• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
SvÄrt att inte bli glad av den hÀr. :cool:
PSX_20191119_185054.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det nĂ„gon mer square som har positiv display med sĂ„nt hĂ€rligt ”raster” som 5035an?
Ny fetisch tydligen :p
 

Urtyp

Audemars
Finns det nĂ„gon mer square som har positiv display med sĂ„nt hĂ€rligt ”raster” som 5035an?
Ny fetisch tydligen :p

Visst Àr det snyggt med "sunflare" effekt? SÄna displayer gör klockan dessutom lite mer lyxig tycker jag. Jag har funderat pÄ om det finns film som man kan lÀgga ovanpÄ en vanlig lcd för att fÄ denna effekt. (Jag tror att det Àr sÄ enkelt dom Àr tillverkade, men det Àr en ren killgissning).
Möjligen skulle man sjÀlv kunna printa ut detta mönster pÄ en genomskinlig film men det bör ju vara nÄgon slags klibbig yta pÄ ena sidan sÄ den fastnar pÄ displayen. SvÄrt.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är det Kamo eller standard du ser det pĂ„ eller bĂ„da?
PĂ„ dina bilder ser det ut att vara bĂ„da. Man kan se en antydan till att ramen runt datumet Ă€r liite högre mot hörnet. Även sekunderna ser ut att ligga liite över minuterna i en linjering i underkant. Kan vara bilderna som luras, jag fĂ„r Ă„terkomma efter att jag sett den imorgon.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tror faktiskt det Àr skuggan. Tror du inte?
Hoppas :nailbiting:. Jag zoomade och drog nĂ„gra linjer i underkant, dĂ„ sĂ„g det snett ut, men ingen av bilderna Ă€r ju tagen rakt framifrĂ„n. Å andra sidan Ă€r den sĂ€kert ihopsatt precis som stĂ„lisen, och har dom inte Ă€ndrat nĂ„got i konstruktionen Ă€r risken stor...
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hoppas :nailbiting:. Jag zoomade och drog nĂ„gra linjer i underkant, dĂ„ sĂ„g det snett ut, men ingen av bilderna Ă€r ju tagen rakt framifrĂ„n. Å andra sidan Ă€r den sĂ€kert ihopsatt precis som stĂ„lisen, och har dom inte Ă€ndrat nĂ„got i konstruktionen Ă€r risken stor...
Men dom nya stÄlisarna Àr ju alla raka. Det var bara första utgÄvan som var sne. Jag hoppas innerligt att ingen accepterar en sne gshock.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Men dom nya stÄlisarna Àr ju alla raka. Det var bara första utgÄvan som var sne. Jag hoppas innerligt att ingen accepterar en sne gshock.
Jag har inte sett nÄgon av de nya irl. Min var ju en av de första (och sned). PÄ sista bilden pÄ camon tycker jag 6an i 46sek ligger över 6an i 56min, men jag hoppas det bara Àr en synvilla med skuggor som du sa.
 

Tampa_blord

Panerai
Om jag inte missminner mig sÄ Àr modulen i stÄlisen ganska stumt monterad. Att det den skulle vrida sig nÀr man drar Ät boettlocket har jag svÄrt att tro (har öppnat upp ett antal och moddat etc).

Anledningen till att modulen i stÄlisen var sne frÄn början var helt enkelt en miss frÄn Casio. Ramen, eller vad man nu kan kalla den, som modulen sitter monterade var lite sne. Den sitter stumt mot boetten, vilket gjorde att modulen blev sne. Man fick helt enkelt ta och modda ramen (dvs skÀra upp hÄllen för tryckknapparna) för att modulen skulle kunna monteras rakt.

Har gjort detta pÄ ett par stÄlisar med snea moduler

@BarbaBaba Visst gjorde du detta med din?
 

M26

Rolex
2-Faktor

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om jag inte missminner mig sÄ Àr modulen i stÄlisen ganska stumt monterad. Att det den skulle vrida sig nÀr man drar Ät boettlocket har jag svÄrt att tro (har öppnat upp ett antal och moddat etc).

Anledningen till att modulen i stÄlisen var sne frÄn början var helt enkelt en miss frÄn Casio. Ramen, eller vad man nu kan kalla den, som modulen sitter monterade var lite sne. Den sitter stumt mot boetten, vilket gjorde att modulen blev sne. Man fick helt enkelt ta och modda ramen (dvs skÀra upp hÄllen för tryckknapparna) för att modulen skulle kunna monteras rakt.

Har gjort detta pÄ ett par stÄlisar med snea moduler

@BarbaBaba Visst gjorde du detta med din?
Ja det stÀmmer. Skrev en liten guide i fix Ä trix delen om det. Det var en kombination av att ramen hade hÄlen lite snett och att boettlocket pressade pÄ mudulen nÀr man skruvade Ät locket.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Var lÀÀÀÀnge sen man hade en G-Shock pÄ handleden. Var nÄgon gÄng pÄ 80-talet.
Nu har ju en hÀrlig modell dykt upp: GA-2100
Kan dock inte bestÀmma mig vilken av modellerna som jag vill ha. NÄgon som kan ge lite rÄd?
7DF66373-8DB8-4C8F-AEAF-F1271E2FF48D.jpeg
 

lofgreno

Audemars
Var lÀÀÀÀnge sen man hade en G-Shock pÄ handleden. Var nÄgon gÄng pÄ 80-talet.
Nu har ju en hÀrlig modell dykt upp: GA-2100
Kan dock inte bestÀmma mig vilken av modellerna som jag vill ha. NÄgon som kan ge lite rÄd?
7DF66373-8DB8-4C8F-AEAF-F1271E2FF48D.jpeg
KÀnns lite hugget som stucket. Antingen den högra för lite mer "stealthy" look. Jag hade dock valt den vÀnstra dÄ jag föredrar lÀttlÀsta tavlor. SÄ det beror nog pÄ din egen smak. BÀsta tipset Àr ju sÄklart att kolla upp dessa i butik nÄnstans. :)
 
KÀnns lite hugget som stucket. Antingen den högra för lite mer "stealthy" look. Jag hade dock valt den vÀnstra dÄ jag föredrar lÀttlÀsta tavlor. SÄ det beror nog pÄ din egen smak. BÀsta tipset Àr ju sÄklart att kolla upp dessa i butik nÄnstans. :)
HÄller med. Den svarta Àr lite vÀl mycket svart... Att det gÄr att lÀsa av bÄde tid och tillverkare kan vara bra ibland :D
 

Back

Vacheron
2-Faktor
KÀnns lite hugget som stucket. Antingen den högra för lite mer "stealthy" look. Jag hade dock valt den vÀnstra dÄ jag föredrar lÀttlÀsta tavlor. SÄ det beror nog pÄ din egen smak. BÀsta tipset Àr ju sÄklart att kolla upp dessa i butik nÄnstans. :)

HÄller med. Den svarta Àr lite vÀl mycket svart... Att det gÄr att lÀsa av bÄde tid och tillverkare kan vara bra ibland :D

Ja, den versionen tilltalar mig mer. Helt klart. :)
GĂ„r i samma tankar. Hade dock velat att bezeln var svart - halv-stealth :)
 

patrik441

Cartier
Var lÀÀÀÀnge sen man hade en G-Shock pÄ handleden. Var nÄgon gÄng pÄ 80-talet.
Nu har ju en hÀrlig modell dykt upp: GA-2100
Kan dock inte bestÀmma mig vilken av modellerna som jag vill ha. NÄgon som kan ge lite rÄd?
7DF66373-8DB8-4C8F-AEAF-F1271E2FF48D.jpeg
Har bestÀllt den svarta för egen del men jag gillade verkligen att den Àr vÀldigt stealth. Den andra Àr nog mer praktisk att anvÀnda dock. Men svÄrt val helt klart. :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
HÄller med. Den svarta Àr lite vÀl mycket svart... Att det gÄr att lÀsa av bÄde tid och tillverkare kan vara bra ibland :D
I normala fall skulle jag hÄlla med. I just detta fall skulle jag dock gÄ pÄ den helsvarta. Det Àr visserligen en G-shock med allt vad det innebÀr, men i och med att den varken Àr tough solar eller RC, eller har superb lÀsbarhet, sÄ kÀnns den mer som en designklocka för mig. Inte "parfymklocka", design. Ingen av dom har ju egentligen superb lÀsbarhet. Det Àr vÀl ocksÄ just designen som skapat hypen. Man kan ju faktiskt lÀsa tiden, bÄde analogt och digitalt, och det finns belysning. Kortfattat, köp en designklocka för designen, funktionen kommer pÄ köpet tycker jag :)
 
Topp