• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Inte sÄ kass display som bilden antyder, men visst ser man lÀttare med en positiv display. Gillar den ÀndÄ!
IMG_20200704_173143.jpg

Inte sÄ kass display som bilden antyder, men visst ser man lÀttare med en positiv display. Gillar den ÀndÄ!
IMG_20200704_173143.jpg
PÄ tal om negativa displayer: jag antar att den nya MIPS-displayen gÄr att anpassa till alla modellserier eftersom den Àven finns som square? Otroligt hög lÀsbarhet i dessa oavsett vinkel och ljusförhÄllanden.

Är det nĂ„gon som vet om Casio fyller pĂ„ lagret ibland med aktuella men (för tillfĂ€llet?) slutsĂ„lda modeller? Jag har insett att jag mĂ„ste ha en GWF-D1000ARR men som ni sĂ€kert kĂ€nner till sĂ„ Ă€r utbudet skralt. Det Ă€r dock sĂ„ vitt jag vet den enda aktuella Frogmanmodellen (bortsett frĂ„n de nya analoga) och den finns listad hos bĂ„de G-shock UK och G-shock US Ă€ven om den Ă€r slut i lager.

Det Àr ett samarbete sÄ jag antar att den inte kommer att finnas kvar i all evighet men det verkar samtidigt mÀrkligt om man bara skulle tillverka en enda batch av den enda modellen som fortfarande Àr i produktion.

Jag vet inte nÀr den slÀpptes i UK/US men det finns i alla fall ett gÀng recensioner frÄn februari sÄ antingen slÀpptes den i vÀst i början av Äret eller sÄ kom det en ny batch dÄ?
Det Ă€r en limiterad JDM modell men UK och US fick ett mycket begrĂ€nsat antal (US fick in 10st till SoHo butiken och jag misstĂ€nker att UK ocksĂ„ fick 10. Tror inte att fler kommer ut pĂ„ marknaden men alla andra D1000 modeller som inte Ă€r limited edition gĂ„r sĂ€kert att bestĂ€lla hem via AD, ingen D1000 modell Ă€r ”discontinued” vad jag har sett/hört iaf.
Den Àr riktigt bra iaf!
4ECF62BD-8E4F-4646-83B1-90B51A4767E7.jpeg

Det Ă€r en limiterad JDM modell men UK och US fick ett mycket begrĂ€nsat antal (US fick in 10st till SoHo butiken och jag misstĂ€nker att UK ocksĂ„ fick 10. Tror inte att fler kommer ut pĂ„ marknaden men alla andra D1000 modeller som inte Ă€r limited edition gĂ„r sĂ€kert att bestĂ€lla hem via AD, ingen D1000 modell Ă€r ”discontinued” vad jag har sett/hört iaf.
Den Àr riktigt bra iaf!

Desto större feat att du kunde lÀgga beslag pÄ 3 st. :eek:

Den Àr riktigt bra iaf!
JÀklar, det var inte mÄnga ex dÀr inte. Jag tÀnkte att det var en aktuell (om Àn begrÀnsad) modell eftersom det Àr den enda som finns pÄ deras hemsida under "aktuella modeller" men dÄ antar jag att det bara Àr att glömma. :(

Den finns fortfarande att bestÀlla frÄn en del japanska butiker men dÄ landar man pÄ 16-17k jÀmfört med de 10k som den listades för pÄ UK-sidan. Limiterade G-shocks Àr nÀstan vÀrre Àn sportstÄl frÄn Rolex...

Nyss var jag owg med GWG-1000. Sen kom en ny GPR-B1000 som blev The one and only. Sen kom den hÀr. JÀvligt snygg, skön och grym!
Och sÄ hÄller det pÄ... :meh:
20200704_193508.jpg

Du mÄste ha ett tjockt silverarmband pÄ den andra handleden som hjÀlper dig att gÄ rakt och balanserat... inte som Igor :D:D:D

Nyss var jag owg med GWG-1000. Sen kom en ny GPR-B1000 som blev The one and only. Sen kom den hÀr. JÀvligt snygg, skön och grym!
Och sÄ hÄller det pÄ... :meh:
20200704_193508.jpg

LÀtt hÀnt att resan blir lÀngre Àn man först anade. Jag trodde att jag skulle bli nöjd efter nÄgra st, sÀg fem, men nÀ.
Enda sÀttet att stoppa en sjÀlv Àr nog att sluta logga in pÄ KS. HÀr blir man ju bara inspirerad till nya köp. :)

LÀtt hÀnt att resan blir lÀngre Àn man först anade. Jag trodde att jag skulle bli nöjd efter nÄgra st, sÀg fem, men nÀ.
Enda sÀttet att stoppa en sjÀlv Àr nog att sluta logga in pÄ KS. HÀr blir man ju bara inspirerad till nya köp. :)
Jag Àr ju inte sÄ fascinerad av vanliga squares sÄ dÄ blir urvalet mycket mindre som tur Àr :D

Direkt den landar hemma sÄ ska bezeln bytas till den klassiska med G-Shock och vita knappbokstÀver sÄ det blir liiite mer ljus och liv i mörkret :blackalien:
A865E8D7-F463-4668-A46C-9E7BAA60A46B.jpeg
Det gÄr annars bra att mÄla. Jag har inte gjort det sjÀlv sÄ jag har tyvÀrr inga tips att dela med mig av men det Àr nog mÄnga hÀr i trÄden som har gjort det. :happyhappy:

Konstaterade just att denna (DW-5035D) inte anvÀnts en enda gÄng bortsett frÄn nÀr den provades pÄ handleden efter köp... FrÄgar öppet bara om nÄn har nÄn input om det Àr nÄn idé att sÀlja bort den om den möjligtvis gÄtt upp i vÀrde eller om den fÄr ligga kvar i samlingen?

Bilagor

• CE0B69CE-6249-47B3-A07B-113768D1C1CC.jpeg
    CE0B69CE-6249-47B3-A07B-113768D1C1CC.jpeg
    412.4 KB · Visningar: 5
Konstaterade just att denna (DW-5035D) inte anvÀnts en enda gÄng bortsett frÄn nÀr den provades pÄ handleden efter köp... FrÄgar öppet bara om nÄn har nÄn input om det Àr nÄn idé att sÀlja bort den om den möjligtvis gÄtt upp i vÀrde eller om den fÄr ligga kvar i samlingen?
Det Àr en vÀldigt trevlig men relativt vanlig G-Shock, sÀrskilt hÀr pÄ forumet. Du fÄr runt 1500 kr +- nÄgra hundralappar beroende av hur brÄttom du har.

Det Àr en vÀldigt trevlig men relativt vanlig G-Shock, sÀrskilt hÀr pÄ forumet. Du fÄr runt 1500 kr +- nÄgra hundralappar beroende av hur brÄttom du har.
Tack för input! Jag sökte runt lite pĂ„ köp/sĂ€lj men sĂ„g inga direkt som sĂ„ldes, dĂ€rav funderingen... har en ”Big Bang” ocksĂ„ som jag anvĂ€nt lite mer och den blir kvar i samlingen. :)

Uppmuntrande rÄd i recensionerna för froggien. :D Lite segt med 5k i pÄslag bara för en annan fÀrg men fasen vad bra den Àr...
it is expensive but it is worth every penny! don't think twice, just buy it.
Nog för att jag Àlskar G-shocks och att det Àr deras top-of-the-line digitala modell (kanske delad plats med GPR-B1000?) men det tar emot att lÀgga över 15k pÄ en digital klocka. Varför vet jag inte riktigt, det Àr som sagt det bÀsta som gÄr att uppbringa och Àr egentligen relativt billigt jÀmfört med vanliga mekaniska ur men det Àr ÀndÄ nÄgonting som skaver. Samma sak med titansquare som listar 17k, den Àr sÀkert helt fantastisk men det tar emot.

Vad Àr era tankar kring detta? Delar ni uppfattningen att det av nÄgon anledning kÀnns motigt att betala ett högt pris för en digital modell? Jag kan förstÄ den som varken Àr insatt eller intresserad och avfÀrdar allt frÄn Master of G till F-91W som "billigt plastskrÀp" men Àven för en annan som verkligen Àlskar det och vet vad det faktiskt Àr man fÄr sÄ finns spÀrren dÀr. :(

Uppmuntrande rÄd i recensionerna för froggien. :D Lite segt med 5k i pÄslag bara för en annan fÀrg men fasen vad bra den Àr...
Nog för att jag Àlskar G-shocks och att det Àr deras top-of-the-line digitala modell (kanske delad plats med GPR-B1000?) men det tar emot att lÀgga över 15k pÄ en digital klocka. Varför vet jag inte riktigt, det Àr som sagt det bÀsta som gÄr att uppbringa och Àr egentligen relativt billigt jÀmfört med vanliga mekaniska ur men det Àr ÀndÄ nÄgonting som skaver. Samma sak med titansquare som listar 17k, den Àr sÀkert helt fantastisk men det tar emot.

Vad Àr era tankar kring detta? Delar ni uppfattningen att det av nÄgon anledning kÀnns motigt att betala ett högt pris för en digital modell? Jag kan förstÄ den som varken Àr insatt eller intresserad och avfÀrdar allt frÄn Master of G till F-91W som "billigt plastskrÀp" men Àven för en annan som verkligen Àlskar det och vet vad det faktiskt Àr man fÄr sÄ finns spÀrren dÀr. :(

Materialval och utförande pÄverkar nog mig mer Àn digital vs analog. Det finns ju g-shock med analoga visare (t ex GA 2100) pÄ entry skalan och vs bÀttre digitalare (t ex GW-5000) dÀr materialval och utförande pÄ gw 5000 lÀtt "vinner".

Men givetvis, om en analog visare med modul har finesser som efterliknar de finesser (som nÀstan kÀnns slentrianmÀssiga) pÄ en digitalare höjer det ju kvalitetskÀnslan och dÀrmed sÀnker den dÀr tröskeln och de upplevda skillnaderna i materialval.

• Like
Reactions: HSK
AlltsÄ... Det Àr inte nyttigt att ha fastnat i GShock nÀtet... För ekonomin alltsÄ:D
Nu Àr en till kompis till dom andra GW-B5600orna bestÀlld.. SÄ nu Àr det bara att vackert vÀnta och hoppas att den dyker upp lagom till semesterbörjan:) Hinner nog fila till ett klockstÀll till under tiden, för det behövs nu:D

AlltsÄ... Det Àr inte nyttigt att ha fastnat i GShock nÀtet... För ekonomin alltsÄ:D
Nu Àr en till kompis till dom andra GW-B5600orna bestÀlld.. SÄ nu Àr det bara att vackert vÀnta och hoppas att den dyker upp lagom till semesterbörjan:) Hinner nog fila till ett klockstÀll till under tiden, för det behövs nu:D
Av alla klockmÀrken och modeller sÄ Àr det trots allt relativt billigt att fastna i G-trÀsket :pompus:

Tillbaka
Topp