• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hur Àr kompabiliteten mellan de nya stÄlisarna och vanliga GW-M/S eller DWs?
NÄgonting som passar eller Àr det helt egna moduler i dessa?

Ångrar som fasen att jag inte undersökte detta sjĂ€lv nĂ€r jag hade möjligheten :/
 
Har ni nÄgra tips? Gillar verkligen lite Àldre vintage varianter men förstÄr att de nyare Àr lÄngt mycket tÄligare?
 
Ingen som sitter pÄ ett aged-IP hemmabygge och vill sÀlja?
Endast GW-M5600/5610 som Àr aktuellt för mig dock, inga DW...

BFU
2D2B31CF-0833-4D17-8119-F381C4F30038.jpeg
 
Har ni nÄgra tips? Gillar verkligen lite Àldre vintage varianter men förstÄr att de nyare Àr lÄngt mycket tÄligare?

Square, dw-9052, 6900 modeller och flera har ju gjorts lÀnge lÀnge och finns sÄvÀl nya som vintage utan nÄgon egentlig större skillnad i design. Alla hyfsat smÄ (6900 störst) och retro i design. Finns sÀkert fler alternativ med men dessa Àr de jag testat och tÀnker pÄ :)
 
I blame you guys!
Hade bestÀmt mig för att inte göra fler moddar nu men jag saknar min Aged IP stÄlis och allt erat snack om titan hit och titan dit gjorde att jag betalade alldeles för mycket för en klocka pÄ tratten idag samt att jag bestÀllde ett kit med bezel och band frÄn bukten direkt efter...

Ni hÀrinne har dÄligt inflytande pÄ mig och jag har ingen egen skuld i det hela, okej? :p
 
Senast Àndrad:
I blame you guys!
Hade bestÀmt mig för att inte göra fler moddar nu men jag saknar min Aged IP stÄlis och allt erat snack om titan hit och titan dit gjorde att jag betalade alldeles för mycket för en klocka pÄ tratten idag samt att jag bestÀllde ett kit med bezel och band frÄn bukten direkt efter...

Nu hÀrinne har dÄligt inflytande pÄ mig och jag har ingen egen skuld i det hela, okej? :p

Lite livsnjutningar fÄr man ju tillÄta sig att Àgna sig Ät. Folk som normalt har karaktÀr tappar allt detta nÀr de gör entré i denna trÄd hehe

Ska bli kul att se din modd.
 
Lite livsnjutningar fÄr man ju tillÄta sig att Àgna sig Ät. Folk som normalt har karaktÀr tappar allt detta nÀr de gör entré i denna trÄd hehe

Ska bli kul att se din modd.

Det Àr ju som tur Àr inga stora pengar det handlar om i slutÀnden men men...

Jag fÄr för mig om att denna modden kommer passa mig finfint, hoppas att knapparna Àr Ät det matta hÄllet som titan brukar vara annars fÄr man vÀl gÄ loss med stÄlull typ :)

B0B0E94C-4777-4B2D-B42F-257D4094E7D9.jpeg

2019CD77-A9AF-41B2-AD83-E055D1FAEA11.jpeg
 
Ganska slumpmÀssigt det dÀr men brukar bli bÀttre att bÀra klockan. Min StÄlis Àr bÀst av mina 4 st Multiband 6 pÄ att synka - mer stÄl blir en bÀttre antenn.
FÄr kolla mina ikvÀll nÀr jag Àr hemma.
Resultatet av normaltidssynkningen:
50% success rate (2 lyckade och 2 misslyckade).
GW-5000 och GW-M5610R med moddad kostym lÄg i klocklÄdan och misslyckades (de brukar annars ÀndÄ lyckas synka Àven i klocklÄdan).
Min svarta stÄlis lÄg i klockrullen och lyckades. LikasÄ klarade GW-6900 uppgiften och den lÄg uppe pÄ en hylla i badrummet som borde vara det stÀlle som har sÀmst mottagning dÄ fönster saknas.
 
Riktigt snygga bilder. Priset kÀnns mer rimligt för varje dag som gÄr. :p
Det dÀr med priset Àr speciellt...
Om jag (för att rationalisera för mig sjÀlv) jÀmför med exempelvis min Seiko Astron, hÄrdhetsbehandlad titan, GPS, massa handpÄlÀggning, safirglas, bla bla bla. Casion har ju likvÀrdiga "vÀrden" men sedan ytterligare lite lull lull. Och dÄ Àr Astron nÄgra lax dyrare ny, klart den Àr vÀrd 17k :rolleyes::bag::nailbiting::p
 
Det Àr ju som tur Àr inga stora pengar det handlar om i slutÀnden men men...

Jag fÄr för mig om att denna modden kommer passa mig finfint, hoppas att knapparna Àr Ät det matta hÄllet som titan brukar vara annars fÄr man vÀl gÄ loss med stÄlull typ :)

B0B0E94C-4777-4B2D-B42F-257D4094E7D9.jpeg

2019CD77-A9AF-41B2-AD83-E055D1FAEA11.jpeg
SĂ„ det var du som knep den pĂ„ Tratten ;) var med en bra bit upp. Är sugen pĂ„ att testa denna kolfibermodell om nĂ„gon Ă€r sugen pĂ„ skiljas frĂ„n sin.
 
Tillbaka
Topp