• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej,
Jag önskar investera i en G-Shock som visar meter över havet i dialen. Finns en sĂ„dan? Är alltsĂ„ inte intresserad av att ansluta klockan till en telefonapp, utan vill kunna lĂ€sa av direkt pĂ„ handleden.

En till @Flipper2
DSC07291.jpg

Hej,
Jag önskar investera i en G-Shock som visar meter över havet i dialen. Finns en sĂ„dan? Är alltsĂ„ inte intresserad av att ansluta klockan till en telefonapp, utan vill kunna lĂ€sa av direkt pĂ„ handleden.
Som @Flipper2 sa, du har rangeman, mudmaster och gulfmaster som delar dom funktionerna. Även nĂ€stan samtliga nya protreks gör det. Det förutsĂ€tter dock att du sjĂ€lv stĂ€ller in 0 punkten och att den dĂ€refter rĂ€knar hur mĂ„nga meter du klĂ€ttrar.

Bra alternativ Àr Garmin instinct som gör samma sak fast med hjÀlp av GPS. Jag tror att den dÄ hÀmtar hem korrekt höjd över havet baserat pÄ lokalisation.

Som @Flipper2 sa, du har rangeman, mudmaster och gulfmaster som delar dom funktionerna. Även nĂ€stan samtliga nya protreks gör det. Det förutsĂ€tter dock att du sjĂ€lv stĂ€ller in 0 punkten och att den dĂ€refter rĂ€knar hur mĂ„nga meter du klĂ€ttrar.

Bra alternativ Àr Garmin instinct som gör samma sak fast med hjÀlp av GPS. Jag tror att den dÄ hÀmtar hem korrekt höjd över havet baserat pÄ lokalisation.
Helt okej att stÀlla in nollan sjÀlv. Vill bara undvika mecket med app osv. Garmin skulle kunna vara ett alternativ. Ska kika pÄ det. Finns det "Àldre" modeller med funktionen som jag skulle kunna leta efter pÄ typ Tradera och eBay?

Nu hoppas jag att det finns nÄgon riktig Casio-kÀnnare eller nÄgon mÀster-googlare. Jag har försökt att hitta en Casio-klocka som jag hade nÀr jag var ung. Skulle tro att det handlar om tidigt eller mitten av 90-talet.

Klockan hade lite annorlunda form, i stĂ€llet för den klassiska runda, platta formen som G-shock har, sĂ„ var den mer ”kurvad” efter handleden, och avlĂ„ng i stĂ€llet för rund. Den var gul minns jag, med svart armband. Helt digital, inga visare. Minns tyvĂ€rr inte mer Ă€n sĂ„. Men jag har sökt som en galning men inte hittat nĂ„gonting. Det borde finnas nĂ„gon databas med bilder pĂ„ alla Casio-klockor!

Nu hoppas jag att det finns nÄgon riktig Casio-kÀnnare eller nÄgon mÀster-googlare. Jag har försökt att hitta en Casio-klocka som jag hade nÀr jag var ung. Skulle tro att det handlar om tidigt eller mitten av 90-talet.

Klockan hade lite annorlunda form, i stĂ€llet för den klassiska runda, platta formen som G-shock har, sĂ„ var den mer ”kurvad” efter handleden, och avlĂ„ng i stĂ€llet för rund. Den var gul minns jag, med svart armband. Helt digital, inga visare. Minns tyvĂ€rr inte mer Ă€n sĂ„. Men jag har sökt som en galning men inte hittat nĂ„gonting. Det borde finnas nĂ„gon databas med bilder pĂ„ alla Casio-klockor!
Nu Àr den visserligen platt och inte kupad men det lÄter som att du beskriver nÄgot i stil med detta? Casio W96H.

83e7555c-7e22-4b01-a279-56be9c0d09f2.jpg

Hej,

Jag rÄkar ha en Rangeman till salu pÄ K&S :) Den Àr dessutom lite moddad sÄ den Àr i nyskick.

Hade nog kört pÄ en rangeman! Grym klocka som har alla funktioner man behöver. Dessutom 48 timmars barometer graf alternativt 24h med stormvarning.
Utöver detta höjdmÀtare och kompass. Dessutom solladdad och radiosynkad.
DSC_0009.jpg

Jag hittade den! Sökte pÄ Casio-kataloger frÄn olika Är, och sÄ dök den upp i en katalog frÄn 1992, kÀnde igen den direkt!

GPX-1000 hette den visst. FrÄgan Àr nu bara om jag har kvar den i nÄgon kartong nÄgonstans.

Bilagor

• 31E2D070-EB43-4076-A2E6-90002229576F.jpeg
    31E2D070-EB43-4076-A2E6-90002229576F.jpeg
    87.6 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp