• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

6FC49110-D673-414D-8B50-C101EC620CE3.jpeg

Tillbaka i klockforumet efter ett uppehÄll utan klocka.
Men nu tillbaka heldigitalt:)
ska bli spÀnnande....
1.jpg
Det kan lĂ„ta lite fĂ„nigt, men det Ă€r faktiskt en annan kĂ€nsla med digital avlĂ€sning. Den Ă€r ju mer exakt samtidigt som man inte fĂ„r samma kĂ€nsla av vart pĂ„ timmen man befinner sig, jĂ€mfört med ett par visare. Typ som nu, 14:43. PĂ„ en klocka med visare Ă€r det ”ungefĂ€r kvart i”. Men efter ett par dagar Ă€r man van ;)

Det kan lĂ„ta lite fĂ„nigt, men det Ă€r faktiskt en annan kĂ€nsla med digital avlĂ€sning. Den Ă€r ju mer exakt samtidigt som man inte fĂ„r samma kĂ€nsla av vart pĂ„ timmen man befinner sig, jĂ€mfört med ett par visare. Typ som nu, 14:43. PĂ„ en klocka med visare Ă€r det ”ungefĂ€r kvart i”. Men efter ett par dagar Ă€r man van ;)
Det Àr ju precis som en digitaltermometer kontra kvicksilverdito.. UngefÀr 15grader pÄ kvickisen blir ju exempelvis 14.7 grader pÄ digitala :D

Hur fÄr du till det dÀr snygga ljuseffekterna?
Tack!
Grunden Ă€r ett bra direkt ljus nĂ€r man tar bilden! Sedan drar jag pĂ„ ”clarity” effekten en del i redigeringen samt adderar mörker cirkulĂ€rt ifrĂ„n kanterna och inĂ„t i bilden (originalbilden ur kameran Ă€r vĂ€ldigt ljus överallt, tyvĂ€rr har jag inte originalfilen kvar att visa). Kör ios och Camera+ appen.

Fantastiskt nÀr man fÄr en G-shock som Àr mÀrkt med flera AKTAS-klistermÀrken, haha. Man vet ju aldrig! :D
PSX_20200506_173632.jpg

För övrigt sÄ mÄste jag sÀga att det var lÀngesen jag testade en ny G-shock som satt sÄ skönt. Sitter helt perfekt pÄ min arm och Àr till och med bekvÀmare Àn min GG-B100. 10/10 lerpölar!
PSX_20200506_173622.jpg

Fantastiskt nÀr man fÄr en G-shock som Àr mÀrkt med flera AKTAS-klistermÀrken, haha. Man vet ju aldrig! :D
PSX_20200506_173632.jpg

För övrigt sÄ mÄste jag sÀga att det var lÀngesen jag testade en ny G-shock som satt sÄ skönt. Sitter helt perfekt pÄ min arm och Àr till och med bekvÀmare Àn min GG-B100. 10/10 lerpölar!
PSX_20200506_173622.jpg
NÀ nu börjar jag sakna min. Den sitter ju perfekt som du sÀger!

PSX_20200506_173632.jpg

PSX_20200506_173622.jpg

Ah, du fick en till slut! Grattis. Sitter som gjuten pÄ dig. Det Àr en bra vecka för dig! Froggien och sen GWG'n.

PSX_20200506_173632.jpg

PSX_20200506_173622.jpg
Grattis! Fast i G-TrÀsket pÄ riktigt ser jag :)

NÀ nu börjar jag sakna min. Den sitter ju perfekt som du sÀger!
Det kan jag förstÄ! Jag hade förvÀntat mig att den hÀr klockan skulle bli en kompromiss men det blev den verkligen inte. :)

Ah, du fick en till slut! Grattis. Sitter som gjuten pÄ dig. Det Àr en bra vecka för dig! Froggien och sen GWG'n.
Tack sÄ mycket! :happyhappy: Ja, högg direkt nÀr den dök upp. Fick med ett nytt gult band ocksÄ sÄ det var kanon. Hade inte vÀntat mig att fÄ in bÄda dessa samma vecka, har ju spanat ett bra tag! :D

Grattis! Fast i G-TrÀsket pÄ riktigt ser jag :)
Ja, hade bara tio stycken sen tidigare sÄ... :p

Tillbaka
Topp