• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SÄ hÀr kan man ju inte ha det... Var fan köper man gummi till G-Shocks?
IMG_0720.jpg

SÄ hÀr kan man ju inte ha det... Var fan köper man gummi till G-Shocks?
IMG_0720.jpg

"Bara" hÄllt 25 Är...:D
Tiktox Àr förmodligen din rÀddare i nöden.

TyvÀrr inte tiktox. Du har tvÄ alternativ till dom Àldre screwbacksen.
1: Brazilian aftermarket. RÀtt hyfsade. Hittas pÄ Facebook tror jag.
2: NÄn snubbe pÄ wus som gör grymma aftermarket som Àr vÀldigt lika originalet. DÀr fÄr du nog leta en del :)

TyvÀrr inte tiktox. Du har tvÄ alternativ till dom Àldre screwbacksen.
1: Brazilian aftermarket. RÀtt hyfsade. Hittas pÄ Facebook tror jag.
2: NÄn snubbe pÄ wus som gör grymma aftermarket som Àr vÀldigt lika originalet. DÀr fÄr du nog leta en del :)

Thanks. Älskar nĂ€r folk börjar gjuta egna :) FĂ„r dra ett pm till den dĂ€r liraren!

https://forums.watchuseek.com/f17/p...-g-shocks-4894429.html#/topics/4894429?page=5

Thanks. Älskar nĂ€r folk börjar gjuta egna :) FĂ„r dra ett pm till den dĂ€r liraren!

https://forums.watchuseek.com/f17/p...-g-shocks-4894429.html#/topics/4894429?page=5
Perfekt! Du hittade den. Av vad andra har sagt Àr dom ju lÀskigt lika originalet sÄ det bÄdar ju gott om han har nÄgra pÄ lager :)

Ganska sÀker pÄ att du kan köpa originalband fortfarande. Tror dessutom han hade anstrÀngt sig sÄ att dom skall matcha bezel. Brazilian am skilde ju sig nÄgot i fÀrg sÄ dom blev inte sÄ snygga med originalbanden.

Köp nÄgra st. sÄ du har :)

SÄpass? Japan dÄ?
Har dÄligt med ingÄngar till Casio Japan.
Tveksamt om nĂ„gra kommer att förbli ”otingade” hos Japanska AD, nĂ„gra kommer garanterat ut pĂ„ nĂ€tet och kanske tom till listpris. Men 25% svensk moms ovanpĂ„ japanskt listpris blir nog svĂ„rt att undvika och dĂ„ blir det saftigt.

Det tror jag inte.
Ingenting av det du postade indikerar vÀl det heller? Eller missar jag nÄgot?
Okey? TÀnkte pÄ 2 saker.. StÄr ju att senast Casio presenterade en ny Frogman pÄ Basel var Är 2016...och dom syns inte i butikerna lÀngre? (Om dom typ inte har nÄgon kvar dom inte sÄlt), menar vilken Àr den senaste Frogman slÀppte? Menar finns det tex nÄgon 2018/2019 modell? Dom slÀppte ju "Magma" men tÀnkte mer pÄ dom med djupmÀtare...

Okey? TÀnkte pÄ 2 saker.. StÄr ju att senast Casio presenterade en ny Frogman pÄ Basel var Är 2016...och dom syns inte i butikerna lÀngre? (Om dom typ inte har nÄgon kvar dom inte sÄlt), menar vilken Àr den senaste Frogman slÀppte? Menar finns det tex nÄgon 2018/2019 modell? Dom slÀppte ju "Magma" men tÀnkte mer pÄ dom med djupmÀtare...
Är ju bara ca 4 mĂ„nader sedan den senaste D1000 Frogman modellen slĂ€pptes: https://www.g-central.com/g-shock-frogman-gwf-d1000arr-1jr-x-antarctic-research-rov/

Vissa andra modeller ”uppdateras” ju med Carbon Core boetter, vi fĂ„r vĂ€l se om det blir aktuellt för Frogman, tveksamt skulle jag tro.

Tillbaka
Topp