Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vilken rÀddningstjÀnst tillhör du?Trevlig Midsommar pÄ er kamrater!
Jag och GWG-1000 Àr redo!
![]()
SlÀpptes i November ifjol. Kanske börjar bli svÄr att fÄ tag pÄ redan?![]()
Ăr det hĂ€r en modell som ej finns till salu hemma ?
Edit: Jag menar fÀrgsÀttningen.
Ah pÄ sÄ vis, jag har bara inte sett den (lila varianten) pÄ foratSlÀpptes i November ifjol. Kanske börjar bli svÄr att fÄ tag pÄ redan?
https://se.casio-shop.eu/p/ga-2100ths-1aer/
Det Àr en "acquired taste" som det heter...Ah pÄ sÄ vis, jag har bara inte sett den (lila varianten) pÄ forat![]()
SÀtt pÄ en helsvart bezel sÄ skulle den funka imhoDet Àr en "acquired taste" som det heter...![]()
Midsommarpyssel och borttagning av typ 37 Ă„r gammalt skit. Viiiiiiidrigt...
Till pÄ köpet sitter det en halv skruv kvar... nÄgot tips pÄ hur jag ska fÄ ut den?
![]()
Vad Àr det för nÄgot?Midsommarpyssel och borttagning av typ 37 Är gammalt skit. Viiiiiiidrigt...
Till pÄ köpet sitter det en halv skruv kvar... nÄgot tips pÄ hur jag ska fÄ ut den?
![]()
Den satt redan dÀr, sÄ förmodligen har den suttit dÀr i mÄnga Är.Gick den av nÀr du lossade den, eller var den av sen förut?
En droppe wd40, nÄgra timmars vÀntan och en pincett med riktigt spetsiga skÀnklar sÄ bör den gÄ att fÄ ut om den inte Àr dragen i botten. Om det gÄr att plocka bort allt frÄn metallboetten sÄ kan du lÀgga den i ugnen pÄ maxeffekt en halvtimme eller sÄ. Funkar inte det har jag inga fler tips...
storamossen?Nu Ă„ker vi hem.
![]()
Det Àr vÀl som nÀr nÄgon bult dragits av pÄ bilen... man fÄr borra och köra med svinpitt. Du kan ju alltid testa att superlimma dit en skruv som du sedan lossar, men satt den sÄ hÄrt att den gick av brukar det vara knivigt. Du fÄr testa nÄgra tips i taget, rÀtt var det Àr sÄ funkar nÄgot av domDen satt redan dÀr, sÄ förmodligen har den suttit dÀr i mÄnga Är.
Tack för tipset, ska inhandla lite wd40 och testa snarast! Finns en liten liten del av skruven som gÄr att fÄ tag i med hjÀlp av nÄgot skarpt.
Ugnstipset funkar tyvÀrr inte dÄ glaset har tryck pÄ sig.
RÀtt linje men inte rÀtt station.storamossen?
Ett hÀrjat exemplar av G-Shockens storebrorsa.Vad Àr det för nÄgot?![]()
Skruvarna Àr ju mikroskopiska sÄ borra osv Àr för mig helt uteslutet. Inte talangfull nog.Det Àr vÀl som nÀr nÄgon bult dragits av pÄ bilen... man fÄr borra och köra med svinpitt. Du kan ju alltid testa att superlimma dit en skruv som du sedan lossar, men satt den sÄ hÄrt att den gick av brukar det vara knivigt. Du fÄr testa nÄgra tips i taget, rÀtt var det Àr sÄ funkar nÄgot av dom![]()
det förstÄr jag, det lÀr vara svÄrt att hitta sÄ liten borr ocksÄSkruvarna Àr ju mikroskopiska sÄ borra osv Àr för mig helt uteslutet. Inte talangfull nog.
Ja du ser ju storleken. Jag Àr glad att jag ens ser dom!Det Àr vÀl som nÀr nÄgon bult dragits av pÄ bilen... man fÄr borra och köra med svinpitt. Du kan ju alltid testa att superlimma dit en skruv som du sedan lossar, men satt den sÄ hÄrt att den gick av brukar det vara knivigt. Du fÄr testa nÄgra tips i taget, rÀtt var det Àr sÄ funkar nÄgot av dom![]()
testa superlim pÄ en skruv, kan funka...Ja du ser ju storleken. Jag Àr glad att jag ens ser dom!
![]()
Cool ÀndÄ! Bezeln Äker inte av utan att spricka?Ett hÀrjat exemplar av G-Shockens storebrorsa.
Jag borde vÀl postat i nÄgon annan trÄd, men den hÀr gruppen kan ju skruva i fyrkanter.
![]()
Tror inte bezeln ens gÄr att ta av frÄn den hÀr modellen. Sitter stenhÄrt och gÄr inte ens att fÄ in ett smalt blad och bÀnda lite försiktigt. MisstÀnker att den Àr limmad.Cool ÀndÄ! Bezeln Äker inte av utan att spricka?