Eftersom de allra flesta saknar sjukdomsinsikt hĂ€r sĂ„ anvĂ€nder vi med fördel ordet âexcentriskâHehe....
MÄ vel tÄle sÄpass..
Har vel innsett selv at det har blitt en liten besettelse....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Eftersom de allra flesta saknar sjukdomsinsikt hĂ€r sĂ„ anvĂ€nder vi med fördel ordet âexcentriskâHehe....
MÄ vel tÄle sÄpass..
Har vel innsett selv at det har blitt en liten besettelse....
Tack sÄ mycket! G-shock och smÄ handleder gÄr liksom inte hand i hand tyvÀrr. Men mÄste sÀga att denna "wears small"
Tack sÄ mycket! G-shock och smÄ handleder gÄr liksom inte hand i hand tyvÀrr. Men mÄste sÀga att denna "wears small"
Jag har 16,5cm handled och GWG sitter perfekt! Har faktiskt pÄ min nu.Hur smala ? Mina 20cm Àr perfekta till G shock
Jag har för mig att @MaBr ocksÄ har ganska smala men sportar bÄde GWG och GG utan problem.
Allt Àr relativt. Man ska inte fokusera för mycket pÄ handledens omkrets, det Àr helheten som avgör om en klocka ser stor ut eller inte tycker jag . T ex smÄ hÀnder kan ge intrycket att en klocka ser stor ut Àven om handleden Àr av normaltjocklek.
HÄller med dig. Omkretsen sÀger inte sÄ mycket. Jag har 19cm omkrets men mina handleder Àr av den tjockare varianten. Finns folk som har mindre omkrets men smalare och bredare handleder.
En mycket klok bestĂ€llning. Man riskerar inte att Ă„ngra sig nĂ€r man skickat efter en GW-5000.I sanning en riktig klassiker. âThe G-Shockâ. Köpte min första första för 3 Ă„r sedan i nyskick (inga spĂ„r) för 2000 kr. Riktigt bra pris. Varför sĂ„lde jag den?
LÄng historia kort sÄ har jag efter ett antal andra shock:ar kommit fram till att det Àr den jag vill ha. TyvÀrr, för de Àr inte sÄ billiga. En GW-M5610 kan man hitta ny för runt tusenlappen, men GW-5000 mÄste man importera. Nypriset Àr ca 2.500-3.000, vilket man (av nÄgon anledning) kan acceptera för screwback och renare tavla. Men det var ju det dÀr med importen ocksÄ. Slutpriset landar dÄ pÄ 3.200-3.900. Barockt!
Trots detta har jag bestÀllt en. Hamnade i mitten av spannet ovan. Lite skruvad Àr man nog ÀndÄ. Den skulle kommit fram i fredags men blev felsorterad i VÀxjö. Typiskt med helg. Imorgon kommer den, förhoppningsvis. Och med lite tur Àr den oskadd och precis sÄ underbar som jag minns den. FortsÀttning följer!
I alla fall inte nu, nÀr jag mognat lite i klockintresset och vet vad jag vill ha.En mycket klok bestÀllning. Man riskerar inte att Ängra sig nÀr man skickat efter en GW-5000.
Riktigt snygg! En mod antar jag?
Min ocksÄ. Har varit pÄ hela helgen (kör med lÀnk).Favoritmodellen
![]()
Jag var ocksĂ„ vĂ€ldigt nĂ€ra pĂ„ att sĂ€lja min men köparen Ă„ngrade sig. Det Ă€r jag vĂ€ldigt glad för idag, speciellt med tanke pĂ„ hur den svenska kronan har försvagats senaste Ă„ren.I sanning en riktig klassiker. âThe G-Shockâ. Köpte min första första för 3 Ă„r sedan i nyskick (inga spĂ„r) för 2000 kr. Riktigt bra pris. Varför sĂ„lde jag den?
LÄng historia kort sÄ har jag efter ett antal andra shock:ar kommit fram till att det Àr den jag vill ha. TyvÀrr, för de Àr inte sÄ billiga. En GW-M5610 kan man hitta ny för runt tusenlappen, men GW-5000 mÄste man importera. Nypriset Àr ca 2.500-3.000, vilket man (av nÄgon anledning) kan acceptera för screwback och renare tavla. Men det var ju det dÀr med importen ocksÄ. Slutpriset landar dÄ pÄ 3.200-3.900. Barockt!
Trots detta har jag bestÀllt en. Hamnade i mitten av spannet ovan. Lite skruvad Àr man nog ÀndÄ. Den skulle kommit fram i fredags men blev felsorterad i VÀxjö. Typiskt med helg. Imorgon kommer den, förhoppningsvis. Och med lite tur Àr den oskadd och precis sÄ underbar som jag minns den. FortsÀttning följer!
Tack för alla goda tips! Jag kommer att byta glas ÀndÄ eftersom det inte Àr nÄgon idé att slipa ett glas som ÀndÄ inte blir bra. Jag fÄr börja jaga helt enkelt och nu har jag fÄtt lite blodad tandVille ikke kjÞrt selve kassen i ultralyd-vasker. Innsiden er silketrykk, og jeg hadde vÊrt redd for at det lÞsnet mer enn det allerede har gjort.
VÊr ogsÄ forsiktig med penetrerende oljer.
Har erfart en gang at wd40 trekte inn utenifra mellom glas og kasse, og delaminert glasset. -Utviklet seg sakte over flere dager. (Ikke spĂžr).
Et lite tips nÄr du monterer modulen:
NÄr du har fÄtt modulen helt inn i kassen, hold modulen helt inne mens du presser inn begge knappene pÄ hÞyre side. Hold knappene inn til lokket er skrudd pÄ.
PÄ den mÄten unngÄr du at modulen glir "tilbake" mens du skrur pÄ lokket.
Lykke til med rengjĂžring og montering..
HÀrligt att se. Bra jobbat.Klockan rengjord. Jag fÄr försöka och montera tillbaka knapparna och bestÀlla lite reservdelar. Och sÄ var det det dÀr glaset ocksÄTips emottages tacksamt
![]()
Jelly modellerna hÄller ovanligt braFinns det nÄn vintage square modell med skruvat baklock och utan resin rot?
Jelly modellerna hÄller ovanligt bra![]()
Kul med en bild i hÄrdingens rÀtta element !Morgonpromenad med Mudmaster.
![]()
Hehe, ja eller hur!Kul med en bild i hÄrdingens rÀtta element !
The show must go on !Hehe, ja eller hur!
Lite fusk dock dÄ jag gick in i en blöt buske med armen. Men ÀndÄ!![]()
https://www.ebay.co.uk/itm/114151295173NĂ„gon som testat typ detta kit? Eller finns det liknande bĂ€ttre alternativ ? Ăr inte helt hundra kompis med AliExpress dĂ„ det kan ta hela sommaren innan man fĂ„r grejerna. Riktigt sugen pĂ„ en stĂ„lis sĂ„ en mod hade kanske varit nĂ„got?
Ăr ute efter ett svart(tror jag), gĂ€rna med lite sliten look typ dennahttps://www.ebay.co.uk/itm/114151295173
Silver verkar vara slut just nu...
Jag bestĂ€llde faktiskt ett svart sĂ„dant igĂ„r. Dock inte frĂ„n Ali Express utan Ebay. LĂ€r vara samma grejer skulle jag tro. Kommer frĂ„n Kina hur som helst. De skulle levereras först i slutet av juli. LĂ„ng leveranstid tycker jag.NĂ„gon som testat typ detta kit? Eller finns det liknande bĂ€ttre alternativ ? Ăr inte helt hundra kompis med AliExpress dĂ„ det kan ta hela sommaren innan man fĂ„r grejerna. Riktigt sugen pĂ„ en stĂ„lis sĂ„ en mod hade kanske varit nĂ„got?
Japp - modul frÄn GW-B5600AR och bezel/band i "military grey" frÄn DW5600M-8.Riktigt snygg! En mod antar jag?