Bra mycket bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Bra mycket bra
Som en mudmaster ska se ut
Funderar Äterigen pÄ att skaffa mig en Mudman och har sneglat pÄ GG-1000-1A8ER eller GG-100 men vad Àr skillnaden pÄ respektive klocka och vilken ska man vÀlja?
https://www.milrab.se/casio-g-shock-mudmaster-gg-b100-klockor/cat-p/c/p1500049715
https://www.klockor.nu/casio/p/18341
GG-1000:
Drivs med tvÄ batterier
Ingen höjdmÀtare
Ingen barometer
Ingen Bluetooth
GG-B100:
Drivs med ett batteri
Har höjdmÀtare, barometer och Bluetooth
Mest en smaksak om du inte kÀnner att termometer osv. Àr totalt nödvÀndiga funktioner.Stort tack för informationen, med andra ord bör jag satsa pÄ en GG-B100?
OcksÄ en mod? Snyggt med pos displayRambo 2, Bloody Mary och Gshock. Episkt.
![]()
Mest en smaksak om du inte kÀnner att termometer osv. Àr totalt nödvÀndiga funktioner.Med det sagt sÄ tycker jag att B100 Àr snyggare och det Àr smidigt med BT för att synka och stÀlla in tiden.
NÄn som vet hur det kommer sig att min modell behöver tvÄ batterier ?GG-1000:
Drivs med tvÄ batterier
Ingen höjdmÀtare
Ingen barometer
Ingen Bluetooth
GG-B100:
Drivs med ett batteri
Har höjdmÀtare, barometer och Bluetooth
Kompass leder dig hem inom 99 km radie
Mission Log visar pÄ kartan i mobilen vart, hur lÀnge och hur högt har du gÄtt
Med ett knapptryck synkas klockan med mobilen och stÀller in tid och aktuell höjd
(Kolla G-Shock Connected-app)
Ja, precis. Den Àr det, sÄ ingen mod.
NÄn som vet hur det kommer sig att min modell behöver tvÄ batterier ?
Ok, ja dÀr ser man. TackTypisk kombo: ett batteri för de analoga visarna och det andra batteriet för de digitala displayer.
Bra mycket bra![]()
Som en mudmaster ska se ut![]()
FrÄn vilken modelÀr keepern transplanterad?![]()
Det Àr stake i det dubbla spÀnnet pÄ Mudmaster![]()
Hmm, det satt pÄ nÀr jag köpte klockan i butik. GG-1000-1AER, nÄt knas ?FrÄn vilken modelÀr keepern transplanterad?
GGb100 har ocksÄ termometerMest en smaksak om du inte kÀnner att termometer osv. Àr totalt nödvÀndiga funktioner.Med det sagt sÄ tycker jag att B100 Àr snyggare och det Àr smidigt med BT för att synka och stÀlla in tiden.
Hur Àr klockarna rent stryk mÀssigt? Tex om man har klockan vid trÀning osv... kÀnsliga?
FörlÄt, brainfart frÄn min sida!Hmm, det satt pÄ nÀr jag köpte klockan i butik. GG-1000-1AER, nÄt knas ?
Nemas problemasFörlÄt, brainfart frÄn min sida!
Trodde det var en GWG-1000!