• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

:)spam:)

Blickar ut mot regnet -
20200705_104153.jpg

Är det nĂ„gon som vet varför G-shock Ă€r sĂ„ orimligt stort i Malaysia? Oavsett vilken udda modell man Ă€n söker sĂ„ finns den alltid i Malaysia, det finns nĂ€stan alltid en malaysisk unboxing pĂ„ Youtube och nĂ€r jag idag sökte efter G-shockgrupper pĂ„ Facebook var den största en malaysisk köp- och sĂ€ljgrupp med 223k (!) medlemmar. Allt detta i ett land med 32 miljoner invĂ„nare. o_O

Det Àr stort Àven i Indonesien men dÀr kÀnns det mer rimligt med 270 miljoner invÄnare, trots detta Àr Malaysia överlÀgset störst sett till community, marknad osv. NÀst störst var vad jag kunde se en internationell grupp med 9k medlemmar som jÀmförelse.

Senast Àndrad:
Tillverkas de fortfarande i Malaysia eller gÀller det mer historiskt sett? Det kÀnns som att majoriteten av dagens modeller tillverkas i Kina eller Thailand.
Vet faktiskt inte, men dom var ju riktigt stora dÀr runt 2k eller sÄ, det sÀtter nog djupa spÄr Àven om det Àr historiskt.
TÀnk sjÀlv om det stÄtt Made in Sweden pÄ baksidan. Det gÄr rakt in i hjÀrtat. ;)

Finns faktiskt en till som Àr helt fÀrsk, fick bestÀlla frÄn andra sidan pölen ;) Och jag har inte sett den pÄ KS Àn sÄ lÀnge.. SlÀpptes bara för nÄn vecka sen..:)
GW-B5600DC-1
GW-B5600DC-1.jpg
Digital camo :cool:
Kul att du snöat in pÄ just gw-b5600rna. Varför inte stÄlisarna dÄ?

Tillbaka
Topp