• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag sÄlde ocksÄ min idag! TvÄ svarta stÄlisar sÄlda pÄ K&S idag, ha ha! För övrigt sÄ verkar det som att den svarta stÄlisen inte Àr lika populÀr som guld och stÄl men jag ser den som underskattad. Den Àr riktigt bra i svart! Enda anledningen till min försÀljning Àr att en annan square Àr pÄ vÀg in och jag försöker hÄlla ned antalet klckor i lÄdan. Om man har fler Àn hundra Àr det överdrivet, ha ha!

GÄ in pÄ följande sida och leta upp en flygplats i din nÀrhet. PÄ METAR:n stÄr lokalt lufttryck kalibrerat till MSL, dvs om du stÀller in lokalt lufttryck i din altimeter sÄ ska höjden i instrumentet visa flygplatsens höjd över havet. Om du befinner dig nÀra havsytan sÄ kan du kalibrera lufttrycket i klockan till det som stÄr i din lokala METAR men om flygplatsen befinner sig betydligt högre Àn MSL sÄ ska lufttrycket i klockan vara mindre Àn ca 1 hPa per 30 fot som klockan befinner sig över havet. Ett exempel: Du Àr nÀra en flygplats som befinner sig 300 fot över havet och flygplatsens METAR rapporterar ett tryck pÄ 1023 hPa. DÄ ska din klocka om den Àr korrekt kalibrerad visa ett tryck pÄ ca 1013 hPa. Om du befinner dig nÀra havsnivÄ i nÀrheten av en flygplats ska trycket i din klocka vara detsamma som rapporteras i din lokala METAR.
Oj tack för det vÀl formulerade inlÀgget men behöver sÀtta mig ner nÄgon dag och verkligen lÀsa igenom detta samt kolla sidan och försöker mig pÄ det hÀr ^^ verkade var lite mer överkurs Àn vad jag trodde :) tack Äterigen, ska verkligen försöka mig pÄ detta!

EF4B5EAC-EB10-4BF7-8383-A00731731930.jpeg

Oj tack för det vÀl formulerade inlÀgget men behöver sÀtta mig ner nÄgon dag och verkligen lÀsa igenom detta samt kolla sidan och försöker mig pÄ det hÀr ^^ verkade var lite mer överkurs Àn vad jag trodde :) tack Äterigen, ska verkligen försöka mig pÄ detta!
Det lÄter klurigare Àn vad det Àr och det Àr bara ett sÀtt att kalibrera klockan. Den visar förmodligen rÀtt utan all finjustering :)

Helt rÀtt @Equilibrium, GWG-1000 Àr den jag föredrar men den Àr inte bÀst pÄ alla punkter. Idag hade jag ett WTF-moment nÀr jag insÄg att man mÄste skriva ut kronan och hÄlla pÄ för att stÀlla timern, det var det dummaste... :bored: Varför inte bara ha sÄ att man hÄller in den övre vÀnstra knappen som de flesta andra? Mycket snabbare och smidigare och den knappen gör inte ett jota pÄ GWG, hÀnder inget nÀr man trycker pÄ den. :confused:

NÀr det kommer till utseendet sÄ tycker jag att GWG vinner men hade man valt att ha helsvart bezel istÀllet för den synliga kolfibern pÄ GG-B100 sÄ hade det var jÀmt skÀgg. :)

Det sista Àr att jag tycker att den digitala displayen pÄ GG-B100 Àr bÄde tydligare och skarpare. Vilken man Àn vÀljer sÄ tror jag att man blir nöjd. Man fÄr ocksÄ tÀnka pÄ att listpris pÄ GG-B100 Àr mindre Àn halva av GWG-1000 kostade nÀr den kom vilket Àr helt galet. Okej att den saknar solladdning och safir men ÀndÄ.

Precis. Det enda jag inte klarar av pÄ gwg Àr att man mÄste anvÀnda kronan till nÀstan allt.

20200508-165303.jpg

Börjar nÀstan bli lÀge för ett sÄnt dÀr skrin med skumgummi pÄ insidan frÄn typ Clas Ohlsson eller Biltema, nÄgon som vet vad jag pratar om? Kommer ihÄg att jag sett dem anvÀndas som förvaring lÄngt bak i trÄden.

Det var den enda anledningen att jag aldrig köpte den... frestad och sugen var jag, men det dÀr med kronan Àr verkligen en udda grej :confused:

Sjukt osmidigt att behöva ta av klockan för att kunna stÀlla in nÄgot som enkel som timern. Helt ologiskt...

Jag tycker iofs att det Àr grymt smidigt att dom flesta funktioner justeras med hjÀlp av kronan. Ett allt i allo verktyg :D

Sjukt osmidigt att behöva ta av klockan för att kunna stÀlla in nÄgot som enkel som timern. Helt ologiskt...
Tur att jag fick reda pÄ detta, dÄ gÄr den tyvÀrr bort för min del. Jag har klockan pÄ höger arm och att behöva krumbukta sig som gummitarzan för att anvÀnda funktionerna Àr för magstarkt för min del.

Tillbaka
Topp