SÄ njaaa, kÀnns lite osÀkert.

Edit: Bandet var inte heller nÄgon direkt swap. Sista bilden visar hur ett Àldre band glappar mot bezeln nÀr den hÀnger löst. Kanske gÄr att komma undan med pÄ armen men min OCD skulle fÄ tuppjuck.

Edit2: SpÀnnet Àr ju samma i.a.f. och nu Àr det bytt till korrekt fÀrg. Svart. :p

Bilder pÄ gamla och nya skruvar/bandstift.
IMG_20191022_125846.jpg
IMG_20191022_125930.jpg

IMG_20191022_132928.jpg

IMG_20191022_134427.jpg
SÄ ga-2100 har bandet med snabbfÀste? Borde vÀl gÄ att köpa mjukare sÄdana band i sÄ fall?
 
Dags för lite DW-6900 erotik. NÀrmare bestÀmt en DW-6900KR.
Detta Àr ett samarbete med KRINK som Àr tillverkare av konstnÀrsmaterial och har streetart som specialinriktning.
VĂ€l vĂ€rt att notera Ă€r den helt spegelblanka displayen som jag endast sett tidigare pĂ„ en Baby-G. Är det nĂ„n som kĂ€nner till fler modeller som har spegeldisplay? Vore kul att hitta flera för det var sĂ„ rackarns snyggt.
Först en liten bild pÄ boxen. Nice.
DSCN0009.JPG

Sen tar vi fram plÄtburken. Oooh yeah.
DSCN0010.JPG

Lyfter pÄ locket och dÀr har vi den. Mmmmm
DSCN0011.JPG

Sen visar vi baksidan. Yeah baby.
DSCN0013.JPG

Slutligen smÄdetaljer
DSCN0014.JPG
DSCN0015.JPG

FrÀsch! Trevligt ex.
 
Tillbaka
Topp