Urtyp
Guld
Vad har den vÀnstra för ref? Ubercool!Ansluter mig till hyllningskören.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad har den vÀnstra för ref? Ubercool!Ansluter mig till hyllningskören.![]()
Tack. TW-7000.Vad har den vÀnstra för ref? Ubercool!![]()
wow, gillar den som tusan. som en naken g-shock. ser ut att vara samma modul som en fyrkant frÄn samma tidsepok? SÄg att det fanns med mörk displayram med. Har du armbandet med?Tack. TW-7000.
![]()
Nej, jag har tyvÀrr inget band eller lÀnk till den. Tror att den frÄn början sÄldes med stÄllÀnk. Finns resinband att köpa pÄ ebay, men de dÀr hÄlen lockar inte.wow, gillar den som tusan. som en naken g-shock. ser ut att vara samma modul som en fyrkant frÄn samma tidsepok? SÄg att det fanns med mörk displayram med. Har du armbandet med?
Ja, jag tÀnkte pÄ den hÀr lÀnken. Den dÀr sÄg inte sÄ rolig ut nej. haha...Nej, jag har tyvÀrr inget band eller lÀnk till den. Tror att den frÄn början sÄldes med stÄllÀnk. Finns resinband att köpa pÄ ebay, men de dÀr hÄlen lockar inte.
![]()
Tja!
VÀnder mig till bÀsta forumen för klockor dÄ jag blivit sugen pÄ en GD-350 sÄ undrar jag:
NĂ„gon som vet skillnaden pĂ„ GD-350-1B och GD-350-1BER? Ăr det ens nĂ„gon skillnad?
Dom tvÄ översta till vÀnster med positiv display Àr jÀvligt coola.Hej!
Kul att fĂ„ förklaringen pĂ„ âERâ koden!
Hittade till slut denna bild (bild frÄn https://www.watchbattery.co.uk/shop/products/WPCS-10437683.shtml) med de modeller som funnits:
![]()
modellerna Àr uppifrÄn till vÀnster: GD-350-1C, GD-350-1, GD-350-1B, GD-350BR-1 och GD-350-8.
Jag har för övrigt GD-350-1BER (min första och enda G-shock) och Àr helnöjd!![]()
Grattis! NÄgra reflektioner sÄ hÀr lÄngt? Jag vet att man pÄ wus har en liten "rÀknetrÄd" för att se hur mÄnga som klivit pÄ, dÀr Àr det just nu 12/10 (22st) svarta och camo. Vi lÀr vÀl inte komma upp i tvÄsiffrigt pÄ KS innan Äret Àr slut misstÀnker jag...Ansluter mig till hyllningskören.![]()
![]()
Hur mycket jobb Àr det att ta bort den svarta texten?
Funkar lacknafta/bomullspinnar eller mÄste man anvÀnda nÄgot starkare?
Trevlig klocka men texten Àr rÀtt chavy.
Har sett bilder som visar att texten ÀndÄ lossnar efter ett tag pga daily use.
Tackar! Du har sagt det mesta redan men den Àr ju grymt lÀtt, försvinner pÄ handleden. Riktigt snygg ocksÄ, mycket diskretare Àn pÄ produktbilderna. GÀller Àven för camon, förstÄr mig inte pÄ hur casio tÀnker med sina produktbilder.Grattis! NÄgra reflektioner sÄ hÀr lÄngt? Jag vet att man pÄ wus har en liten "rÀknetrÄd" för att se hur mÄnga som klivit pÄ, dÀr Àr det just nu 12/10 (22st) svarta och camo. Vi lÀr vÀl inte komma upp i tvÄsiffrigt pÄ KS innan Äret Àr slut misstÀnker jag...
Yep. Men det Àr vÀl endast svart fÀrg som Casio mÄlat dit i graveringen.Det Àr ju fortfarande graverat under vÀll?
Om det gÄr att ta av bezeln bör det vÀl gÄ att lÀgga den i nÄgon slags fÀrgborttagning/rengörings-medel och anvÀnda en mjuk tandborste eller dylikt.Yep. Men det Àr vÀl endast svart fÀrg som Casio mÄlat dit i graveringen.
Skrapar man med en nÄl borde det vÀl pÄskynda uppluckringen av den svarta fÀrgen som annars sker efter anvÀndning/slitage med tiden.
Sen borde man kunna ta bort resterande fÀrg i graveringen med typ lacknafta.
NÄgon som debrandat en stÄlis pÄ detta vis eller Àr jag ute och cyklar med min fÀrgborttagningsteori?
Om det gÄr att ta av bezeln bör det vÀl gÄ att lÀgga den i nÄgon slags fÀrgborttagning/rengörings-medel och anvÀnda en mjuk tandborste eller dylikt.
FrÄgan Àr ju om dom har nÄgon slags behandling pÄ den omÄlade ytan som du kommer förstöra i processen eller fÄ nÄgon annan typ av glans.
(Jag har aldrig sett nÄgon gjort detta förut).
Ett alternativ Àr att lÀgga i med silverfÀrg. Borde vara mycket enklare.Yep. Men det Àr vÀl endast svart fÀrg som Casio mÄlat dit i graveringen.
Skrapar man med en nÄl borde det vÀl pÄskynda uppluckringen av den svarta fÀrgen som annars sker efter anvÀndning/slitage med tiden.
Sen borde man kunna ta bort resterande fÀrg i graveringen med typ lacknafta.
NÄgon som debrandat en stÄlis pÄ detta vis eller Àr jag ute och cyklar med min fÀrgborttagningsteori?
Hej!
Kul att fĂ„ förklaringen pĂ„ âERâ koden!
Hittade till slut denna bild (bild frÄn https://www.watchbattery.co.uk/shop/products/WPCS-10437683.shtml) med de modeller som funnits:
![]()
modellerna Àr uppifrÄn till vÀnster: GD-350-1C, GD-350-1, GD-350-1B, GD-350BR-1 och GD-350-8.
Jag har för övrigt GD-350-1BER (min första och enda G-shock) och Àr helnöjd!![]()
Grattis! NÄgra reflektioner sÄ hÀr lÄngt? Jag vet att man pÄ wus har en liten "rÀknetrÄd" för att se hur mÄnga som klivit pÄ, dÀr Àr det just nu 12/10 (22st) svarta och camo. Vi lÀr vÀl inte komma upp i tvÄsiffrigt pÄ KS innan Äret Àr slut misstÀnker jag...
Fick ett mycket tjusigt paket frÄn Spanien idagTackar! Du har sagt det mesta redan men den Àr ju grymt lÀtt, försvinner pÄ handleden. Riktigt snygg ocksÄ, mycket diskretare Àn pÄ produktbilderna. GÀller Àven för camon, förstÄr mig inte pÄ hur casio tÀnker med sina produktbilder.
KM Globen har sÄlt Ätta TB1. TCM vet jag inte, men minst tvÄ. à r det nÄgon hÀr i trÄden som köpt frÄn annat stÀlle?
VĂ€rd priset? Nja...
EDC deluxe!Anatomy of Tools.
![]()
Ănnu en. Undrar hur mĂ„nga vi har nu ute bland KS folket.Fick ett mycket tjusigt paket frĂ„n Spanien idag
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- HÄll koll pÄ camomönstret nÀr du kortar lÀnken (jag antar att du behöver göra det). Det finns tvÄ olika "mönster" pÄ de lÀnkbitarna som Àr tÀnkta att ta bort. För mig med en slÀng av OCD Àr symmetrin viktigFick ett mycket tjusigt paket frÄn Spanien idag
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kunglig edc idag..
Gx56
![]()
Mycket! En till bild med tyvĂ€rr okortad lĂ€nk dĂ„ jag sparar Camo'n till senare tillfĂ€lle, har för tillfĂ€llet honeymoon period med en annan klocka som rĂ„kade komma dagen innanĂnnu en. Undrar hur mĂ„nga vi har nu ute bland KS folket.
Nöjd?
Tack för tipset för det lÀr jag fÄ göra om jag inte vill bÀra klockan pÄ överarmen, kÀnns som den lÀngsta lÀnken jag haft pÄ en G-Shock; fast det kanske Àr standard lÀngd?- HÄll koll pÄ camomönstret nÀr du kortar lÀnken (jag antar att du behöver göra det). Det finns tvÄ olika "mönster" pÄ de lÀnkbitarna som Àr tÀnkta att ta bort. För mig med en slÀng av OCD Àr symmetrin viktig![]()
- Jag har fÄtt ta bort tre lÀnkbitar pÄ alla mina Metal Square, sÄ förmodligen Àr alla ungefÀr lika lÄnga.Mycket! En till bild med tyvÀrr okortad lÀnk dÄ jag sparar Camo'n till senare tillfÀlle, har för tillfÀllet honeymoon period med en annan klocka som rÄkade komma dagen innan
![]()
Tack för tipset för det lÀr jag fÄ göra om jag inte vill bÀra klockan pÄ överarmen, kÀnns som den lÀngsta lÀnken jag haft pÄ en G-Shock; fast det kanske Àr standard lÀngd?