• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Köpte mig en G-shock idag som jag har suktat efter lÀnge sÄ det fÄr vi fira med en annan G-shock! :cigar:
PSX_20200501_193536.jpg

Jag har spanat pÄ Gorillaz-versionen. Riktigt fina allihop tycker jag. :)
Kanske lÄter fÄnigt, men jag tvekade lite pÄ de tidigare Gorillaz-klockorna för att det stÄr Gorillaz istÀllet för Casio. NÀr inte Casio stÄr med sÄ ser det lite fejk ut. Som de dÀr hemska Retrodiction pÄ
Att de som ÄterförsÀljare av Casio ens fÄr ha det mÀrket ... #smh
.

DÀremot den nya NOW-klockan tycker jag ser helt ok ut. Sen Àr det vÀl att jag har noll koppling till bandet förutom att jag gillade lÄtarna pÄ 90-talet (eller om det var tidigt 00, trodde i vilket fall inte ens de var aktiva) som fÄr mig att avstÄ. Lite samma som med Sneaker Freaker och The Hundreds. Snygga klockor men hade aldrig hört talas om nÄgon av dem innan Casio slÀppte klocka i samarbete med dem. New Star kÀnner jag till, men kÀndes ÀndÄ som att det inte blir nÄgot som anvÀnds. Lite trÄkigt med DW-5600-modulen.

Kanske lÄter fÄnigt, men jag tvekade lite pÄ de tidigare Gorillaz-klockorna för att det stÄr Gorillaz istÀllet för Casio. NÀr inte Casio stÄr med sÄ ser det lite fejk ut. Som de dÀr hemska Retrodiction pÄ
Att de som ÄterförsÀljare av Casio ens fÄr ha det mÀrket ... #smh
.

DÀremot den nya NOW-klockan tycker jag ser helt ok ut. Sen Àr det vÀl att jag har noll koppling till bandet förutom att jag gillade lÄtarna pÄ 90-talet (eller om det var tidigt 00, trodde i vilket fall inte ens de var aktiva) som fÄr mig att avstÄ. Lite samma som med Sneaker Freaker och The Hundreds. Snygga klockor men hade aldrig hört talas om nÄgon av dem innan Casio slÀppte klocka i samarbete med dem. New Star kÀnner jag till, men kÀndes ÀndÄ som att det inte blir nÄgot som anvÀnds. Lite trÄkigt med DW-5600-modulen.
Jag har i alla fall en vit som Àr riktigt fin men det stÄr faktiskt inte Casio pÄ framsidan pÄ den, det har jag aldrig tÀnkt pÄ. Har dock vunnit den i en tÀvling i podden Two Watch Guys frÄn vÄr egen husgud @yonsson sÄ den Àr nog Àkta. :D
LRM_EXPORT_9072871712318_20190408_201934850.jpeg

Jag har i alla fall en vit som Àr riktigt fin men det stÄr faktiskt inte Casio pÄ framsidan pÄ den, det har jag aldrig tÀnkt pÄ. Har dock vunnit den i en tÀvling i podden Two Watch Guys frÄn vÄr egen husgud @yonsson sÄ den Àr nog Àkta. :D
LRM_EXPORT_9072871712318_20190408_201934850.jpeg
Äktheten tvivlar jag inte pĂ„! Bara att det kĂ€nns lite trist att det inte stĂ„r Casio pĂ„ framsidan. TĂ€nker med en rysning pĂ„ en kollega som har en Smael S-Shock Fakemaster.

De Àr jÀttefina alla som kommit ut. :) Den gröna var jag nÀra pÄ att klicka hem, men blev inget. Försöker ocksÄ begrÀnsa innehavet till sÄdant som faktiskt anvÀnds. ;)

Äktheten tvivlar jag inte pĂ„! Bara att det kĂ€nns lite trist att det inte stĂ„r Casio pĂ„ framsidan. TĂ€nker med en rysning pĂ„ en kollega som har en Smael S-Shock Fakemaster.

De Àr jÀttefina alla som kommit ut. :) Den gröna var jag nÀra pÄ att klicka hem, men blev inget. Försöker ocksÄ begrÀnsa innehavet till sÄdant som faktiskt anvÀnds. ;)
Haha, det kan jag förstÄ, de dÀr jÀkla wish-klockorna Àr vedervÀrdiga! :wtf: FörstÄr inte varför man köper en kopia av nÄgot som ÀndÄ Àr sÄ pads billigt...

Gillade ocksÄ den gröna men valde ÀndÄ den vita för den Àr lite coolare tycker jag. TyvÀrr har jag inte vÄgat anvÀnda den vilket kÀnns lite fÄnigt men de kostat ju 4' och uppÄt pÄ Ebay nu. :confused:

Sorry. Tack! Menade irl. :)
Hehe, jo jag förstod det men vi Àr ju ÀndÄ ett rÀtt tight community hÀr pÄ KS och det Àr nog mÄnga av oss som inte har klockintresserade vÀnner IRL vilket i och för sig inte Àr sÀrskilt konstigt. Ska man anvÀnda KS anvÀndarbas som nÄgon slags mÄttstock sÄ gÄr det en klockintresserad pÄ 353 invÄnare sÄ statistiskt sett borde de flesta vara ensamma om intresset. ;)
Den som lever fÄr se! ;) Stor jÀkla klump i alla fall. :D
Om det Àr en stor jÀkla klump med G-shockmÄtt mÀtt sÄ gissar jag pÄ GPR-B1000. :cool:
Edit: Äsch, sen pĂ„ bollen. Grattis till froggien!

Köpte denna hÀr pÄ forumet. SÄg dock att knappar och spÀnnet var av mÀssing fÀrg. Men de nya har stÄl. NÀr byttes det?

Har inte fÄtt den Àn sÄ har inte koll pÄ siffror:)
https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-dw-5600e.131572/
Det dÀr Àr förmodligen en dw5600eg9 dÀr modulen Àr utbytt (eller dÄlig bild, ska vara mörkt gul/guld och matcha ramen).
Edit: SÄg nu att jag var typ SIST pÄ bollen.

Tillbaka
Topp