• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20200503_163737.jpg
Bra mycket bra :)

Funderar Äterigen pÄ att skaffa mig en Mudman och har sneglat pÄ GG-1000-1A8ER eller GG-100 men vad Àr skillnaden pÄ respektive klocka och vilken ska man vÀlja?

https://www.milrab.se/casio-g-shock-mudmaster-gg-b100-klockor/cat-p/c/p1500049715

https://www.klockor.nu/casio/p/18341

GG-1000:
Drivs med tvÄ batterier
Ingen höjdmÀtare
Ingen barometer
Ingen Bluetooth

GG-B100:
Drivs med ett batteri
Har höjdmÀtare, barometer och Bluetooth
Kompass leder dig hem inom 99 km radie
Mission Log visar pÄ kartan i mobilen vart, hur lÀnge och hur högt har du gÄtt
Med ett knapptryck synkas klockan med mobilen och stÀller in tid och aktuell höjd
(Kolla G-Shock Connected-app)

Senast Àndrad:
Stort tack för informationen :), med andra ord bör jag satsa pÄ en GG-B100?
Mest en smaksak om du inte kÀnner att termometer osv. Àr totalt nödvÀndiga funktioner. ;) Med det sagt sÄ tycker jag att B100 Àr snyggare och det Àr smidigt med BT för att synka och stÀlla in tiden.

Mest en smaksak om du inte kÀnner att termometer osv. Àr totalt nödvÀndiga funktioner. ;) Med det sagt sÄ tycker jag att B100 Àr snyggare och det Àr smidigt med BT för att synka och stÀlla in tiden.

Har inte behov av varken barometer eller höjdmÀtare dock Àr Bluetooth positivt om man kan ladda ner appen till min iPhone 11 Pro för att synka/stÀlla tiden :)

GG-1000:
Drivs med tvÄ batterier
Ingen höjdmÀtare
Ingen barometer
Ingen Bluetooth

GG-B100:
Drivs med ett batteri
Har höjdmÀtare, barometer och Bluetooth
Kompass leder dig hem inom 99 km radie
Mission Log visar pÄ kartan i mobilen vart, hur lÀnge och hur högt har du gÄtt
Med ett knapptryck synkas klockan med mobilen och stÀller in tid och aktuell höjd
(Kolla G-Shock Connected-app)
NÄn som vet hur det kommer sig att min modell behöver tvÄ batterier ?

Tillbaka
Topp