• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20191124_181527_038.jpg
Madrid! :)

Vet inte om nÄgon följt det men jag har haft problem med min GW-M5610 som laddats ur och dött eller halvdött trots att den visat full laddning strax innan. Den har varit noll eller full sÄ att sÀga, aldrig visat lÄg eller mellanladdad som status (bortsett frÄn nÀr jag köpte den dÄ den visade 'M').
Nu har jag bytt batteri men tyvÀrr verkar problemen kvarstÄ. Den gick frÄn att blinka "chg" till att visa fulladdad efter ett par timmar under en lampa. NÄgot knas Àr det tyvÀrr. Har testat att nollstÀlla genom att lÄta den vara utan batteri ett tag men det verkar inte hjÀlpa.

Tur att jag skaffat en Rangeman (igen...) som nödur! ;)

Gick frÄn noll till tre G-Shockar under helgen! Först ut Àr Sneaker Freaker-samarbetet (utan instÀllt datum), andra gÄngen jag har den och funderar nu pÄ varför jag slÀppte den förra.
IMG_20190820_180137.jpg
Med allt prat om röda displayer tidigare i trÄden kan jag ju tipsa om att ovanstÄende Sneaker Freaker "Redback"-utgÄva nu mer Äterfinns pÄ Köp & SÀlj ;).
https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-x-sneaker-freaker-dw-5700sf-1-“redback”.123577/

Tja!
VÀnder mig till bÀsta forumen för klockor dÄ jag blivit sugen pÄ en GD-350 sÄ undrar jag:
NĂ„gon som vet skillnaden pĂ„ GD-350-1B och GD-350-1BER? Är det ens nĂ„gon skillnad?

Tja!
VÀnder mig till bÀsta forumen för klockor dÄ jag blivit sugen pÄ en GD-350 sÄ undrar jag:
NĂ„gon som vet skillnaden pĂ„ GD-350-1B och GD-350-1BER? Är det ens nĂ„gon skillnad?
Tittar man pÄ bilder skiljer ju en del i utförandet av displayen, har du inte sett bilder pÄ modellerna?
gd-350-1ber-1439470664-3237.jpg

casio-GD-100-1BER.jpg

350 Àr pÄ den första bilden, klockan under Àr inte 350!
ER Àr sjÀlva marknad-koden (europeisk)
SÄ har jag ocksÄ förstÄtt det, de tvÄ sista bokstÀverna indikerar avsedd marknad (men inte var den Àr tillverkad).
GD-350-1B, GD-350-1BER och GD-350-1BJF ska vara exakt samma klocka, men förpackningen kan skilja sig Ät.

Jag upplever inte att Casio Àr helt konsekventa i hur de bygger upp modellbeteckningarna, men hÀr har nÄgon gjort ett försök att bringa ordning i kaoset:
What-Do-G-Shock-Model-Numbers-Mean.png

Tillbaka
Topp