Urtyp
Guld
Ja, men dÄ Àr det samma typ av display som min orangea.Nja om det Àr Redoutens display du menar har jag inte mÀrkt riktigt samma fenomen pÄ den. Den finns hÀr hemma men inte jag som bÀr den om dagarna men det jag minns var att den som pÄ bilderna nedan skiftar frÄn positiv till negativ med nÀrmast vita till nÀstan svarta siffror och med att gÄ i blÄtt dÀremellan. Men de dÀr blipprande fÀrgerna har jag inte mÀrkt pÄ den. Mycket bÄde rolig och svÄr att fota den klockan.
![]()
![]()
Det hÀr Àr det nÀrmaste fÀrgskiftning jag kommit pÄ den men inget blipper. Mer stadigt och jÀmnt som pÄ GW-5000 ungefÀr.
![]()
Jag blir inte riktigt klok pÄ skillnaden pÄ andra inverterade displayer men det kÀnns som att dessa har en inverterad film som "öppnar" för siffrorna mot en bakgrund som Àr som en spegel. D.v.s. siffrorna upplevs i samma nyans som det reflekteras i spegeln, vilket kan vara i princip vad som helst men oftast ljust eller mörkt.
Andra mer "normala" inverterade displayer verkar mer ha siffrorna som en ljus elektronisk "fÀrg" som funkar utan inkommande ljus och inte förlitar sig pÄ spegeleffekten bakom?