• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

20200508-165303.jpg

Börjar nÀstan bli lÀge för ett sÄnt dÀr skrin med skumgummi pÄ insidan frÄn typ Clas Ohlsson eller Biltema, nÄgon som vet vad jag pratar om? Kommer ihÄg att jag sett dem anvÀndas som förvaring lÄngt bak i trÄden.
Jag tror att du tÀnker pÄ Pelicase? Peli Àr i och för sig ett varumÀrke men det verkar som att andra anvÀnder sig av samma benÀmning lite som jacuzzi, Jeep m.m.

Jag anvÀnder aldrig klockans timer men provade precis att stÀlla in timern med klockan pÄ armen. Fungerade utmÀrkt :)
ÄndĂ„ mycket osmidigare Ă€n att bara hĂ„lla in en knapp. KĂ€nns som att kronan egentligen inte tillför nĂ„got.

Tur att jag fick reda pÄ detta, dÄ gÄr den tyvÀrr bort för min del. Jag har klockan pÄ höger arm och att behöva krumbukta sig som gummitarzan för att anvÀnda funktionerna Àr för magstarkt för min del.
DÄ blir det ju Ànnu osmidigare. :bored:

Finns det förresten fler G-Shock som har krona eller Àr GWG-1000 ensam med det?

ÄndĂ„ mycket osmidigare Ă€n att bara hĂ„lla in en knapp. KĂ€nns som att kronan egentligen inte tillför nĂ„got.
"Smart Access-teknik
Med Smart Access-systemet kan klockan stÀllas in snabbt och enkelt via en elektronisk krona. Genom att trycka och vrida kan du anpassa funktioner som stoppur, nedrÀkningstimer, larm och vÀrldstid.'

Det lÄter vÀl bra iallafall ;)
Fördelarna övervÀger nackdelarna flera gÄnger om. Enligt mig.

"Smart Access-teknik
Med Smart Access-systemet kan klockan stÀllas in snabbt och enkelt via en elektronisk krona. Genom att trycka och vrida kan du anpassa funktioner som stoppur, nedrÀkningstimer, larm och vÀrldstid.'

Det lÄter vÀl bra iallafall ;)
Fördelarna övervÀger nackdelarna flera gÄnger om. Enligt mig.
Allt lÄter bra nÀr marknadsavdelning har varit i farten! :D

DÄ blir det ju Ànnu osmidigare. :bored:

Finns det förresten fler G-Shock som har krona eller Àr GWG-1000 ensam med det?
GPR-B1000 har ocksÄ en sÄn dÀr jobbig krona som man anvÀnder för att blÀddra i menyer osv.

Har inte blivit mycket tid över till att leka med klockor den hÀr veckan, men GWG1000 har i alla fall hÀngt med hela tiden.
LÀtt att tycka om: snygg, kompetent och sitter bra pÄ handleden.
En kvÀllspromenad blev det i alla fall idag.
6FA15E6E-481E-4AD4-81A4-03A0E844053A.jpeg

1589012143050-249765524.jpg

Första g-shocken pÄ plats.
Efter besvikelsen men att nya froggisen inte hade djupmÀtning (badar, snorklar och fridyker) sÄ slog jag till pÄ en gulfmaster quad sensor.
Den kom igÄr och testade den direkt, dock ovanför vattnet pÄ en liten fisketur.
Stor klocka men absolut inte sÄ det stör.
Helgen kommer gÄ Ät att försöka lÀra sig alla funktioner.
Denna modell Àr en master of navy blue, tror det Àr samma som den blÄ/gula froggisen (som jag hade köpt om jag hunnit).

Nu blev jag ocksÄ sugen pÄ en trots att tegelstensmönstret brukar vara ett skallkrav för mig.
Är det @Fujoor som har en screwbackmod med det glaset?

Har haft pÄ mig den typ sedan jag fick den. Kastas tillbaka till 80-talet sÄ fort jag tittar pÄ den. :D
KÀnns ocksÄ som om bandet Àr lite mjukare.

Watchia Àr lite billigare förresten :
https://www.watchia.com/se/casio-g-shock-black-dw-5600e-1ver.html

Tillbaka
Topp