Det Àr det. Tack!GA-2000-1A2ER ser det ut som.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr det. Tack!GA-2000-1A2ER ser det ut som.![]()
Mer Ät att veta vad som finns att fÄ tag i?Den Àr ren och bra.
Ja, det finns ju mÄnga fÀrgalternativ, Àr det nÄgon speciell fÀrg du letar efter?
Jag har spanat pÄ Gorillaz-versionen. Riktigt fina allihop tycker jag.Det Àr det. Tack!Brukar inte gilla design pÄ runda G-shock men den Àr ett undantag.
Mer Ät att veta vad som finns att fÄ tag i?
Inte knallröda/gula och sÄ utan mer Ät accenthÄll, mörkare fÀrger eller camo
Köpte mig en G-shock idag som jag har suktat efter lÀnge sÄ det fÄr vi fira med en annan G-shock!
![]()
Den som lever fÄr se!Vilken blev det?!
Den som lever fÄr se!Stor jÀkla klump i alla fall.
![]()
Kanske lÄter fÄnigt, men jag tvekade lite pÄ de tidigare Gorillaz-klockorna för att det stÄr Gorillaz istÀllet för Casio. NÀr inte Casio stÄr med sÄ ser det lite fejk ut. Som de dÀr hemska Retrodiction pÄJag har spanat pÄ Gorillaz-versionen. Riktigt fina allihop tycker jag.![]()
Har du köpt nÄn motorcykel till den dÀr Àn??Kan ju börja med att slÀnga in en bild pÄ min camo square.
Sen finns det givetvis nedtonade fyrkanter med roliga fÀrgaccenter ;
https://www.g-central.com/g-shock-gw-b5600-and-gw-b5600bc-tough-solar-bluetooth-resin-squares/
![]()
Den Àr vÀldigt macho tycker jag!Jag gissar pÄ en macho-man klocka![]()
Jag har i alla fall en vit som Àr riktigt fin men det stÄr faktiskt inte Casio pÄ framsidan pÄ den, det har jag aldrig tÀnkt pÄ. Har dock vunnit den i en tÀvling i podden Two Watch Guys frÄn vÄr egen husgud @yonsson sÄ den Àr nog Àkta.Kanske lÄter fÄnigt, men jag tvekade lite pÄ de tidigare Gorillaz-klockorna för att det stÄr Gorillaz istÀllet för Casio. NÀr inte Casio stÄr med sÄ ser det lite fejk ut. Som de dÀr hemska Retrodiction pÄ.Att de som ÄterförsÀljare av Casio ens fÄr ha det mÀrket ... #smh
DÀremot den nya NOW-klockan tycker jag ser helt ok ut. Sen Àr det vÀl att jag har noll koppling till bandet förutom att jag gillade lÄtarna pÄ 90-talet (eller om det var tidigt 00, trodde i vilket fall inte ens de var aktiva) som fÄr mig att avstÄ. Lite samma som med Sneaker Freaker och The Hundreds. Snygga klockor men hade aldrig hört talas om nÄgon av dem innan Casio slÀppte klocka i samarbete med dem. New Star kÀnner jag till, men kÀndes ÀndÄ som att det inte blir nÄgot som anvÀnds. Lite trÄkigt med DW-5600-modulen.
Ăktheten tvivlar jag inte pĂ„! Bara att det kĂ€nns lite trist att det inte stĂ„r Casio pĂ„ framsidan. TĂ€nker med en rysning pĂ„ en kollega som har en Smael S-Shock Fakemaster.Jag har i alla fall en vit som Ă€r riktigt fin men det stĂ„r faktiskt inte Casio pĂ„ framsidan pĂ„ den, det har jag aldrig tĂ€nkt pĂ„. Har dock vunnit den i en tĂ€vling i podden Two Watch Guys frĂ„n vĂ„r egen husgud @yonsson sĂ„ den Ă€r nog Ă€kta.
![]()
Haha, det kan jag förstĂ„, de dĂ€r jĂ€kla wish-klockorna Ă€r vedervĂ€rdiga!Ăktheten tvivlar jag inte pĂ„! Bara att det kĂ€nns lite trist att det inte stĂ„r Casio pĂ„ framsidan. TĂ€nker med en rysning pĂ„ en kollega som har en Smael S-Shock Fakemaster.
De Àr jÀttefina alla som kommit ut.Den gröna var jag nÀra pÄ att klicka hem, men blev inget. Försöker ocksÄ begrÀnsa innehavet till sÄdant som faktiskt anvÀnds.
![]()
I bÀsta fÀrgen ocksÄ!Frogman pÄ K&S![]()
- Missade den, gick ju direkt. Bra pris!Frogman pÄ K&S![]()
Hehe, jo jag förstod det men vi Àr ju ÀndÄ ett rÀtt tight community hÀr pÄ KS och det Àr nog mÄnga av oss som inte har klockintresserade vÀnner IRL vilket i och för sig inte Àr sÀrskilt konstigt. Ska man anvÀnda KS anvÀndarbas som nÄgon slags mÄttstock sÄ gÄr det en klockintresserad pÄ 353 invÄnare sÄ statistiskt sett borde de flesta vara ensamma om intresset.Sorry. Tack! Menade irl.![]()
Om det Àr en stor jÀkla klump med G-shockmÄtt mÀtt sÄ gissar jag pÄ GPR-B1000.Den som lever fÄr se!Stor jÀkla klump i alla fall.
![]()
GÀller att vara snabb! Jag högg som en kobra nÀr jag sÄg den.- Missade den, gick ju direkt. Bra pris!
Haha, tack!Om det Àr en stor jÀkla klump med G-shockmÄtt mÀtt sÄ gissar jag pÄ GPR-B1000.
Edit: Ăsch, sen pĂ„ bollen. Grattis till froggien!
Den röda eller den svarta med lila sÄ hade jag PMat direktFunderar pÄ att slÀppa min svarta CasiOak, PM:a vid intresse
![]()
En Frogman utan depth gauge? NÀ, nu gÄr skam pÄ torra land (pun intended).Blev sÄ besviken att nya froggisen inte har djupmÀtning sÄ nu har jag lagt bud pÄ en gulfmaster quad-sensor pÄ e-bukten
Synd att man missade denna.En Frogman utan depth gauge? NÀ, nu gÄr skam pÄ torra land (pun intended).
Ah.Synd att man missade denna.
https://klocksnack.se/threads/casio-frogman-gwf-d1000nv-2jf.131588/
- Snyggt!GÀller att vara snabb! Jag högg som en kobra nÀr jag sÄg den.![]()
Det dÀr Àr förmodligen en dw5600eg9 dÀr modulen Àr utbytt (eller dÄlig bild, ska vara mörkt gul/guld och matcha ramen).Köpte denna hÀr pÄ forumet. SÄg dock att knappar och spÀnnet var av mÀssing fÀrg. Men de nya har stÄl. NÀr byttes det?
Har inte fÄtt den Àn sÄ har inte koll pÄ siffror
https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-dw-5600e.131572/
Jag Àr inte jÀtteinsatt vad gÀller Frogman men Àr det inte bara GWF-D1000 som har djupmÀtare?En Frogman utan depth gauge? NÀ, nu gÄr skam pÄ torra land (pun intended).
- Jo, sÄ Àr det.Jag Àr inte jÀtteinsatt vad gÀller Frogman men Àr det inte bara GWF-D1000 som har djupmÀtare?