• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sen undrar jag verkligen huruvida detta stÀmmer i Casios fall. Det Àr inte överdrivet ofta jag ser en nyhetsrelease som LE och annonseras den ut som det brukar den försvinna ur sortimentet rÀtt snart beroende pÄ hur populÀr den Àr. (Senast 35-Ärs jubileums modellerna). Jag tror snarare det rör sig om att folk fÄtt för sig att det ska vara LE men inte alls Àr det. Ser ofta beg. annonser felaktigt annonsera ut G-Shocks som LE. Fast jag har dock i princip noll koll pÄ icke G-Shock modellerna och det kanske Àr dessa som diskuterats?
Det kan hÀnda att jag minns fel men jag har för mig att det diskuterades tidigare i trÄden gÀllande just dessa titaner dÀr Casio var medvetet vaga och inte ville svara pÄ hur mÄnga ex som skulle tillverkas utan bara sa att det skulle vara ett begrÀnsat antal.

Med tanke pÄ hur kort tid de funnits pÄ marknaden och hur dÄligt de verkar ha sÄlt (?) lÀr det inte handla om sÀrskilt mÄnga, ett par tusen kanske, och hade de bestÀmt det redan i förvÀg hade de kunnat sÀga det rakt ut och till och med numrerat dem. IstÀllet framstÄr det som att man pÄstÄtt att det var LE för att bygga ett intresse och stoppade sedan tillverkningen ganska omgÄende nÀr det visade sig vara en hyllvÀrmare.

DÄ jag sitter pÄ ett hotellrum med tvÄ trötta barn, efter x-antal timmar pÄ ett badhus, passar jag pÄ att summera detta G-shock Är :)

Dessa kom och gick:
41442001-06CA-4FDA-BFB3-8CCB4EB18188.jpeg
278AA0C4-5E98-4302-8C5E-2D9C831EC3B8.jpeg
FE035C98-E160-40C7-90FC-8A18B1B47817.jpeg
A5C98247-5813-4180-A7EC-3A450854626A.jpeg

1C13C643-552F-48B0-8DF6-D31AF8C583DF.jpeg

Denna blev kvar:
99849BC1-5BA7-4EBE-9900-D43D5D8E9173.jpeg

BÀst: Gulfmaster. TyvÀrr lite maffig...

Potentiellt Äterköp: Bluetooth square, kommer nog köpa en igen...

Ett gott nytt Är till alla som bidrar till denna trÄd som Àr hÀrlig men med ett jobbigt beroende till följd ;)

Senast Àndrad:
Ni med klassiska 5600e hur upplever ni displayen? Mer grön/gul eller mer vit?
3B1CF6CF-A2CE-4193-A8D7-991E39A43EDC.jpeg

Och kontra nya B5600 hur Àr den dÄ? Om nÄgon har Àgt bÄda :pompus:

KÀnner nog för Ànnu en square igen men vilken vet jag ej Àn :)

Är ocksĂ„ intresserad av svar. Tycker att den ibland ser grĂ„ ut. Ibland gulaktig. Förmodligen unik iaf.

Jag gillar den modellen. Lagom mycket fÀrgklickar pÄ de rÀtta stÀllena.

@Jockinho och @spammerstakeahike jag tycker absolut att 5600e Àr Ät det grÄa hÄllet med behagligt tunna siffror jÀmfört med dagens lite fetare. Larmet lÄter ocksÄ mer Àn vad det gör pÄ en modell med solcell.

Tack för input. Visst ger displayen en lite mer vintage-kÀnsla?
En klassiker juh. DÄ vet jag vad jag önskar mig :)
Har dock redan ett paket pÄ G sÄ den fÄr vÀnta.

Det kan hÀnda att jag minns fel men jag har för mig att det diskuterades tidigare i trÄden gÀllande just dessa titaner dÀr Casio var medvetet vaga och inte ville svara pÄ hur mÄnga ex som skulle tillverkas utan bara sa att det skulle vara ett begrÀnsat antal.

Med tanke pÄ hur kort tid de funnits pÄ marknaden och hur dÄligt de verkar ha sÄlt (?) lÀr det inte handla om sÀrskilt mÄnga, ett par tusen kanske, och hade de bestÀmt det redan i förvÀg hade de kunnat sÀga det rakt ut och till och med numrerat dem. IstÀllet framstÄr det som att man pÄstÄtt att det var LE för att bygga ett intresse och stoppade sedan tillverkningen ganska omgÄende nÀr det visade sig vara en hyllvÀrmare.

Hehe, damned if you do, damned if you dont't.
Ja, jag tycker alla s.k. LE slÀpp ska vara numrerade för att det ska betyda nÄgot i min bok.
:)

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp