lofgreno
Guld
Nu skulle du haft en G-Shock med temp sensor...Kallt idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nu skulle du haft en G-Shock med temp sensor...Kallt idag
Hade ju ÀndÄ visat felNu skulle du haft en G-Shock med temp sensor...
Hehe, sant. Men du kunde hÀngt det nÄnstans pÄ dig i en 30 min...Hade ju ÀndÄ visat fel
Men det var 0 gradigt i GBG enligt SMHI.
Poor mans Mudman försöker hitta till affÀren
Hehe, sant. Men du kunde hÀngt det nÄnstans pÄ dig i en 30 min...
SÄhÀr menar du? Perfekt
Haha ja absolut. Var tvungen att testa Mudmastern faktiskt. StÀmmer rÀtt bra överens med temperaturen hÀr lite söder om STHLM...SÄhÀr menar du? Perfekt
Det stÀmmer nog, men detta pÄminde mig om en variant jag stört mig pÄ. Flera av Gorillaz-varianterna (4 av de 6 jag kÀnner till) saknar "CASIO" pÄ klockan. G-Shock stÄr det, men nÀr det inte stÄr Casio stör jag mig pÄ det sÄ till den milda grad att jag avstÄtt frÄn köp! Av de tvÄ som har Casio var den första en King (för stor) och den andra den nya rosa/turkosa square:n som jag Àr tveksam till fÀrgerna pÄ (för egen del).Aldrig sett en G-Shock som det inte stÄr G-Shock pÄ...
Ja titta dÀr. Trodde först att jag skulle bli felbevisad direkt.Det stÀmmer nog, men detta pÄminde mig om en variant jag stört mig pÄ. Flera av Gorillaz-varianterna (4 av de 6 jag kÀnner till) saknar "CASIO" pÄ klockan. G-Shock stÄr det, men nÀr det inte stÄr Casio stör jag mig pÄ det sÄ till den milda grad att jag avstÄtt frÄn köp! Av de tvÄ som har Casio var den första en King (för stor) och den andra den nya rosa/turkosa square:n som jag Àr tveksam till fÀrgerna pÄ (för egen del).
Snyggt! Ăr det min gamla klocka?Kör nĂ„got blygsamt och diskret pĂ„ armen idag
Tack!Snyggt! Ăr det min gamla klocka?
Okej. Hoppas din kompis Àr nöjd med sin GWG-1000Tack!
Nopp, haft den sen den var ny!
Det Àr han Pratade med honom idag och han Àr sjukt nöjd med den!Okej. Hoppas din kompis Àr nöjd med sin GWG-1000
...och funkar helt magiskt utan batteri i all evighet!Direkt avlÀsning, ingen 15-20 min vÀntan, inga solreflexer, ultra low temp display
Schysst ju! Har inget att gnÀlla pÄ vad gÀller bandet, tycker inte det Àr hÄrt.
GW 5000 kostar ju 2 gÄnger mer Àn GA 2100.DÀr ser man hur olika man kan uppfatta saker och ting. Jag jÀmför ju alltid med GW 5000
Kul att du Àr nöjd.
Trodde den heter Casioak.
GA-2100-1AER aka Resin Oak aka Plastic Piguet, nu har den landat! 1 039 inklusive frakt frÄn Klockia.se (och dom skickade med en G-shock-mössa!). Jag köpte den helt baserat pÄ designen som jag verkligen gillar.
Har ju varit upp flera gÄnger hÀr men kan vÀl flika in att mitt första intryck Àr positivt. Jag jÀmför med min gamla "basic square" (DW-5600E-1V tror jag den heter).
För det första Àr ju bandet pÄ inget sÀtt stelt och hemskt. Hur bortskÀmda har ni blivit? Mjukt och fint ju! Ja, i alla fall i jÀmförelse.
DÀremot skulle jag gÀrna haft bra lume trots bakgrundsbelysning. Negativ skÀrm fattar jag estetiskt men mina ögon hade nog inte fattat hur liten den Àr. SÄ bra lume hade varit bra dÄ.
Rent kvalitetsmÀssigt kÀnns den pÄ inget sÀtt sÀmre Àn min basic som hÄllit i mÄnga Är, varav flera som hantverkare med klockan dagligen pÄ armen. Samtidigt fÄr man ju vara Àrlig och inse vad man betalat. Det Àr sjÀlvklart inte det sista i finish för detta pris.
Det var det första intrycket. Antagligen lite fÀrgat av att ha en ny klocka att fippla med...
Den varianten jag hade köpt. Riktigt snygg.
Schysst ju! Har inget att gnÀlla pÄ vad gÀller bandet, tycker inte det Àr hÄrt.
HÄller med dig helt! Bandet pÄ denna Àr mycket mjukare Àn pÄ min nya Mudmaster, har inget att gnÀlla pÄ dÀr.
GA-2100-1AER aka Resin Oak aka Plastic Piguet, nu har den landat! 1 039 inklusive frakt frÄn Klockia.se (och dom skickade med en G-shock-mössa!). Jag köpte den helt baserat pÄ designen som jag verkligen gillar.
Har ju varit upp flera gÄnger hÀr men kan vÀl flika in att mitt första intryck Àr positivt. Jag jÀmför med min gamla "basic square" (DW-5600E-1V tror jag den heter).
För det första Àr ju bandet pÄ inget sÀtt stelt och hemskt. Hur bortskÀmda har ni blivit? Mjukt och fint ju! Ja, i alla fall i jÀmförelse.
DÀremot skulle jag gÀrna haft bra lume trots bakgrundsbelysning. Negativ skÀrm fattar jag estetiskt men mina ögon hade nog inte fattat hur liten den Àr. SÄ bra lume hade varit bra dÄ.
Rent kvalitetsmÀssigt kÀnns den pÄ inget sÀtt sÀmre Àn min basic som hÄllit i mÄnga Är, varav flera som hantverkare med klockan dagligen pÄ armen. Samtidigt fÄr man ju vara Àrlig och inse vad man betalat. Det Àr sjÀlvklart inte det sista i finish för detta pris.
Det var det första intrycket. Antagligen lite fÀrgat av att ha en ny klocka att fippla med...
Den hÀr lÀttviktaren trillade in idag!
Titan och kolfiber, kÀnns knappt pÄ armen
AlltsÄ, avsaknaden av lume kan ju delvis förklara mitt intryck... *skÀms lite*HÄller med dig helt! Bandet pÄ denna Àr mycket mjukare Àn pÄ min nya Mudmaster, har inget att gnÀlla pÄ dÀr.
Den digitala displayen hade de med fördel kunnat skippa helt, den Àr verkligen pytteliten och svÄravlÀst. Negativt Àr Àven att indexen inte Àr vita, de Àr grÄa och saknar helt lume. Jag skiter egentligen i lume pÄ just denna klocka, men det kÀnns lite snÄlt.
Jag köpte den enbart för att jag ville ha en smidig, snygg, tÄlig och lÀttavlÀst analog klocka till skogscyklingen. Mudmastern funkar fint för samma sak, men ville ha en smidigare. SÄ summa summarum kÀnns den klockren utifrÄn vad jag efterfrÄgade.