• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HÀlsar pÄ svÀrmor med familjen i Norrköping sÄ blev en tur till GetÄravinen, passade dÄ pÄ att fÄ lite bilder pÄ klocka, hoppas nÄgon tycker bilderna blev bra! SÄ sjukt nöjd med GWG-1000, bÀsta köp jag gjort pÄ lÀnge :)

IMG_20200521_150225.jpg
IMG_20200521_150129.jpg
IMG_20200521_141005.jpg
IMG_20200521_140457.jpg
IMG_20200521_140330.jpg
Riktigt snygga bilder i klockans rÀtta element:)

HR-lÀnken bara vilar just nu, finns lite planer och stor risk att det landar ytterligare en 5600 inom inte för lÄng framtid;)
5610an pÄ bilden frÄn igÄr Àr ju ditt alster. Det var med den det spÄrade ur frÄn att bara haft guld5600an:D
Bra nÀr det spÄrar :D
Hör av dig om du Ängrar dig med lÀnken ;)
Skulle sitta fint pÄ den hÀr :)
FCD71F1F-0313-4819-BE41-1CD77F50A4E9.jpeg

Ny plÄtburk till samlingen!
20200522_125126.jpg

Jag ogillar egentligen analoga G-shocks men föll pladask för den hÀr nÀr den dök upp i trÄden för ett tag sen. Riktigt bra kontrast i visarna samtidigt som den Àr stealthig och den har jÀttehÀrlig flerfÀrgad backlight. Visarna har egentligen grön lume men tÀnds upp i blÄtt nÀr man aktiverar belysningen.

20200522_125136.jpg

HallĂ„ pĂ„ er! Efter att ha kikat runt i trĂ„den ett tag gör jag ett första inlĂ€gg. Äger i dagslĂ€get en square G-shock, den pĂ„ forumet vanligt förekommande GW-M5610-1ER. Funkar som mĂ„nga vet vĂ€ldigt bra till det mesta, men som mĂ„nga andra ocksĂ„ vet sĂ„ finns det alltid intresse av att utöka samlingen med fler bra klockor.

Till saken: jag Àr sugen pÄ att skaffa en rund G-shock och har insett att 6900-modellen Àr vÀldigt fin, och sÀrskilt versionen med tough solar och multi band 6: GW6900-1 (bifogar en bild frÄn nÀtet pÄ modellen). Dock verkar den vara svÄr att hitta, kan det vara sÄ att den utgÄtt ur produktion, eller letar jag bara pÄ fel stÀllen? Vart Àr ert smultronstÀlle för köp av G-shocks? :)

GW6900-1_large.png

HallĂ„ pĂ„ er! Efter att ha kikat runt i trĂ„den ett tag gör jag ett första inlĂ€gg. Äger i dagslĂ€get en square G-shock, den pĂ„ forumet vanligt förekommande GW-M5610-1ER. Funkar som mĂ„nga vet vĂ€ldigt bra till det mesta, men som mĂ„nga andra ocksĂ„ vet sĂ„ finns det alltid intresse av att utöka samlingen med fler bra klockor.

Till saken: jag Àr sugen pÄ att skaffa en rund G-shock och har insett att 6900-modellen Àr vÀldigt fin, och sÀrskilt versionen med tough solar och multi band 6: GW6900-1 (bifogar en bild frÄn nÀtet pÄ modellen). Dock verkar den vara svÄr att hitta, kan det vara sÄ att den utgÄtt ur produktion, eller letar jag bara pÄ fel stÀllen? Vart Àr ert smultronstÀlle för köp av G-shocks? :)

GW6900-1_large.png
https://www.ebay.com/itm/292293207304

GW6900-1_large.png
Har fan ocksÄ blivit sugen pÄ en. Köpte en av @Jockinho som jag gav till en god vÀn (som för övrigt anvÀnder den frekvent). Men Àr sugen pÄ att ha en sjÀlv ocksÄ.

GW6900-1_large.png
Den Àr lite klurig. Hade en förut som jag sÄlde vidare. Den köpte jag pÄ Ebay.
https://www.ebay.com/p/140993801?iid=202236238470

Nytt för dagen, tredje gÄngen gilt. Den hÀr gÄngen kommer den att stanna :bag:
IMG_20200521_082513.jpg
Trodde först att du hade trippelĂ€gt den limiterade guldaren! SĂ„g sen att det Ă€r den trevliga ursprungliga Full Metal. Den Ă€r ju lite ”The Original and Best” (förutom Porter som man tydligen inte fĂ„r köpa; varför inte göra den tillgĂ€nglig för fölket? :( ).

Trodde först att du hade trippelĂ€gt den limiterade guldaren! SĂ„g sen att det Ă€r den trevliga ursprungliga Full Metal. Den Ă€r ju lite ”The Original and Best” (förutom Porter som man tydligen inte fĂ„r köpa; varför inte göra den tillgĂ€nglig för fölket? :( ).
Den limiterade guldisen hade jag en kort period men den vÄgade jag knappt anvÀnda :bag:

Tillbaka
Topp