• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20200505_070524.jpg

Nu Àr det switchat. Inte helt sÀker pÄ om jag ska köra helsvart bezel eller den med gul text... gw5000 strap blir det i alla fall :)
0CB6093D-A1B6-4EEE-84AF-DC6CB56A3AEC.jpeg

lite synd att fÀrgen pÄ texten inte matchar bÀttre med displayen som har ett lite blÄstick i sig.
48E2A1E9-5708-4484-ABD7-23E53ACDD070.jpeg

donatorn nu med svart bezel och neg display och kombibandet.
30D0D7A3-DA56-4A5D-BC74-4CBCB9FFA21A.jpeg

Nu Àr det switchat. Inte helt sÀker pÄ om jag ska köra helsvart bezel eller den med gul text... gw5000 strap blir det i alla fall :)

lite synd att fÀrgen pÄ texten inte matchar bÀttre med displayen som har ett lite blÄstick i sig.

Den var riktigt clean! Tycker att det ser ut som att fÀrgerna passar hÀrifrÄn i alla fall.

Den dÀr positiva svagt gul/guld lcd ser riktigt grym ut. NÀstan som papper (iaf pÄ bild). Classy! :cool:

Tro varför det inte finns displayer i E-ink teknik? Jag hade gÀrna offrat sekunderna om det beror pÄ refresh-rate som blir för hög dÄ?
Man skulle ju fÄ monokroma displayer i alla möjliga fÀrger i absolut krispigt utförande. :)

Den var riktigt clean! Tycker att det ser ut som att fÀrgerna passar hÀrifrÄn i alla fall.
Ja, displayen Àr en riktig höjdare :) Man fÄr verkligen associationer till tidiga Seiko med gultonade displayer, allmÀnt kallade "lemon face".
FÀrgen i bezel Àr en frÀsch citrongul fÀrg, lite varm ton. Displayen har lite grÄgrönt i det gula, inte lika varm fÀrg. Jag förstÄr att den Àr nÀrapÄ omöjligt att matcha, men det hade varit trevligt :cigar:

DÀr kom den hem! Den var ju Ànnu större Àn vad jag kom ihÄg frÄn passarounden. Sitter vÀl sÄdÀr om jag ska vara Àrlig sÄ vi fÄr se om den fÄr stanna. Blir antingen lite lös eller inget blod till handen.
PSX_20200505_153003.jpg

PSX_20200505_152938.jpg

Det intressanta Àr att den Àr exakt lika lÄng lug-lug som GG-B100 men Mudmastern sitter sjukt mycket bÀttre pÄ armen eftersom den har ett annat band och de dÀr extra bitarna undertill dÀr bandet möter boetten. Jag mÀtte med ett digitalt skjutmÄtt och det skiljer bara 0,8mm om man mÀter frÄn mitten av skruvarna. :)
PSX_20200505_160203.jpg

JÀkligt snygg Àr den i alla fall! :)

DÀr kom den hem! Den var ju Ànnu större Àn vad jag kom ihÄg frÄn passarounden. Sitter vÀl sÄdÀr om jag ska vara Àrlig sÄ vi fÄr se om den fÄr stanna. Blir antingen lite lös eller inget blod till handen.
PSX_20200505_153003.jpg

PSX_20200505_152938.jpg

Det intressanta Àr att den Àr exakt lika lÄng lug-lug som GG-B100 men Mudmastern sitter sjukt mycket bÀttre pÄ armen eftersom den har ett annat band och de dÀr extra bitarna undertill dÀr bandet möter boetten. Jag mÀtte med ett digitalt skjutmÄtt och det skiljer bara 0,8mm om man mÀter frÄn mitten av skruvarna. :)
PSX_20200505_160203.jpg

VÀldigt fin! Men som med sÄ mÄnga av de större G-Shockarna sÄ Àr den vÀldigt stor. För mig blir det alltid sÄnt dÀr mellanrum under bandhornen, som att man skulle kunna köra in en sÄn dÀr skumplastcylinder som ungdomarna skjuter pÄ varandra med nerf guns med pÄ var sida om handleden. Galet.

VÀldigt fin! Men som med sÄ mÄnga av de större G-Shockarna sÄ Àr den vÀldigt stor. För mig blir det alltid sÄnt dÀr mellanrum under bandhornen, som att man skulle kunna köra in en sÄn dÀr skumplastcylinder som ungdomarna skjuter pÄ varandra med nerf guns med pÄ var sida om handleden. Galet.
Ja, det Àr lite synd att bandet sticker ut i den vinkeln. Lug-lug om man mÀter mellan skruvarna Àr ju inte mer Àn 50,3mm pÄ Frogman sÄ inga gigantiska mÄtt. Jag fÄr inte alls det mellanrummet pÄ min GG-B100 men dÀr har bandet en annan vinkel.

Ja, det Àr lite synd att bandet sticker ut i den vinkeln. Lug-lug om man mÀter mellan skruvarna Àr ju inte mer Àn 50,3mm pÄ Frogman sÄ inga gigantiska mÄtt. Jag fÄr inte alls det mellanrummet pÄ min GG-B100 men dÀr har bandet en annan vinkel.
Jag har haft tvÄ "stÄlisar" med lÀnk och en pÄ resin. Fick slÀppa de med lÀnk dÄ det inte gick pga detta, det blev uppÄt 60 mm mellan de yttersta utstickande partierna. PÄ Resin gick det bÀttre men dÄ blev det att jag ÀndÄ inte anvÀnde den.

Jag har haft tvÄ "stÄlisar" med lÀnk och en pÄ resin. Fick slÀppa de med lÀnk dÄ det inte gick pga detta, det blev uppÄt 60 mm mellan de yttersta utstickande partierna. PÄ Resin gick det bÀttre men dÄ blev det att jag ÀndÄ inte anvÀnde den.
TrÄkigt att det Àr sÄ. Det hade varit bÀttre om de hade anvÀnd vanliga band, dÄ hade man inte haft det problemet. :sorry:

PSX_20200505_153003.jpg

PSX_20200505_152938.jpg

PSX_20200505_160203.jpg

Skitsnygg den dÀr fÀrgkombon! Kanske den snyggaste tillsammans med Antarktis-modellen. Jag ska börja anvÀnda min som jobbklocka och köra utanpÄ klÀdseln just pga storleken och att det Àr en favorit som jag inte vill sÀlja!

Skitsnygg den dÀr fÀrgkombon! Kanske den snyggaste tillsammans med Antarktis-modellen. Jag ska börja anvÀnda min som jobbklocka och köra utanpÄ klÀdseln just pga storleken och att det Àr en favorit som jag inte vill sÀlja!
Det Àr precis dÀrför jag vill att det ska funka, den Àr sÄ jÀkla snygg. FÀrgerna och hela designen Àr spot on. Hur sitter den pÄ dig?

PSX_20200505_153003.jpg

PSX_20200505_152938.jpg

PSX_20200505_160203.jpg

Tycker inte alls att den ser stor ut pÄ dig. Snyggt!

Det Àr precis dÀrför jag vill att det ska funka, den Àr sÄ jÀkla snygg. FÀrgerna och hela designen Àr spot on. Hur sitter den pÄ dig?
Den sitter som pÄ dig mellan tvÄ hÄl. Jag kan ha pÄ mig klockan en kall dag pÄ det tightaste hÄlet. Ett snÀpp ut sÄ glider klockan över knölen. Kanske Àr remmen mÄttad efter att kunna bÀras utanpÄ en vÄtdrÀkt?
591AB629-698F-496A-B3A5-0E4B33FED693.jpeg

Tycker inte alls att den ser stor ut pÄ dig. Snyggt!
Kanon, tack! :happyhappy:

Den sitter som pÄ dig mellan tvÄ hÄl. Jag kan ha pÄ mig klockan en kall dag pÄ det tightaste hÄlet. Ett snÀpp ut sÄ glider klockan över knölen. Kanske Àr remmen mÄttad efter att kunna bÀras utanpÄ en vÄtdrÀkt?
591AB629-698F-496A-B3A5-0E4B33FED693.jpeg
Min Àr precis sÄ att den inte Äker över knölen men den sitter vÀldigt löst pÄ mig. Har jag den pÄ högerarmen sÄ funkat det för den Àr lite tjockare. :D

Tillbaka
Topp