• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Visst utför Casio 10m falltester pÄ G-shock?
Denna G-shock pallar inte asfalt frÄn ca 10m höjd.


(3:59 in i filmen)

Det mÀrkliga Àr att visarna fortfarande fungerar. Men LCD'n gav helt enkelt upp!
 
Visst utför Casio 10m falltester pÄ G-shock?
Denna G-shock pallar inte asfalt frÄn ca 10m höjd.


(3:59 in i filmen)

Det mÀrkliga Àr att visarna fortfarande fungerar. Men LCD'n gav helt enkelt upp!
Kan ha med den starka rotationen av klockan att göra, deras tester görs vÀl sÄ att klockan slÀpps precis innan marken dock med samma hastighet som ett fall frÄn 10m.
Armbandet var heller inte stÀngt som det Àr under testerna:)
 
Kan ha med den starka rotationen av klockan att göra, deras tester görs vÀl sÄ att klockan slÀpps precis innan marken dock med samma hastighet som ett fall frÄn 10m.
Armbandet var heller inte stÀngt som det Àr under testerna:)

Det Àr inte mÄnga situationer dÀr en klockas armband Àr stÀngd nÀr den faller frÄn en högre höjd men Ä andra sidan det Àr vÀl inte ett tapp frÄn 10m höjd heller :)
 
Visst utför Casio 10m falltester pÄ G-shock?
Denna G-shock pallar inte asfalt frÄn ca 10m höjd.


(3:59 in i filmen)

Det mÀrkliga Àr att visarna fortfarande fungerar. Men LCD'n gav helt enkelt upp!
Snabbspolade lite, ryska? Àr inte min grej riktigt. Men dom slÀnger vÀl klockan ett antal gÄnger?
Det blir som att krocktesta en bil i 50 km/h men först krocka den i 10 20 och 30 km/h.
o_O
 
  • Like
Reactions: C-J
Nej inte sÄ smÄ men dom verkar hanterbara för att vara g-shock. GA-2100 ser trevlig ut, tack för tipset!
Vad fÄr man för funktioner pÄ BT 5600-serien, dom sticker en hel del i pris med det.



Tack för tipset, ser trevlig ut!



Tack för bilder!



Jag fastnade ocksÄ för dom. Sen Àr den mörka ocksÄ cool. FrÄgan Àr om det Àr vÀrt 800 kronor upp för en annan fÀrg?
TÀnk pÄ att en mörk klocka upplevs som mindre pÄ armen Àn en ljus. Kanske vÀrt nÄgra kronor för dig. :)
 
IMG_20190729_095820.jpg
Denna 5035 fÄr för lite handledstid. Eventuellt blir det försÀljning. Hojta till om nÄgon Àr intresserad.
 
Vart hitta du delarna? Ser ju grymma ut :)
EBay som vanligt :)
SÀljaren Àr gshockcustoms som vanligt :)

Blev helt paff nÀr jag hittade dessa för direkt nÀr jag sÄg de nya i titan som Àr pÄ vÀg sÄ tÀnkte jag att camon med modulen frÄn den svarta hade varit perfektion!
Den hÀr modden blir jÀÀÀkligt nÀra! :cool:
769B0BE6-3F57-4AA4-AC9B-7BD86E69BFE6.png
 
EBay som vanligt :)
SÀljaren Àr gshockcustoms som vanligt :)

Blev helt paff nÀr jag hittade dessa för direkt nÀr jag sÄg de nya i titan som Àr pÄ vÀg sÄ tÀnkte jag att camon med modulen frÄn den svarta hade varit perfektion!
Den hÀr modden blir jÀÀÀkligt nÀra! :cool:
769B0BE6-3F57-4AA4-AC9B-7BD86E69BFE6.png
Nice, men det Àr bara camo-varianten han sÀljer va? Hittar inte "vanlig" titanlÀnk?
 
Nice, men det Àr bara camo-varianten han sÀljer va? Hittar inte "vanlig" titanlÀnk?
Han har Àven svart och gunmetal, sök pÄ g-shock titanium sÄ bör de dyka upp.
Han Àr dock pÄ semester en vecka sÄ det Àr lite si och sÄ med annonserna just nu...
Jag Àr sugen pÄ gunmetal till en GW-5000 efter denna :p
 
Tillbaka
Topp