Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ok. Good to know.Not a problem at all - public complaints are usually the biggest driver of improvement for all retail companies... We read the G-Shock and Seiko threads on a weekly basis so public shaming is welcomed![]()
Ber om ursÀkt i förvÀg om detta Àr fördomsfullt, men Àr man inte rÀdd att det Àr kopior som sÀljs pÄ turisttunga platser?Det rÄder ingen större brist pÄ G-SHOCKs i Patong.![]()
![]()
Nej, inte i detta fall dÄ köpcentret var Central Patong, en dyrare galleria (typ NK). DÀremot bör man ju givetvis hÄlla sig undan frÄn "mÀrkesklockorna" i alla marknadsstÄnd och liknande.Ber om ursÀkt i förvÀg om detta Àr fördomsfullt, men Àr man inte rÀdd att det Àr kopior som sÀljs pÄ turisttunga platser?
Nja, inte alls som pÄ Rolex faktiskt. Men det Àr ett medvetet designval.Nice.
Hur Ă€r kronan pĂ„ den förresten? Kanske har frĂ„gat om det tidigare. Ăr den mjuk och följsam, fet kronhals a la Rolex?
Nja, inte alls som pÄ Rolex faktiskt. Men det Àr ett medvetet designval.
Stötskyddet för kronan bestĂ„r bla av en âalpha gel bushingâ,
![]()
![]()
Ibland beskrivs kĂ€nslan som âsmart crown wobbleâ dĂ„ designen gör att det alltid finns lite âspelâ i kronan, Ă€ven i helt inskruvat lĂ€ge (kanske en mm eller sĂ„).
Ăr det verkligen olagligt att lista över listpris sen sĂ€nka som rea? Om det Ă€r det har vi mĂ„nga företag som hĂ„ller pĂ„ med sĂ„dant.SĂ„nt dĂ€r Ă€r ju olagligt.
Ăr det verkligen olagligt att lista över listpris sen sĂ€nka som rea? Om det Ă€r det har vi mĂ„nga företag som hĂ„ller pĂ„ med sĂ„dant.
IntressantUr och Penn brukade vara duktiga pÄ det,
https://www.konsumentverket.se/aktu...relagganden-2019/forelaggande-ur-och-penn-ab/
GĂ„r förbi dem i lokala gallerian/köpcentrat ibland. Det Ă€r ju stĂ€ndig rea, typ â70 %!!â Skiftar vĂ€l mellan 2-3 olika varianter/mĂ€rken sĂ„ det inte Ă€r olagligt(?).Ur och Penn brukade vara duktiga pĂ„ det,
https://www.konsumentverket.se/aktu...relagganden-2019/forelaggande-ur-och-penn-ab/
TikTox eller eBay för min del.Ni som moddar G-Shock, var handlar ni delar
Tack!TikTox eller eBay för min del.![]()
Om du köper typ fyra normala kan du göra en cool.Ni som moddar G-Shock, var handlar ni delar
En har jag köpt pÄ TikTox och den andra hÀr pÄ forumet.Tack!
KompositlÀnkarna?
Tror inte det. Eftersom det stÀmmer pÄ vissa och Gshock sjÀvla listar pÄ 350 USD pÄ sin hemsida. Och 1 dollar ligger pÄ ~9,67 SEK...
DÄ kÀnns det snudd pÄ olagligt, om de inte har vÀldigt fria lagar dÀr.
Det rÄder ingen större brist pÄ G-SHOCKs i Patong.![]()
![]()
Ja, det Ă€r olagligt att hĂ€nvisa till ett felaktigt ordinarie pris och hĂ€vda att varan sĂ€ljs som reavara. TyvĂ€rr vĂ€ldigt vanligt förekommande man jag har för mig att man Ă€ndrade detta ganska nyligen och det Ă€r nog mĂ„nga som inte kĂ€nner till det Ă€ven som handlare. Har man ett vĂ€ldigt högt ordinarie pris Ă€r det sĂ„ klart en annan femma dĂ„ det rĂ„der fri prissĂ€ttning men ovan syftar pĂ„ butiker som anger ett "ordinarie pris" som Ă€r högre Ă€n det faktiska ordinarie priset för att fĂ„ reapriset att framstĂ„ som billigare.Ăr det verkligen olagligt att lista över listpris sen sĂ€nka som rea? Om det Ă€r det har vi mĂ„nga företag som hĂ„ller pĂ„ med sĂ„dant.
Inga dÄ priserna Àr högre Àn hemma trots den rabatt de vill ge.Fast $350 + 25% moms Àr ca 4230kr vilket de Àven anger pÄ hemsidan. Amerikanska priser anges alltid exkl. moms/sales tax dÄ det varierar frÄn delstat till delstat och det skulle bli missvisande att ange pris inkl. nÄgon form av moms.
Edit: Det kanske var jag som missuppfattade. Trodde att ni diskuterade priset pÄ BB100 ovan men ni kanske syftade pÄ deras övriga sortiment?
Hur mÄnga köpte du?![]()
Jag har handlat lar mina delar nÀr jag moddade min g-steel med corduraband och ny bezel frÄn svenska watchtech.seNi som moddar G-Shock, var handlar ni delar
GĂ„r förbi dem i lokala gallerian/köpcentrat ibland. Det Ă€r ju stĂ€ndig rea, typ â70 %!!â Skiftar vĂ€l mellan 2-3 olika varianter/mĂ€rken sĂ„ det inte Ă€r olagligt(?).
Det hÀr uppenbara men 'sluga' knepet anvÀnds frekvent pÄ Island, det Àr sÄ vanligt att man tyvÀrr (nÀstan) tar det för givet varje gÄng. LÄgvattenmÀrket enligt mig var nÀr det var en affÀr som i annonsen proklamerade:DÄ jag Àr gift med en jurist sÄ Àr standardsvaret "det beror pÄ"
I förelÀggandet stÄr det:
KO förbjuder Ur & Penn AB att vid marknadsföring av klockor och andra modeaccessoarer felaktigt pÄstÄ att försÀljningspriset Àr nedsatt med en viss procentsats i förhÄllande till det ordinarie priset
Kruxet Àr vÀl att Ur & Penn mÄste kunna visa pÄ att deras reor Àr riktiga reor och inte fejkreor.
Vackert!Skakigt och stötigt vÀrre igÄr. DÄ fick g-shocken sitta pÄ handleden.
![]()
Fast $350 + 25% moms Àr ca 4230kr vilket de Àven anger pÄ hemsidan. Amerikanska priser anges alltid exkl. moms/sales tax dÄ det varierar frÄn delstat till delstat och det skulle bli missvisande att ange pris inkl. nÄgon form av moms.
Edit: Jag ser nu att 4230kr var deras sÄ kallade reapris. SÄ gÄr det nÀr man skriver inlÀgg med nattmössan pÄ. Helt klart olaglig marknadsföring (om de nu inte tar 5290kr som ordinarie pris men det gÄr att kolla upp vÀldigt enkelt). Vad sÀger @Klockmagasinet ?
Hur mÄnga köpte du?![]()
Det hÀr uppenbara men 'sluga' knepet anvÀnds frekvent pÄ Island, det Àr sÄ vanligt att man tyvÀrr (nÀstan) tar det för givet varje gÄng. LÄgvattenmÀrket enligt mig var nÀr det var en affÀr som i annonsen proklamerade:
-Nyhet pÄ Island !!!
Pris förr xxx, nu endast yyy
Minns ej vad det var, bara att jag fick lust att spy.