- Roligt att du uppmÀrksammat detNÀr jag ser dina bilder blir jag alltid lika imponerad av din hÀngivenhet! Att invÀnta 11.00.00, 12.12.12, 20.20.20 osv bara för att fÄ till de perfekta detaljerna.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
- Roligt att du uppmÀrksammat detNÀr jag ser dina bilder blir jag alltid lika imponerad av din hÀngivenhet! Att invÀnta 11.00.00, 12.12.12, 20.20.20 osv bara för att fÄ till de perfekta detaljerna.![]()
Man Àr ju helt vilse bland alla versioner av gshocks men denna va ju riktigt najs. Ref pÄ den?Semi-Metall.
![]()
https://www.klockmagasinet.se/casio-g-shock-gmw-b5000g-1er-gmw-resin-band-with-black-ipMan Àr ju helt vilse bland alla versioner av gshocks men denna va ju riktigt najs. Ref pÄ den?
NÀr den kommer i kombon titan och resin till vettiga pengar klickar jag pÄ köpknappen.Semi-Metall.
![]()
Riktigt sugen pÄ den, resin och metall Àr ju fin komboSemi-Metall.
![]()
@spammerstakeahike klocka Àr en GMWB5000D-1 med resin band och Porter bezel.
- Coolt, var kan man fÄ tag pÄ en Porter-bezel? Eller Ànnu hellre en Titan-Bezel!Yes det Àr alltsÄ en modd.
![]()
Tiktox har TFC (dvs Porter) bezel/lÀnk. Kostar strax under 2000kr för ett komplett set.- Coolt, var kan man fÄ tag pÄ en Porter-bezel? Eller Ànnu hellre en Titan-Bezel!
- Tack för info!Tiktox har TFC (dvs Porter) bezel/lÀnk. Kostar strax under 2000kr för ett komplett set.
Watchtech har titan bezel. Men det kostar, runt 3000kr för titan bezel. Vill man ha lÀnken fÄr man hosta upp ytterligare 8000kr.
Nemas! Ăven saffirglaset frĂ„n titanen gĂ„r att köpa löst. Tror alla delar gĂ„r att köpa lösa frĂ„n watchtech. Men det kostar som sagt- Tack för info!
Haha satt precis och kolla pÄ den. BlÄtands modul och positiv display som man vill ha.
- Coolt, var kan man fÄ tag pÄ en Porter-bezel? Eller Ànnu hellre en Titan-Bezel!
Haha satt precis och kolla pÄ den. BlÄtands modul och positiv display som man vill ha.![]()
Man blir ju nyfiken pÄ hur bra den Àr. Har du fÄtt nÄgra repor pÄ din bezel Ànnu?Den har IP coating och verkar enligt en del inte hÄlla sÄ bra mot repor till skillnad frÄn DLC.
Hmmmm ok.Den har IP coating och verkar enligt en del inte hÄlla sÄ bra mot repor till skillnad frÄn DLC.
- BestÀllde min dÀrifrÄn, kom pÄ nÄgra dagar. De skickar med DHL, sÄ den finska poststrejken verkar inte stÀlla till nÄt med leveransen.Haha satt precis och kolla pÄ den. BlÄtands modul och positiv display som man vill ha.![]()
- StÀmmer, DLC Àr tÄligare Àn IP (som Àr vanlig PVD-teknik).Den har IP coating och verkar enligt en del inte hÄlla sÄ bra mot repor till skillnad frÄn DLC.
Men var du tvungen att posta dom bilderna? Mitt klockbegÀr som precis hade lagt sigGalet! BestÀllde klockan frÄn Klockmaster globen kl 17 igÄr eftermiddag. Idag, strax innan lunch, fanns den i Hudiksvall. Hatten av till grabbarna pÄ KMG för ett alltid lika proffsigt och bra bemötande.
Sjukt nöjd med min Casioak, Àr i vanliga fall en Seikoholic, men det kommer bli mycket skakig hojÄknkng i vÄr och dÄ vill jag ha en snygging som bÄde matchar bÄgen och klarar misshandeln. Vem annars Àn en G-Shock för jobbet!![]()
![]()
![]()
Man blir ju nyfiken pÄ hur bra den Àr. Har du fÄtt nÄgra repor pÄ din bezel Ànnu?
Haha, helt rÀtt! Jag skulle nog kört med pateken pÄ gymmet och sparat gshocken till Nobelmiddagen.Jag behandlar den som en Patek sÄ inga repor.![]()
Om inget annat hade haft middagens coolaste klocka hahaHaha, helt rÀtt! Jag skulle nog kört med pateken pÄ gymmet och sparat gshocken till Nobelmiddagen.
Sitter och Àr jÀvligt sugen pÄ att bestÀlla en nu innan black helgen Àr slut...- BestÀllde min dÀrifrÄn, kom pÄ nÄgra dagar. De skickar med DHL, sÄ den finska poststrejken verkar inte stÀlla till nÄt med leveransen.
Ăven cyber monday imorgon om man vĂ„gar vĂ€ntaSitter och Ă€r jĂ€vligt sugen pĂ„ att bestĂ€lla en nu innan black helgen Ă€r slut...
BestÀllde ocksÄ en i torsdags,fick den i lördags?!En kort mini-review av min första G-Shock pÄ en herrans massa Är! Kommer ihÄg att jag hade en G-Shock nÀr man var en liten pojk och man hoppas ju att nÀr man vÀl börjar rota i gamla lÄdor hos förÀldrarna sÄ ligger den dÀr och vÀntar pÄ mig. Tills dess sÄ fÄr jag hÄlla ut med en GA-2100!
SÄg GA-2100 nÄgonstans pÄ Instagram och den tog mig med storm! Direkt in pÄ nÀtet för att leta och insÄg dÄ att det fanns ju en svart och en svart-vit som bÄda var av intresse. Velade fram och tillbaka, fick lite hjÀlp av denna trÄd, men till sist landade det pÄ en svart-vit.
BestÀllning gjordes pÄ en torsdag av alla dagar. Det betyder ju att jag mÄste vÀnta hela helgen pÄ att paketet ska komma fram - rookie-misstag!
Sen dök den i alla fall upp och vilken hĂ€rlig, stor men lĂ€tt, pjĂ€s detta Ă€r! Stor kanske egentligen Ă€r fel ordval om man tĂ€nker pĂ„ andra G-Shocks som faktiskt Ă€r stora. Oavsett ordval sĂ„ sitter den vĂ€ldigt skönt pĂ„ handleden och tar mindre âplatsâ Ă€n andra klockor i samma storlek.
Ăven om den tar plats pĂ„ handleden sĂ„ kĂ€nns den inte av tack vare sina 11,8 mm och 51 gram! LĂ€ttmanövrerad Ă€r den sĂ„ jag ska nog fĂ„ koll pĂ„ alla funktioner och snabbt manövrera nĂ€r det ska kokas Ă€gg och pasta eller nĂ€r det Ă€r dags för julskinkan!
![]()
Det enda negativa man kan tycka att Casio totalt har missat Àr lysmassan! Kom igen, lite bÀttre krÀm pÄ visarna och kl 12, 3, 6 och 9 hade mÄtt bra av lysmassa. Visst man har ju den lilla lampan som funkar utmÀrkt att fÄ koll pÄ klockan mitt i natten om sÄ behövs men ÀndÄ! Juleljus i all sin Àra, jag tror vi KSare kan tycka att en bra lysmassa pÄ rÀtt klocka gör sig lite finare
![]()
Det som ÄterstÄr för mig att bestÀmma Àr om man ska göra sig av med den vita texten pÄ bezeln...sÄsom brorsan i helsvart stealth-lÀge har...?!
Det jag önskar nu Àr att Casio ska komma ut med en helvit, med svarta markers (riktig ful-inverterad bild nedan) sÄ att svart-vit fÄr en kompis!
![]()