• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nja, har inte en GWM-B5000G-1ER, bara min inverterade GW-B5600 med blÄ kant som har BT modulen. SÄ i sÄ fall skulle jag behöva införskaffa en ny G-Shock med positiv display. SÄ nÄn av dom tvÄ jag lade upp bild pÄ. :) Men vill nog inte ha den gula kanten sÄ det Àr ju dÄ en Gorillaz för drygt 2k jag skulle behöva köpa. Men ser ju gÀrna lite mer varianter med positiv display.
Eller sÄ köper man sig en stÄlis helt enkelt. :)
Det lÀr sÀkert komma framöver. Man fÄr kÀnslan av att modulen med blÄtand ska bli en "basmodul".
 

lofgreno

Vacheron
God afton trÄden, Incoming!

montre-gmw-b5000tcm-1er-casio-g-shock.jpg

Under tiden tjÀnstgör min GMW-B5000V-1ER :D

IMG_20190808_230357.jpg
Ska bli kul att se lite wristshots och omdöme! :)
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Blev lite sugen pÄ att bygga en "Porter-mod" och har nÄgra frÄgor. Jag har sett att bezel o lÀnk kan köpas löst, men hur svÄrt Àr det att byta bezel pÄ en "stÄlis"? TÀnkte anvÀnda en vanlig med positiv display. NÀr jag sitter och kollar pÄ min ser det ut som att det bara skulle vara att lossa skruvarna som hÄller ÀndlÀnkarna, men sÄ enkelt Àr det kanske inte :). Om man sen inte byter tryckknapparna borde vÀl inte vattenskyddat pÄverkas eller?
Tacksam för svar o tips.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Blev lite sugen pÄ att bygga en "Porter-mod" och har nÄgra frÄgor. Jag har sett att bezel o lÀnk kan köpas löst, men hur svÄrt Àr det att byta bezel pÄ en "stÄlis"? TÀnkte anvÀnda en vanlig med positiv display. NÀr jag sitter och kollar pÄ min ser det ut som att det bara skulle vara att lossa skruvarna som hÄller ÀndlÀnkarna, men sÄ enkelt Àr det kanske inte :). Om man sen inte byter tryckknapparna borde vÀl inte vattenskyddat pÄverkas eller?
Tacksam för svar o tips.
Bezel Àr mycket riktigt lÀtt att byta, behövs tvÄ smÄmejslar för att fÄ loss bandet eftersom man mÄste hÄlla emot pÄ ena sidan och skruva pÄ andra.
 

Tampa_blord

Panerai
Nja, har inte en GWM-B5000G-1ER, bara min inverterade GW-B5600 med blÄ kant som har BT modulen. SÄ i sÄ fall skulle jag behöva införskaffa en ny G-Shock med positiv display. SÄ nÄn av dom tvÄ jag lade upp bild pÄ. :) Men vill nog inte ha den gula kanten sÄ det Àr ju dÄ en Gorillaz för drygt 2k jag skulle behöva köpa. Men ser ju gÀrna lite mer varianter med positiv display.
Eller sÄ köper man sig en stÄlis helt enkelt. :)

GÄr ju att köpa lös modul ocksÄ :)
 

Tampa_blord

Panerai
Var kan man köpa lösa moduler? Tictox?

Watchtec. Dock sÄ kostar lös 3561 modul nÀrmare 1300kr. SÄ dÄ kan man ju lika gÀrna köpa en komplett klocka istÀllet

Ja, det Àr ju ocksÄ ett alternativ. Men har aldrig moddat förut sÄ det kÀnns lite risky att börja med att byta modul...:)
SÄ jag tror jag vÀntar ett tag till helt enkelt. :D

Den proceduren Àr vÀldigt enkel, faktiskt inte sÄ mkt som kan gÄ fel. Bara skruva bort baklocket, ta ut modulen och stoppa i en annan. Sen skruva tillbaka baklocket. Tar max 5min :)
 

lofgreno

Vacheron
Watchtec. Dock sÄ kostar lös 3561 modul nÀrmare 1300kr. SÄ dÄ kan man ju lika gÀrna köpa en komplett klocka istÀllet
Den proceduren Àr vÀldigt enkel, faktiskt inte sÄ mkt som kan gÄ fel. Bara skruva bort baklocket, ta ut modulen och stoppa i en annan. Sen skruva tillbaka baklocket. Tar max 5min :)
Ok. Det Àr inte svÄrare alltsÄ. Men men, frÄgan Àr dÄ vad en sÄn modul kostar... En GW-B5600BC gÄr ju pÄ typ 1600-1800...:)
Hur stor Àr risken att man pajar vattenskyddet?
 

M26

Rolex
2-Faktor
LÀnken Àr lika rasslig som pÄ stÄlis. Kamo'n Àr vÀldigt blank och den vanliga ser ut som resin.
Jag misstÀnker att den kan kÀnnas lite "plastig" innan man vÀnjer sig, trots att titan Àr dyrare sÄ tycker jag ofta att det kan "kÀnnas" billigare Àn stÄl med undantag för nÀr Seiko utövar sin magi. För mig var endast den i kamo intressant, den "vanliga" Àr jag inte helt förtjust i dÄ den Àr designad att efterlikna sina billigare syskon i resin och tycker dÄ att man gott klarar sig pÄ en vanlig 5600 med kombilÀnk för 2k.
 
Topp