• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Äntligen fick jag min Casio G-Shock GMW-B5000GD-9ER levererad :D. Mycket trevlig finish pĂ„ klockan och den sitter som en smĂ€ck :).
17931AB3-3CED-4B35-837E-94090F612AC9.jpeg
846A43C3-10C3-4D1D-8E8D-0DA829DFC5E9.jpeg

Jamen sedÀr. Den passar ju fint pÄ dig.

Struntar nog i att klippa den sÄ kallade grÀsmattan idag ocksÄ...
IMG_20200626_150059.jpg

Mod:
GMW-B5000D-1: boett, modul etc.
GMW-B5000TFC-1: glas och bezel
GMW-B5000-1: band
GW-5000: keeper

Är det samma mod som @Fujoor ?
Blev ju bra.

Tror @roloj var först faktiskt.

Tror ocksÄ det. Bortsett frÄn killarna pÄ WUS dÄ som jag hÀmtade inspiration frÄn.
Riktigt vackert! Blir knappast mycket bÀttre Àn sÄ hÀr. Skulle Àven kunna varvas med porter-lÀnken om man kÀnner för det.
Ni som moddat? Hur knepigt Àr det att byta glaset och kÀnner ni er sÀkra pÄ att klockan hÄller tÀtt?

Riktigt vackert! Blir knappast mycket bÀttre Àn sÄ hÀr. Skulle Àven kunna varvas med porter-lÀnken om man kÀnner för det.
Ni som moddat? Hur knepigt Àr det att byta glaset och kÀnner ni er sÀkra pÄ att klockan hÄller tÀtt?
Jag har bara bytt glas en gÄng och det var en svettig upplevelse. Men allt gick vÀgen. BÄda glasen och solpanelen höll.
Högst osÀker pÄ om klockan hÄller tÀtt, sÄ den fÄr inte hÀnga med och bada. Har funderat pÄ att lÄta en urmakare se över bygget och trycktesta. Men det har inte blivit av Àn.
Edit: bild frÄn nÀr jag tryckte ut glaset: https://klocksnack.se/posts/2946771/

Senast Àndrad:
Jag har bara bytt glas en gÄng och det var en svettig upplevelse. Men allt gick vÀgen. BÄda glasen och solpanelen höll.
Högst osÀker pÄ om klockan hÄller tÀtt, sÄ den fÄr inte hÀnga med och bada. Har funderat pÄ att lÄta en urmakare se över bygget och trycktesta. Men det har inte blivit av Àn.
Edit: bild frÄn nÀr jag tryckte ut glaset: https://klocksnack.se/posts/2946771/
Den Àr ÀndÄ för fin för att bada med!
Det dÀr kommer jag aldrig att ge mig pÄ. Om jag ska modda en stÄlis fÄr det bli mindre avancerat :)

Tillbaka
Topp