Flipper2
Guld
Lite semesterprojekt mÄste man ha. Nybörjare sÄ det kan hÀnda att slutresultatet blir skrÀp
![]()
Lovar du att spela Thunderstruck pÄ den nÀr den blir klar...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Lite semesterprojekt mÄste man ha. Nybörjare sÄ det kan hÀnda att slutresultatet blir skrÀp
![]()
SjÀlvklartLovar du att spela Thunderstruck pÄ den nÀr den blir klar...?![]()
Va, vÀnta nu hÀr... EN TILL!!!Lite semesterprojekt mÄste man ha. Nybörjare sÄ det kan hÀnda att slutresultatet blir skrÀp
![]()
'Köp nu'-knappen pÄ Tratten Àr farligVa, vÀnta nu hÀr... EN TILL!!!![]()
Har Àntligen blivit med G-Shock, riktigt mysig, fÄr nog skaffa en rustning till den lite senare...
Ett litet problem bara:
TĂ€nkte montera nato-adapter. Det. GĂ„r. Inte. Hur fĂ„r man i bandstiften smidigt? Ăr det knepigt eller Ă€r jag bara kass (antagligen)? AnvĂ€nder ett vanligt verktyg frĂ„n bergeon.
![]()
Det Àr ökÀnt krÄngligt sÄ jag kan rekommendera att man försöker sig pÄ det en dag dÀr man Àr utvilad, pÄ bra humör osv.Har Àntligen blivit med G-Shock, riktigt mysig, fÄr nog skaffa en rustning till den lite senare...
Ett litet problem bara:
TĂ€nkte montera nato-adapter. Det. GĂ„r. Inte. Hur fĂ„r man i bandstiften smidigt? Ăr det knepigt eller Ă€r jag bara kass (antagligen)? AnvĂ€nder ett vanligt verktyg frĂ„n bergeon.
![]()
Bra första köp, en riktig klassiker. Bandstiften kan vara lite knepigt om man inte gjort det förut. Har inget rÄd annat Àn att det blir enklare och enklare desto fler gÄnger man gjort det. Du kommer mÀrka hur lÀtt det gÄr nÀr du köpt din tionde fyrkant.Har Àntligen blivit med G-Shock, riktigt mysig, fÄr nog skaffa en rustning till den lite senare...
Ett litet problem bara:
![]()
Hmm, tror jag provade ungefÀr det, men ska testa igen. Tack!Lite svÄrt klicka i den andre delen tycker jag, jag brukar trycka till den in mot hÄlet med verktygen och dÄ fastnar den oftast med.
Haha, skönt att höra att det inte Àr helt lÀtt! Ja igÄr var det nÀra att den fick bekÀnna fÀrg vad det gÀller stötsÀkerheten... frustration! Nya tag i kvÀll.Det Àr ökÀnt krÄngligt sÄ jag kan rekommendera att man försöker sig pÄ det en dag dÀr man Àr utvilad, pÄ bra humör osv.Man tÀnker osökt pÄ uttrycket "blod, svett och tÄrar" (bokstavligt talat).
Ăvning ger fĂ€rdighet! Och jo... jag tittar redan pĂ„ en i stĂ„l med negativ displayBra första köp, en riktig klassiker. Bandstiften kan vara lite knepigt om man inte gjort det förut. Har inget rĂ„d annat Ă€n att det blir enklare och enklare desto fler gĂ„nger man gjort det. Du kommer mĂ€rka hur lĂ€tt det gĂ„r nĂ€r du köpt din tionde fyrkant.![]()
Det dÀr kan inte vara en G-Shock
Wow, grattis!Hej! Vill ni hÀnga med pÄ min G-resa och en paketöppning? Se dÄ följande lÄnga inlÀgg!
För ganska precis ett Ă„r sedan köpte jag min första G-shock. Innan dess hade jag haft klockor frĂ„n Seiko, Omega och Rolex. Jag köpte en DW-5600, mest pĂ„ skoj och för att man âska haâ en G i samlingen. Jag hade absolut inga förvĂ€ntningar pĂ„ den quartzdrivna plastbiten men jag fann mig sjĂ€lv bĂ€ra den i tvĂ„ veckor, jag var riktigt nöjd! KĂ€nslan av att ha en klocka som inte var ömtĂ„lig, höll tiden perfekt, visade dag och datum och dessutom var vattentĂ€t till 200m till ett sĂ„ otroligt rimligt pris var riktigt hĂ€rlig.
Men!
Efter tvÄ veckor visade det sig att jag hade fÄtt ett mÄndagsex. Den tog in vatten! Min relation med G-shock hade kunnat ta slut hÀr men jag var övertygad om att det var just ett mÄndagsex jag hade fÄtt och att kvalitén generellt var högre pÄ dessa klockor. Jag skickade tillbaka klockan till ÄterförsÀljaren och skulle sÄ smÄningom fÄ en ny. Men jag var ju frÀlst! Jag ville ha en G runt handleden NU! SÄ, dagen innan jag skickade tillbaka den vattenskadade squaren bestÀllde jag en ny. Ett naturligt steg upp var GW-M5610. Nu fick jag, förutom de aspekter jag nÀmner ovan, Àven multi band 6 och tough solar. M5610 blev en favorit.
HÀr hade jag kunnat nöja mig men jag hade fastnat för mÀrket, funktionerna och stilen. NÄgra mÄnader senare blev det en Mudman G-9300 och nÄgra timmar (!) efter det en Mudmaster GWG-1000 (jÀvla mellandagsrea).
Nu i sommar har jag varit sugen pÄ nÄgot nytt! Frogman Àr ju ett mÄste, GW-5000 lika sÄ. Men, nÀr jag sÄg chansen uppenbara sig pÄ denna modell kunde jag inte lÄta bli. Lockad av framför allt @S.L och nu sist @spammerstakeahike motiverade jag mig sjÀlv att detta var ett rimligt köp. Jag mÄste ju ha en MR-G! Frogman och GW-5000 fÄr vÀnta lite. Tack till alla i trÄden för inspiration, fakta och en hÀrlig stÀmning. Nu kommer det alla har vÀntat pÄ - Bilder!
MR-G-B1000D
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kul story och ett bra köp! Ju mer MR-G's i trÄden desto mer sugen blir manHej! Vill ni hÀnga med pÄ min G-resa och en paketöppning? Se dÄ följande lÄnga inlÀgg!
För ganska precis ett Ă„r sedan köpte jag min första G-shock. Innan dess hade jag haft klockor frĂ„n Seiko, Omega och Rolex. Jag köpte en DW-5600, mest pĂ„ skoj och för att man âska haâ en G i samlingen. Jag hade absolut inga förvĂ€ntningar pĂ„ den quartzdrivna plastbiten men jag fann mig sjĂ€lv bĂ€ra den i tvĂ„ veckor, jag var riktigt nöjd! KĂ€nslan av att ha en klocka som inte var ömtĂ„lig, höll tiden perfekt, visade dag och datum och dessutom var vattentĂ€t till 200m till ett sĂ„ otroligt rimligt pris var riktigt hĂ€rlig.
Men!
Efter tvÄ veckor visade det sig att jag hade fÄtt ett mÄndagsex. Den tog in vatten! Min relation med G-shock hade kunnat ta slut hÀr men jag var övertygad om att det var just ett mÄndagsex jag hade fÄtt och att kvalitén generellt var högre pÄ dessa klockor. Jag skickade tillbaka klockan till ÄterförsÀljaren och skulle sÄ smÄningom fÄ en ny. Men jag var ju frÀlst! Jag ville ha en G runt handleden NU! SÄ, dagen innan jag skickade tillbaka den vattenskadade squaren bestÀllde jag en ny. Ett naturligt steg upp var GW-M5610. Nu fick jag, förutom de aspekter jag nÀmner ovan, Àven multi band 6 och tough solar. M5610 blev en favorit.
HÀr hade jag kunnat nöja mig men jag hade fastnat för mÀrket, funktionerna och stilen. NÄgra mÄnader senare blev det en Mudman G-9300 och nÄgra timmar (!) efter det en Mudmaster GWG-1000 (jÀvla mellandagsrea).
Nu i sommar har jag varit sugen pÄ nÄgot nytt! Frogman Àr ju ett mÄste, GW-5000 lika sÄ. Men, nÀr jag sÄg chansen uppenbara sig pÄ denna modell kunde jag inte lÄta bli. Lockad av framför allt @S.L och nu sist @spammerstakeahike motiverade jag mig sjÀlv att detta var ett rimligt köp. Jag mÄste ju ha en MR-G! Frogman och GW-5000 fÄr vÀnta lite. Tack till alla i trÄden för inspiration, fakta och en hÀrlig stÀmning. Nu kommer det alla har vÀntat pÄ - Bilder!
MR-G-B1000D
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Trevlig historia och en MR-G Àr ju sÄ bra det blir!Hej! Vill ni hÀnga med pÄ min G-resa och en paketöppning? Se dÄ följande lÄnga inlÀgg!
Men!
Nu i sommar har jag varit sugen pÄ nÄgot nytt! Frogman Àr ju ett mÄste, GW-5000 lika sÄ. Men, nÀr jag sÄg chansen uppenbara sig pÄ denna modell kunde jag inte lÄta bli. Lockad av framför allt @S.L och nu sist @spammerstakeahike motiverade jag mig sjÀlv att detta var ett rimligt köp. Jag mÄste ju ha en MR-G! Frogman och GW-5000 fÄr vÀnta lite. Tack till alla i trÄden för inspiration, fakta och en hÀrlig stÀmning.
Hej! Vill ni hÀnga med pÄ min G-resa och en paketöppning? Se dÄ följande lÄnga inlÀgg!
Men!
MR-G-B1000D
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag Àr nog inte tillrÀcklig klockidiot tydligen för jag tycker dom pengarna Àr lite galna som MRG kostarKul story och ett bra köp! Ju mer MR-G's i trÄden desto mer sugen blir man![]()
- Ăh, frĂ€nt med en Casio som kostar 80 papp. Inte sĂ„ frĂ€nt om man vill sĂ€ljaJag Ă€r nog inte tillrĂ€cklig klockidiot tydligen för jag tycker dom pengarna Ă€r lite galna som MRG kostar![]()
- Ăh, frĂ€nt med en Casio som kostar 80 papp. Inte sĂ„ frĂ€nt om man vill sĂ€lja
- Min Grail, men inte ens jag Àr sÄ tokig ... eller ....
![]()
Tack! Nej, jag mailade och dom har inte denna modell inne. Hittade den pÄ en aktionssida. SÄldes som begagnad men det var plast kvar och nÀr jag registrerade den i appen sÄ började garantin gÀlla frÄn och med imorgon sÄ den kan knappt varit anvÀndWow, grattis!
FrÄn KM Globen eller?
Japp,Den Àr verkligen speciell. Jo du kanske Àr lite tokig ÀndÄ?
Jag gillar ocksÄ de uppgraderade visarna. Mycket snygga! Jag tror att @S.L guldiga hammer tone har samma fina visare? Jag brukar inte vara ett visar-freak men nÀr jag sÄg dem tyckte jag att de var bland de snyggaste visare jag sett.
Den dĂ€r Ă€r jobbigt bra...- Ăh, frĂ€nt med en Casio som kostar 80 papp. Inte sĂ„ frĂ€nt om man vill sĂ€lja
- Min Grail, men inte ens jag Àr sÄ tokig ... eller ....
![]()
Tack! Tycker storleken Àr riktigt bra, mindre Àn jag hade trott. Gjorde en snabb jÀmförelse med Mudman och den Àr mindre Àn den. Jag gillar den skarpt hittills! MÄste bara lÀmna in och ta bort nÄgra lÀnkar, vÄgar nog inte pÄ mig det sjÀlv.Kul lÀsning!
Intensiv och skön G-resa för dig och stora hopp frÄn modell tlll modell! Extra kul att du till slut hittade en MRG modell du gillar.
Ett stort grattis! En lite ovanligare modell dessutom.
FrÄgan Àr givetvis : gillar du den?
Tycker den sitter perfekt pÄ din handled.
- Men den hÀr Àr Ànnu snyggare, gillar visarna och Hammertone-ringen!Den dÀr Àr jobbigt bra...
![]()
- vanliga stift i lÀnken, inga problem om du tar det lite lugnt.Tack! Tycker storleken Àr riktigt bra, mindre Àn jag hade trott. Gjorde en snabb jÀmförelse med Mudman och den Àr mindre Àn den. Jag gillar den skarpt hittills! MÄste bara lÀmna in och ta bort nÄgra lÀnkar, vÄgar nog inte pÄ mig det sjÀlv.
Alright! Det Ă€r inte sĂ„dana stift med âkrageâ som Seiko kör med?- vanliga stift i lĂ€nken, inga problem om du tar det lite lugnt.