• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja, men sen tog det stopp :woot: Det brukar alltid gÄ att se sortering eller liknande.
Har de inte tagit bort det pÄ sistone dÄ? Jag var i kontakt med PN förra veckan eftersom jag inte kunde spÄra mina paket som jag har kunnat tidigare dÀr varje stopp pÄ vÀgen registrerades och nÀr det till slut anlÀnde till ett ombud stod det bara att det hade ankommit till ett servicestÀlle men det nÀmndes inte nÄgonting om vilket servicestÀlle det gÀllde. :facepalm:

Enligt tjejen pÄ kundtjÀnst hade de inte fÄtt in nÄgra klagomÄl om detta men det verkar som att de har Àndrat sina rutiner, kanske för att mörka lÀngre leveranstider p.g.a. corona? *foliehatt pÄ* :blackalien:

Har de inte tagit bort det pÄ sistone dÄ? Jag var i kontakt med PN förra veckan eftersom jag inte kunde spÄra mina paket som jag har kunnat tidigare dÀr varje stopp pÄ vÀgen registrerades och nÀr det till slut anlÀnde till ett ombud stod det bara att det hade ankommit till ett servicestÀlle men det nÀmndes inte nÄgonting om vilket servicestÀlle det gÀllde. :facepalm:

Enligt tjejen pÄ kundtjÀnst hade de inte fÄtt in nÄgra klagomÄl om detta men det verkar som att de har Àndrat sina rutiner, kanske för att mörka lÀngre leveranstider p.g.a. corona? *foliehatt pÄ* :blackalien:
Nu nÀr du sÀger det sÄ fick jag ett paket för ett par veckor sedan som saknade status mellan skickad och framme hos ombud.

Hur som helst sÄ Àr PostNords app vÀldigt bra! :)

Har ju bara gĂ„tt en arbetsdag, tycker att det Ă€r mer eller mindre standard med ”FörsĂ€ndelsen Ă€r pĂ„vĂ€g” i tvĂ„ dagar sen(förhoppningsvis) plingar det till om att det gĂ„r att hĂ€mta ut, inget dĂ€r emellan.

Nu nÀr du sÀger det sÄ fick jag ett paket för ett par veckor sedan som saknade status mellan skickad och framme hos ombud.

Hur som helst sÄ Àr PostNords app vÀldigt bra! :)
Det var ju det jag försökte förklara men var kanske lite otydlig :). Det verkar framförallt vara nĂ€r det skickas privat med ”skicka lĂ€tt” och REK som det ofta saknas hĂ€ndelser i spĂ„rningen. NĂ€r jag bestĂ€llt frĂ„n butik sĂ„ har det alltid gĂ„tt att spĂ„ra hela vĂ€gen.
PostNord fÄr onödigt mycket skit, tycker överlag det fungerar bra. JÀkligt mkt bÀttre Àn tex Bring.

edit: SjÀlvklart har jag ocksÄ klagat pÄ PostNord nÀr jag varit irriterad för det tagit nÄgon dag extra. Har dÀremot aldrig blivit av med nÄgot.

Det var ju det jag försökte förklara men var kanske lite otydlig :). Det verkar framförallt vara nĂ€r det skickas privat med ”skicka lĂ€tt” och REK som det ofta saknas hĂ€ndelser i spĂ„rningen. NĂ€r jag bestĂ€llt frĂ„n butik sĂ„ har det alltid gĂ„tt att spĂ„ra hela vĂ€gen.
PostNord fÄr onödigt mycket skit, tycker överlag det fungerar bra. JÀkligt mkt bÀttre Àn tex Bring.

edit: SjÀlvklart har jag ocksÄ klagat pÄ PostNord nÀr jag varit irriterad för det tagit nÄgon dag extra. Har dÀremot aldrig blivit av med nÄgot.
REK ska inte kunna spÄras av sÀkerhetsskÀl sÄ dÀr Àr det bara inlÀmnat -> mottagande ombud utan nÄgra registrerade stopp pÄ vÀgen, dÀremot har det tidigare stÄtt vilka ombud det gÀller men sÄ var inte fallet med mitt REK förra veckan. Skicka lÀtt har tidigare varit spÄrbart hela vÀgen sÄ vitt jag kan minnas med tillhörande sorteringar pÄ terminaler osv. men detta Àr inte heller nÄgot som verkar finnas tillgÀngligt lÀngre. Jag kanske bara har haft otur med mina senaste försÀndelser och att det beror pÄ tekniska problem men jag tror mer pÄ att PostNord har Àndrat sina rutiner pÄ sistone av nÄgon mÀrklig anledning och jag noterade att samma "problem" Äterfinns bÄde i appen och genom hemsidan vilket tyder pÄ att Àndringen skett centralt hos PostNord.

DÄ har den kommit hem till pappa till slut! Den visade sig vara förbaskat svÄrfotograferad den hÀr rackaren. Lyckades inte fÄ nÄgon vettig bild pÄ armen men den hÀr blev rÀtt bra. Let the honeymoon begin! :happyhappy:
20200511_201742.jpg

Trevligt! Hur gillar du den hittills?

BekÀnnelse:
AnvÀnder- och vill bara anvÀnda min GWG-1000-1A3 numera (vilket kanske framgÄr av alla bilder).
Mycket mer nöjd med 1A3 Àn vad jag var med 1A. Snyggare helt enkelt.
Kan det hÀr vara nÄgot som hÄller i sig tror ni?
SĂ„ att man kan sluta leta nya klockor hela tiden?
Kan man bara anvÀnda sig av en klocka?
PÄ vÀg att tillfriskna till och med? :woot:
20200512_084013.jpg

BekÀnnelse:
AnvÀnder- och vill bara anvÀnda min GWG-1000-1A3 numera (vilket kanske framgÄr av alla bilder).
20200512_084013.jpg
Been there, done that. Det hÄller bara i sig nÄgra veckor. Sedan kommer suget tillbaka :woot:

BekÀnnelse:
20200512_084013.jpg

1A3 Àr klart snyggast av alla varianter... göm alla andra klockor i garderoben och glöm de! ...och anvÀnd bara EN i en hel mÄnad ;)
Den vÀxer in i handleden och blir en del av dig...
Man kan klara sig med bara en klocka och det Àr fascinerande hur mycket man kan uppskatta den :)

1A3 Àr klart snyggast av alla varianter... göm alla andra klockor i garderoben och glöm de! ...och anvÀnd bara EN i en hel mÄnad ;)
Den vÀxer in i handleden och blir en del av dig...
Man kan klara sig med bara en klocka och det Àr fascinerande hur mycket man kan uppskatta den :)
Beroendet har ju gjort sÄ jag skaffat en G-shock som jag har pÄ gymmet och en G-shock nÀr jag arbetar fysiskt. SÄ jag kan minst vara nere pÄ 3 st :D

BekÀnnelse:
20200512_084013.jpg
Aah, den urgamla (lÀgg mÀrke till ordvitsen...) drömmen om att vara OWG! Jag Àr ledsen kompis, det hÄller inte. Once you go WIS, you won't go back! :)

BekÀnnelse:
20200512_084013.jpg

Det tar mÄnga vÀndor innan man ens kan övervÀga owg.

Beroendet har ju gjort sÄ jag skaffat en G-shock som jag har pÄ gymmet och en G-shock nÀr jag arbetar fysiskt. SÄ jag kan minst vara nere pÄ 3 st :D

Precis.
En för finmiddagen, en för beater, en för blingfaktor, en för nörderi, en för nostalgi, en för desktop diving, en för lite av varje, en för att hÀnga med i produkt utvecklingen, en för bara för att, en för catch and release, and natt beater osv.

BekÀnnelse:
20200512_084013.jpg

Jag kÀnner lika med min GG-1000-1AER som jag köpte för ett par veckor sedan. Har inte sett Ät en annan klocka sedan jag fick henne pÄ armen. NÄgot underligt Àr pÄ vÀg att hÀnda :)

Precis.
En för finmiddagen, en för beater, en för blingfaktor, en för nörderi, en för nostalgi, en för desktop diving, en för lite av varje, en för att hÀnga med i produkt utvecklingen, en för bara för att, en för catch and release, and natt beater osv.
Jag trodde första minuterna att GPR-B1000 skulle tÀcka allt det nÀr jag öppnat kartongen. Sen blev vi osams och nu Àr den sÄld :bored:

Tillbaka
Topp