• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Inte lika mkt halloweenkĂ€nsla över den hĂ€r men den fĂ„r duga under kvĂ€llens ”bus eller godis”-runda med ungarna.


6F3810C2-396E-489D-B0DC-ABF8B1C4D3FA.jpeg


...och jag kommer vara lika besviken i Är att ingen vÀljer bus
 
Hur Àr tÄligheten och vattentÀtheten pÄ en moddad klocka om man byter ut bezel och lÀnk? Kommer jag kunna bada med klockan? Funderar pÄ att modda en DW5600 med "guld" bezel och lÀnk, för den riktiga finns vÀl inte med positiv display?
 
Hur Àr tÄligheten och vattentÀtheten pÄ en moddad klocka om man byter ut bezel och lÀnk? Kommer jag kunna bada med klockan? Funderar pÄ att modda en DW5600 med "guld" bezel och lÀnk, för den riktiga finns vÀl inte med positiv display?
Bezel har ju inga packningar mot boetten/urverket sÄ den pÄverkar inte wr
 
Tjockleken pÄ texten skiljer lite. EG9 text Àr mer Ät det guldiga hÄllet jÀmfört med den nÀstan gula texten hos 5035
Äntligen klar med min första screwback-mod. Att fĂ„ av det €%()%&%€"%€ locket var helt sjukt svĂ„rt.
PÄ den ena gick det som en dans. PÄ den andra... lÄt oss sÀga att svordomarna höll pÄ att ta slut. Gjorde dessutom en ordentlig repa. :depressed: Fyfan vad den satt. BlÀ.
NÄja, nu Àr min DW-5035D mod klar och jag Àr sÄ sjukt nöjd. NÀstan lite fööör nöjd. :smug:
Har alltsÄ endast bytt till DW-5735D displayen, vilket den borde haft redan frÄn början tycker jag.
Den hÀr kommer fÄ mycket handledstid, var sÄ sÀker! :happyhappy:

Haha, det Ă€r riktigt kul att se att vi gjort exakt samma mod. Även jag tyckte texten passade dĂ„ligt och bytte (frĂ„n vad kommer jag ej ihĂ„g men resultatet ser likadant ut) :hilarious:
Min har numera övergÄtt till gulddisplay utan raster (pÄ prov). :happyhappy:
 
Nu Àr vi ju i G-trÄden och inte i Casio-trÄden, men Àr jag ensam om att önska en "vanlig" tunn badbar digitalare i stÄl med RC och soldrift? Skulle till och med kunna strÀcka mig sÄ lÄngt att modul 3461 kunde sitta i mÄnga av vintage linjens boetter, exempelvis A158
En Marlin re-issue skulle vara intressant, samma look men moderniserad med RC och solceller. :)
 
TÀnkte inte heller pÄ det först. NÀr jag vÀl började lÀgga mÀrke till det, frÀmst vid fotografering, började jag störa mig pÄ det; fÀrgbrytningen och sÄ börjar siffrorna flimra i en del ljus. Vet inte om det gÀller alla negativa men negativa stÄlisen Àr sÄn och det ser ut sÄ pÄ nya titankamon pÄ bilderna ocksÄ. Har nog bara hakat upp mig pÄ det men slipper köpa en sÄn dÄ om man ska se det positivt.
Nej tacka vet jag GW-5000...
Efter att ha burit min PumpafÀrgade hela dagen i starkt solsken och diverse ljussituationer har jag inte sett nÄgot flimmer överhuvudtaget. Vet inte om stjÀrnorna stod i exakt rÀtt position eller nÄt men den har varit stabil hela dagen. Jag misstÀnker att det Àr samma typ av display som den helröda 35-Ärs jubileumen (vilket jag inte har).
 
Man Àr ju lite sugen nu... Jag snackade med min lokala kran pÄ StjÀrnurmakarna hÀrom dagen. Jag berÀttade att jag anmÀlt intresse hos KM :p DÄ sa han att jag kunde göra en bestÀllning hos honom ocksÄ, dÄ den Àr sÄ pass dyr Àr det inte en modell dom tar in i vanliga sortimentet, men han kunde absolut bestÀlla den. Kan ju vara bra att veta för dom som Àr tveksamma att kliva pÄ första svÀngen...
 
Den blev ju suverÀn. Mer bilder tack :)
Vad kostar en sÄn modd pÄ en höft?
GÄr ju inte ta vettiga bilder sÄ hÀr dags :(
Jag Àr ju av den otÄliga typen sÄ jag köper dyrt, bÄde klocka och delar...
NÀra 3k blev det för mig.
Delarna finns mycket billigare pÄ andra stÀllen om man orkar vÀnta och dessutom ge Postmord sin del :p
Klockan borde gÄ att hitta för nÀrmare 1000 Àn nÀrmare 2000 som jag gav :oops:
 
GÄr ju inte ta vettiga bilder sÄ hÀr dags :(
Jag Àr ju av den otÄliga typen sÄ jag köper dyrt, bÄde klocka och delar...
NÀra 3k blev det för mig.
Delarna finns mycket billigare pÄ andra stÀllen om man orkar vÀnta och dessutom ge Postmord sin del :p
Klockan borde gÄ att hitta för nÀrmare 1000 Àn nÀrmare 2000 som jag gav :oops:

ÄndĂ„ helt ok pris för den snygga modden! Mer bilder nĂ€r det Ă€r bĂ€ttre ljus tack! :)
 
Efter att ha burit min PumpafÀrgade hela dagen i starkt solsken och diverse ljussituationer har jag inte sett nÄgot flimmer överhuvudtaget. Vet inte om stjÀrnorna stod i exakt rÀtt position eller nÄt men den har varit stabil hela dagen. Jag misstÀnker att det Àr samma typ av display som den helröda 35-Ärs jubileumen (vilket jag inte har).
Nja om det Àr Redoutens display du menar har jag inte mÀrkt riktigt samma fenomen pÄ den. Den finns hÀr hemma men inte jag som bÀr den om dagarna men det jag minns var att den som pÄ bilderna nedan skiftar frÄn positiv till negativ med nÀrmast vita till nÀstan svarta siffror och med att gÄ i blÄtt dÀremellan. Men de dÀr blipprande fÀrgerna har jag inte mÀrkt pÄ den. Mycket bÄde rolig och svÄr att fota den klockan.

Ro6x2w.jpg


RO12w.jpg



Det hÀr Àr det nÀrmaste fÀrgskiftning jag kommit pÄ den men inget blipper. Mer stadigt och jÀmnt som pÄ GW-5000 ungefÀr.
Ro60w.jpg
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp