• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag syndar ocksÄ och frÄgar om nÄgon har en GX56BB till salu? Jag Àr ju torsk pÄ MB6 sÄ gÀrna det ocksÄ om möjligt...
612R2tqc2vL._AC_UX385_.jpg
Den finns pÄ "watch shop" i England för ca 1300kr...

Brukar köra Datejust till vardags, blir vĂ€l nĂ€stan inte större kliv Ă€n sĂ„hĂ€r. Ytan Mudmastern tar upp stör mig faktiskt inte, den sitter t.om ganska bekvĂ€mt tack vare ”stödbenen” pĂ„ undersidan. Det Ă€r snarare höjden pĂ„ klockan som gör att den kĂ€nns smĂ„tt ivĂ€gen ibland.
BC556368-430D-4AF5-8634-BB5722EC2FA5.jpeg

Är ju nĂ„got coolt med den, brutal likt Mudmastern men helt digital istĂ€llet. Bullbars inget jag haft tidigare heller. Tittar Ă€ven Ă„t ga-2100, de nya vore kul kanske. Eller en vit ga-2000. Eller ja, listan Ă€r lĂ„ng :D

GD-400 hette den kanske. Ja, den har ju alla attribut och mer dÀrtill som man gÀrna förknippar med bulkiga G-shocks PLUS bullbars. Vad mer kan man begÀra? (Boett och knappsystemet Àr misstÀnkt lik Mudman 9300)

• Like
Reactions: S.L
Det Àr nog c24 pris men dom dyker inte upp sÄ ofta heller.
Jag googlade lite och han verkar vara nĂ„gon slags konstnĂ€r med fokus pĂ„ glada fĂ€rger och animestuk. Casio har gjort mĂ„nga samarbeten med alla möjliga kĂ€ndisar men Ă€r det nĂ„got speciellt som sĂ€rskiljer denna frĂ„n andra samarbeten? Är det hans status som konstnĂ€r i kombination med ett extremt begrĂ€nsat antal?

Den var rÀtt frÀck och sÄdÀr fulsnygg som övriga jellymodeller men 175 papp för en G? Njae...

Brukar köra Datejust till vardags, blir vĂ€l nĂ€stan inte större kliv Ă€n sĂ„hĂ€r. Ytan Mudmastern tar upp stör mig faktiskt inte, den sitter t.om ganska bekvĂ€mt tack vare ”stödbenen” pĂ„ undersidan. Det Ă€r snarare höjden pĂ„ klockan som gör att den kĂ€nns smĂ„tt ivĂ€gen ibland.
BC556368-430D-4AF5-8634-BB5722EC2FA5.jpeg
MÄste berÀtta en sak... NÀr jag sÄg din bild.. Ser datejusten rÀtt fjantig ut jÀmnfört med Mudmastern.... :D:D:D

ÄNTLIGEN HAR JAG FÅTT TAG PÅ EN!!
Casio Frogman ref: GWF-D1000NV. Denna Ă€r en liten specialare. Just denna har slutats tillverkas (denna fĂ€rg kombo) och blivit svĂ„rare och hitta (finns knappt kvar) . Och mĂ„ste TACKA @S.L EXTREMT MYCKET för att han ville slĂ€ppa sin ur samlingen. Var ute efter den vanliga med djupmĂ€tare men fick tag pĂ„ denna istĂ€llet. Samma funktioner (Ă€ven djupmĂ€tare) men en ovanligare fĂ€rgkombo.. SJUKT NÖJD! (Sorry för dĂ„liga bilder)... :D
IMG_20200207_201022_082.jpg
IMG_20200207_201101_185.jpg
IMG_20200207_201133_187.jpg

ÄNTLIGEN HAR JAG FÅTT TAG PÅ EN!!
Casio Frogman ref: GWF-D1000NV. Denna Ă€r en liten specialare. Just denna har slutats tillverkas (denna fĂ€rg kombo) och blivit svĂ„rare och hitta (finns knappt kvar) . Och mĂ„ste TACKA @S.L EXTREMT MYCKET för att han ville slĂ€ppa sin ur samlingen. Var ute efter den vanliga med djupmĂ€tare men fick tag pĂ„ denna istĂ€llet. Samma funktioner (Ă€ven djupmĂ€tare) men en ovanligare fĂ€rgkombo.. SJUKT NÖJD! (Sorry för dĂ„liga bilder)... :D
IMG_20200207_201022_082.jpg
IMG_20200207_201101_185.jpg
IMG_20200207_201133_187.jpg
Riktigt snygg! Det mÄste ha varit tufft för @S.L att slÀppa denna :)

Tillbaka
Topp