• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HÄller med dig helt! Bandet pÄ denna Àr mycket mjukare Àn pÄ min nya Mudmaster, har inget att gnÀlla pÄ dÀr.

Den digitala displayen hade de med fördel kunnat skippa helt, den Àr verkligen pytteliten och svÄravlÀst. Negativt Àr Àven att indexen inte Àr vita, de Àr grÄa och saknar helt lume. Jag skiter egentligen i lume pÄ just denna klocka, men det kÀnns lite snÄlt.

Jag köpte den enbart för att jag ville ha en smidig, snygg, tÄlig och lÀttavlÀst analog klocka till skogscyklingen. Mudmastern funkar fint för samma sak, men ville ha en smidigare. SÄ summa summarum kÀnns den klockren utifrÄn vad jag efterfrÄgade.

Det mÄste vara nÄt fel pÄ min handled som har blivit bortskÀmd. :D
Jag ska ge klockan lite mer handledstid och se om jag Àndrar uppfattning.
 
ÄndĂ„ Ă€r plast-G sĂ„ lĂ€tta! Hur mycket vĂ€ger en sĂ„n rackare?
47gram enligt internet!
B243C2B0-25C2-4838-9BB4-54793CC5AF28.jpeg
 
Min mest svÄrfotade klocka fÄr hÀnga med ikvÀll. Helt omöjligt att fÄnga den hÀr gnistrande guldklimpen rÀttvist.
IMG_20191030_203017.jpg

EDIT: Shit vilken kass bild, var tvungen att göra en ny till er. Godnatt! :)
seaofgold.jpg
 
Senast Àndrad:
Letade rÀtt pÄ en strand som matchade klockan idag. Black on Black
Riktigt sugen pÄ att klicka hem den helsvarta Casioak oxÄ, den Àr ju om möjligt Ànnu coolare .
181FA98A-DCD0-4117-84F8-F2D232DFE6AB.jpeg
Snygg bild! Ser nÀstan ut som vulkanisk sten, som kanske Àr det optimala. Har du möjlighet att ta dig till Mordor?
 
Imorgon Àr det Black Friday... det svider i plÄnboken, pulsen har redan ökat... har inga stora förvÀntningar att det blir billigare pÄ nÀtet Àn vanligt...
... men snÀlla... snÀlla övertala mig att INTE gÄ in i klockbutiker och köpa en ny Casio !!!
Behöver jag en... njae...ju...kanske sjÀlvklart... :D
 
Imorgon Àr det Black Friday... det svider i plÄnboken, pulsen har redan ökat... har inga stora förvÀntningar att det blir billigare pÄ nÀtet Àn vanligt...
... men snÀlla... snÀlla övertala mig att INTE gÄ in i klockbutiker och köpa en ny Casio !!!
Behöver jag en... njae...ju...kanske sjÀlvklart... :D
29 november va?
 
FörlÄt, lÀste vad Àr detta, vilket jag inte har nÄgon aning om dÄ jag Àr novis pÄ G-Shock. Att det Àr i Italien dÀremot stÀmmer, Corso Como i Milano för att vara precis :)

O mannen, du Àr en novis pÄ G-Shock... huh, jag tycker synd om dig för nu blir du snart fast, Shock-assimilerad och med en ny G pÄ g :D:D:D
Bege dig omedelbart till den dÀr butiken och prova nÄgra olika modeller sÄ du fÄr uppfattning om storleken... titta inte pÄ handleden mycket dÄ verkar klockan för stor - titta i spegeln i butiken och du finner snart din Heliga G-raal ;)
 
Nu Àr vi ju i G-trÄden och inte i Casio-trÄden, men Àr jag ensam om att önska en "vanlig" tunn badbar digitalare i stÄl med RC och soldrift? Skulle till och med kunna strÀcka mig sÄ lÄngt att modul 3461 kunde sitta i mÄnga av vintage linjens boetter, exempelvis A158
 
Nu Àr vi ju i G-trÄden och inte i Casio-trÄden, men Àr jag ensam om att önska en "vanlig" tunn badbar digitalare i stÄl med RC och soldrift? Skulle till och med kunna strÀcka mig sÄ lÄngt att modul 3461 kunde sitta i mÄnga av vintage linjens boetter, exempelvis A158

Kolla hÀr... alla med RC, nÄgra soldrivna, andra med batteri:

https://www.casio-europe.com/se/produkter/armbandsur/radio-controlled/
 
Tillbaka
Topp